Resultat 1 till 10 av 10

Äntligen

  1. #1
    aenima9s avatar
    aenima9 aenima9 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    7
    Hej,

    ny på forumet och tänkte bara berätta att jag äntligen lyckades komma på första sidan på google med ett KW med 6 miljoner träffar. Trodde det först var omöjligt men jag lyckades

    är på plats #5 just nu.

    För er som försöker lyckas så är mitt tips bara att fortsätta kämpa!

    Väl mött!
    //

  2. #2
    tubens avatar
    tuben tuben är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    122
    Får börja med att säga grattis, dock känner jag inte till sökord eller konkurrens, men de är bra jobbat.

    Hur har antalet besökare på ditt sökord ökat sedan din sida kom på första sida?
    Sökmotoroptimering

  3. #3
    aenima9s avatar
    aenima9 aenima9 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    7
    Tackar, konkurrensen är hård. Trafiken har ökat lite, måste nog till top 1-2 för att generera någon märkbar skillnad.

  4. #4
    tubens avatar
    tuben tuben är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    122
    Tyvärr ofta fallet, beroende på hur sökträffen ser ut så är de ofta mest "lönsamt" att inneha top 3 placeringar.
    Sökmotoroptimering

  5. #5
    aenima9s avatar
    aenima9 aenima9 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    7
    Citat Ursprungligen postat av tuben Visa inlägg
    Tyvärr ofta fallet, beroende på hur sökträffen ser ut så är de ofta mest "lönsamt" att inneha top 3 placeringar.
    Mm, men känns skönt att komma in på första sidan, vart på sida 2 i några veckor nu utan att röra mig. Men körde en rejäl stöt i förrgår som gav fina resultat. Har mycket som håller på att indexeras nu så det är bara att avvakta så kommer det nog gå vägen att komma top 3.

  6. #6
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Gratulerar för dina framgångar aenima9, men ett tips: Använd inte antal träffar som en indikation för hur bra eller hur svårt sökordet är. En kund till mig ligger 2:a på ett sökord som har 85 miljoner träffar men det ger inte särskilt mycket trafik för den sakens skull. Och det är inte särskilt hård konkurrens heller, även om wikipedia som leder är rätt svårslagna

    Det finns många saker som bedömer om ett sökord är bra eller dåligt, men antal träffar är aldrig intressant.

  7. #7
    aenima9s avatar
    aenima9 aenima9 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    7
    Citat Ursprungligen postat av Niklas Aronsson Visa inlägg
    Gratulerar för dina framgångar aenima9, men ett tips: Använd inte antal träffar som en indikation för hur bra eller hur svårt sökordet är. En kund till mig ligger 2:a på ett sökord som har 85 miljoner träffar men det ger inte särskilt mycket trafik för den sakens skull. Och det är inte särskilt hård konkurrens heller, även om wikipedia som leder är rätt svårslagna

    Det finns många saker som bedömer om ett sökord är bra eller dåligt, men antal träffar är aldrig intressant.
    Sanning

  8. #8
    SEO-philippes avatar
    SEO-philippe SEO-philippe är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    25
    GRATTIS!!!
    Jättebra...

  9. #9
    evomedias avatar
    evomedia evomedia är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    21
    Grattis visst är det skönt=)

    Kom själv in på 3e plats på mitt viktigaste sökord för bara någon vecka sen Känns extra roligt då jag gick om 2 konkurrenter som jag vet lägger tusentals kronor på SEO bolag varje månad:P

  10. #10
    aenima9s avatar
    aenima9 aenima9 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    7
    Citat Ursprungligen postat av evomedia Visa inlägg
    Grattis visst är det skönt=)

    Kom själv in på 3e plats på mitt viktigaste sökord för bara någon vecka sen Känns extra roligt då jag gick om 2 konkurrenter som jag vet lägger tusentals kronor på SEO bolag varje månad:P
    Haha, det e underbart
    Använt kanske 100kr från fiverr med riktigt goda resultat. Känns gött när folk lägger sjuka summor när fiverr gör det i princip gratis

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Äntligen enkelt
    Av StefanBergfeldt i forum Affiliate / AdSense
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-11-03, 20:37
  2. Äntligen igång!
    Av Peter U Larsson i forum Introduktion
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-12-05, 18:00
  3. PageRank-koden äntligen avkodad?!!
    Av Jim Westergren i forum PageRank
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2006-03-24, 22:45