Resultat 1 till 2 av 2

Länkarnas ålder (implikationer i annonsnätverk)

  1. #1
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Vasastan, STHLM
    Inlägg
    231
    Jag har upplevt ett flertal gånger att "link aging" har varit en stor faktor för sidornas ranking. Exempelvis om en länk som tagits bort, och sedan lagts dit några dagar senare och sidan har blivit "crawlad" mellan bortagningen och ditläggningen och den akuella sidan har rasat i SERPEN för att sedan hoppa tillbaka igen efter ca 3 månader.

    Min teori är att åldern på länkarna behöver vara runt 90-100 dagar i min genre för att ge synlig effekt.

    Jag har upplevt samma sak när jag ändrat länktexten i ett 10 tal externa sidor.

    Detta är intressant att kombinera med det faktum att Co-op byter ut en stor del av backlinksen som man kollar upp i msn.se med (link:www.domän.se) kommandot.

    Om denna 3 månaders link aging eller modifikations timelag visar sig konstant så skulle det visa sig att de flesta inlänkar man får genom co-op skulle vara utan större värde med antagandet att samliga sidor crawlas oftare än var tredje månad.
    Webmoney.se (ny blogg) | MarketingLab (Consulting)

  2. #2
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Bra info och helt rätt.

    Det främsta som är bra med COOP engligt min mening är dels att man kan få inlänkar till undersidor på ett lätt sätt och dels att man kan varierea ankartexten.

    Det kan även vara bra när man köper höga PR länkar och inte balanserar det med låga PR länkar. Och att få nya sidor indexerade.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)