Resultat 1 till 3 av 3

Google analytics Home Realtid BETA idag

  1. #1
    TonyLis avatar
    TonyLi TonyLi är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Västerås, Stockholm
    Inlägg
    95
    Hej

    Tittar runt på nya analyics, och ändrade datumintervall till idag, ocf år till min förvåning Realtid BETA, riktigt häftigt med livedata om sökord, orter, antal besökare och tid på plats typ.

    Gillar verkligen att i realtid uppleva besökarna.

    Skriver i php. Finns det något script eller kod jag kan använda att lägga in på mina sidor, så när jag ser en från någon stad, som jag antar sökt på ett sökord, ... att jag på några sekunder får ut infromationen till besökaren som fortfarande är på sidan.

    Pratar vi RSS eller vad heter sådan funktion inom php som ligger live för besäkaren, evebtuell kontinuelig laddning, så jag kan säga hej till besökaren bara 7 sekunder efter att jag sett denne komma in på min sida. Fördelen är ju att jag som människa kan ge ett relvant uttryck, till skillnad från fördefinierad kod.

    Jag kan se scenario, att jag kollar på nyheterna 19.30, ser att något hänt, i en stad, och då jag ser mina besökares sökord, kan jag aktivt ändra den text som kanske rullar på sidan. Finns väl olika lösningar.....

    Men hur som helst imponerad av Realtids BETA.... någon som har andra idéer om vad som kan göras med detta verktyg i förlängningen för oss eller våra besökare?

    Mvh

    Tony

  2. #2
    Mathias GBMs avatar
    Mathias GBM Mathias GBM är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    293
    Ja funktionen är rätt intressant faktiskt, Du pratar om är inget som du kopplar samman med analytic utan det funktionen du är ute efter är "Geo tagging" och du hittar nog ett helt gäng med färdiga script som kan användas. Här är ett som visar din data: http://php4u.co.uk/geotagging/demo.php

    Rss står för "Really Simple Syndication" och är vanligtvis en mer light kodad variant av tex sidans post feed, Vad jag förstår så vill du kunna skriva till besökaren ?


    Det du skulle kunna göra är att när en besökare kommer in på sidan så visas ett rss feed med tex lokal nyheter. Problemet är dock att det inte alltid är så precis. Länder är inga problem men när det blir mer precist så kommer det bli fel, Detta beror på att den får din location genom att se vart ip leder, i vissa fall står inte bredbands leverantörens server som du är kopplad mot i samma stad.

    Är säker på att det finns färdiga script för detta, Google it

  3. #3
    TonyLis avatar
    TonyLi TonyLi är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Västerås, Stockholm
    Inlägg
    95
    Tack för bra tankar.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Google Analytics
    Av SimonSay i forum SEO-verktyg
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-07, 10:30
  2. Google Analytics
    Av Patrik Berggren i forum SEO-verktyg
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-09-16, 18:46
  3. "Jim säljer länkar för 500 kr styck", realtid.se
    Av Per Renemark i forum Nyheter
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-08-13, 15:20
  4. IIS på XP Home?
    Av Marcin i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-06-14, 00:38
  5. Google Analytics
    Av eidos- i forum Google
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-01, 17:24