Resultat 1 till 15 av 15

Locka besökare?

  1. #1
    Johnzs avatar
    Johnz Johnz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    176
    Hej.

    En av mina sidor handlar om bilar. Jag undrar om det är tillåtet enligt Google att locka besökare genom att i titeln säga typ: "Köp en snabb bil", dvs Google titeln blir den. På min sida kan man inte köpa just bilar men man kan däremot läsa om var man kan köpa dessa.

    Titeln är tvetydig skulle jag nog egentligen säga.

  2. #2
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Du kan skriva "Köp en rosa banan" om du vill, om Google inte gillar din titel kommer de inte att använda den. Och det kommer inte att löna sig, om du inte är intresserad av en väldigt hög bounce rate. Optimera din sida för vad sidan handlar om, har du en undersida där man kan köpa bilar så använder du titeln "Köp en snabb bil" till den undersidan istället.

  3. #3
    Johnzs avatar
    Johnz Johnz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    176
    Min bouncerate är väldigt låg och jag har haft den titeln ett bra tag nu. Egentligen kan man som jag sa tolka min titel på två sätt. Antingen att man ska gå in och köpa en bil eller att man borde köpa en snabb bil. Nästan som jag uppmanar besökare att göra det. Men jag använder AdSense på sidan, du tror inte en titel kan straffa mig?

  4. #4
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Du kan ha en mer eller mindre bra titel, men titeln kan inte straffa dig.

  5. #5
    catchs avatar
    catch catch är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2008
    Inlägg
    79
    Jag tycker din titel verkar okej Johnz.

  6. #6
    ewestergards avatar
    ewestergard ewestergard är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    139
    Vad anses som en "bra" bouncerate?

  7. #7
    welanders avatar
    welander welander är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Märsta / Stockholm
    Inlägg
    249
    Citat Ursprungligen postat av ewestergard Visa inlägg
    Vad anses som en "bra" bouncerate?
    0?
    Nej men skulle vilja påstå att jag är nöjd om jag ligger under 30% på en site som har över 100 besökare på två veckor. Men självklart ska man sträva efter att nolla den siffran.

  8. #8
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Vi hade en diskussion om just Bounce Rate för ett tag sedan. Kolla in den tråden:
    http://www.seo-forum.se/showthread.php?t=7277

    Jag står kvar vid att det mått som finns i Analytics är lite för kantigt. Sätt upp egna mål istället, där du kan se hur besökarna försvinner från din sajt. Standardmåttet i Analytics berättar bara att de lämnat sajten, inte hur.

  9. #9
    bgbs avatar
    bgb bgb är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    5
    Jag har en nyöppnad webbutik där jag ska sälja larm till villor och företag. Jag har försökt optimera butiken för sökordet "larm" och har gjort analyser och försökt få sidan optimerad. Har nu 89 av 100 poäng på den testsidan jag använt men kommer först på 8:e sidan på google?? Vad gör jag för fel?

  10. #10
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    "nyöppnad webbutik"
    Där är nog problemet.

    Det finns ingenting du kan göra på själva sidan som kommer att ge dig några mirakel resultat, utan det du behöver är länkar till din hemsida. Det är bra att du försöker optimera din sida för sökordet larm, och du gör säkert inget fel där, men det är ju ett tufft ord. Då räcker det inte med on-page justeringar.

    Anlitar du någon för SEO? Annars hade jag kontaktat ett företag för en konkurrens analys och lite länkbyggande.

    Lycka till!

  11. #11
    bgbs avatar
    bgb bgb är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    5
    Med nyöppnad menar jag augusti-september.
    Nej har inte anlitat någon men behöver ev göra det. Något förslag, och som alltid billigast och bäst!!!! Skämt åsido Vad ungerfär får jag räkna med för kostnader för att få hjälp mellan tummen o pekfinger.
    Sökordet larm får jag nåt utskick från en sökordsoptimerare med ca 14000 sökningar/vecka eller månad. Där vill dom ha 7.000:-/mån för att jobba upp mig på första sidan. 84.000:- om året vilket jag inte har råd med!

  12. #12
    Daweys avatar
    Dawey Dawey är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    128
    bgb, jag skickar dig ett PM
    Trygga SEO-tjänster, SEO SPHINX
    Smart onlinemarknadsföring

  13. #13
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Jag kommer ihåg att folk i reklambranschen brukade säga att man kan få 2 av 3 enkelt, men aldrig 3 av 3. Får man alla 3 är det oftast något som är skumt.
    Billigt och Bra funkar, men då är det oftast inte särskilt Snabbt. Billigt och Snabbt funkar, men då är det inte Bra. Bra och Snabbt funkar också, men då lär du inte kunna få det Billigt Det är väl lite samma sak inom SEO. Ska du ha ett snabbt och bra resultat får du nog räkna med att det kommer att kosta en hel del dessvärre.

    Tipset från mig är att du själv kontaktar lite kända SEO - bolag eller kända SEO personligheter, och förklarar vad det är du vill ha. Be dom skicka en offert, och ta sen ett samtal med de som känns mest intressanta.

  14. #14
    bgbs avatar
    bgb bgb är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    5
    Haha ja det om 3 av 3 stämmer nog tyvärr bra. Inte bara i reklambranschen. Tack för ditt svar! Uppskattat .

  15. #15
    bgbs avatar
    bgb bgb är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    5
    Bara upplysningsvis har jag kontaktat ett SEO-bolag och skrivit avtal. Får se om jag får någon förbättrad position Man kan ju alltid hoppas. Kan skriva lite om resultat om det finns något intresse.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Påverkar besökare google resultat
    Av Olli i forum Google
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-03-02, 21:00
  2. Respons från besökare
    Av kristoffersen i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-02-20, 15:28
  3. Besökare vid dubbeltopplaceringar
    Av Urban G i forum Övrig internetmarknadsföring
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-07-23, 13:00
  4. Oväntade besökare!
    Av backen i forum Sökordsanalys
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-09-27, 10:39
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-26, 21:15