Resultat 1 till 12 av 12

Google rank

  1. #1
    antto85s avatar
    antto85 antto85 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    5
    Hej!

    Vill börja med att tacka för ett grymt fint forum, är bosatt i Finland men har svensk far och pratar därmed flytande svenska, ni i Sverige ligger alltid steget före, finns inget motsvarande forum för finländare lika bra så!

    Har även några frågor och är ytterst tacksam för all hjälp jag kan få.

    Jobbar som VD för ett byggföretag i Finland och har byggt vår hemsida, företaget heter Exito Group Oy men har stora problem med google rank,

    Är orolig över att google inte ser all text jag skrivit? kan jag kolla detta?

    Det jag undrar är,är det bra att lista texten? i stället för att skriva flytande text, bör man ha mycket bilder på framsidan för att nå bättre resultat med hjälp av meta?

    Måste man ha mycket text på framsidan för att lyckas?

    Har läst en massa nybörjare guider men då jag ser på våra konkurrenter som ligger bäst till ser deras sidor rätt förfärliga ut men tydligen är dom uppbyggda på det optimala sättet.

    Tack för all hjälp!

    ni kan även nå mig på [email protected] är alltid online!

    -Andreas

  2. #2
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Hej Andreas, välkommen hit. Kul att du gillar oss!

    Din sida är varje SEO's dröm projekt. Ni har en vacker sida med fina bilder, men där finns oändligt mycket förbättringar att göra ur SEO synpunkt.
    Nu kommer jag att flumma iväg lite här, det får du ursäkta Men detta är exakt den sortens arbete och den sortens rekommendationer vi gav våra klienter när jag arbetade för en internationell reklambyrå.

    SEO:
    För att ge dig en snabb genomgång så fattas det text, massvis med text. Ska du ranka bra måste du ha mycket mer text på samtliga sidor.
    Dina titlar är väldigt dåliga, de behöver ses över tillsammans med text förändringarna. Du MÅSTE köpa länkar. Din sida har funnits ute väldigt länge, men ingen länkar till den. Jag kan egentligen gå igenom varenda sak som bör justeras, men det blir lättare att du kontaktar någon som hjälper dig med sidan.

    Om man tittar på hemsidan från en användares synpunkt istället så ser det lite bättre ut.
    Det största plusset är ju att bilderna är oerhört vackra, men du ska ha fler bilder på sidan. Använd en kombination av dessa vackra bilder, och även lite bilder där ni har varit ute och gjort något jobb. Före / efter bilder är fantastiskt säljande i er bransch, så jag hade haft en hel sida med den sortens bilder.
    Där är lite slarvfel, nu har jag bara tittat snabbt och på den svenska versionen, men klickar du på Skärgård så är Nybyggen knappen felstavad. Ser lite tråkigt ut, kanske kan vara värt att låta någon gå igenom sidan.
    Ni har en video, men den gör ingenting förutom att visa bilderna ni redan har på sidan. I er bransch hade jag verkligen satsat på lite fler videos, hur ni arbetar osv.


    Nu vet jag inte alls vad ni har för budget, men detta är vad jag tycker ni hade behövt.


    Kontakta en SEO - expert för en fullständig analys av hemsidan, och av marknaden så att ni vet vilka sökord som ni ska satsa på.

    Ta hjälp av en content writer. Se till så att ni får någon som är bra på att skriva för webben. Minst 10-15 texter på 500 ord på både Svenska och Finska. Det är en mycket bra investering som ni verkligen måste ta tag i. Försök inte att skriva det själva eller ge en femhundring till sonens kompis för att spara in de pengarna, det ska vara bra texter!

    On-page SEO justeringar. Med den nya texten kommer nya titlar, nya beskrivningar och även en fullständig omstrukturering av hemsidan. Bilder högst upp, alla ska se de vackra bilderna. Text under, bra optimerad text för de sökorden ni vill arbeta med. Jag hade även försökt få in lite mer aktiviteter på sidan. Ge besökaren något att göra. Se om ni kan hitta någon funktion som engagerar besökarna. Spontant tänker jag att jag hade velat kunna ladda upp en bild av mitt kök, eller mitt hem, och sen kunna pilla och trixa lite med för att få se lite alternativ på hur det hade kunnat se ut. Vet inte alls hur det fungerar tekniskt Men det hade varit jävligt coolt !

    Bilder och Videos. Detta kommer säkerligen att kosta en hel del, men lägg mer resurser på vackra bilder, före / efter bilder, och videos om hur ni arbetar. Sånt säljer, och sånt är folk oerhört intresserade av. Detta är saker som gör att hemsidan kan spridas på nätet. Folk vill länka till den via Facebook osv. Dyrt, men effektivt.

    Länkbygge. Ni måste antingen anställa någon, eller anlita någon, som hjälper er med länkarbetet. Jag blev nästan lite upprörd när jag såg antalet länkar ni har fått de sista 5 åren. På en timme kommer en hyfsad länkarbetare ge er mer länkstyrka än ni fått naturligt under 5 år. Därför gillar inte Google er alls.

    Efter det att er hemsida är justerad så hade jag anställt en person som sköter allt ni gör online. Där finns så mycket försäljningar och branding som ni kan arbeta med, och även sociala medier. Anställ en riktigt bra Online Marknadsförare. Personen i fråga ska sköta er Facebook och er Twitter. Han ska vara i kontakt med era kunder online för att få deras hemsidor att länka till er. Han ska arbeta med all form av online marknadsföring, kontakta tidningar och liknande. Kan personen i fråga blogga hade det varit mycket bra. Han ska förstå SEO, och gärna PPC också. Och han ska älska Google Analytics och rapportera alla siffror till dig så att du kan se vilken ROI ni kommer få.

    När hemsidan och allting är klart så gör en liten investering i Google Adwords. Det behöver inte vara så mycket, och inte så länge. Men ni måste få lite folk till sidan så att den börjar spridas.

    Hoppas att det hjälpte, hör gärna av dig här eller via PM om du vill ha ytterligare hjälp.

    Lycka till Andreas!

  3. #3
    antto85s avatar
    antto85 antto85 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    5
    Ett riktigt stort tack till dig Niklas, uppskattar svaret verkligen!

    Vi har legat ute i ca 5 månader inte 5 år

    Vi har satsat lite mera på den finska sedan jämfört med den svenska sidan, kanske det är som ni säger att vi helt enkelt borde ta in en SEO expert men vore kul att lära sig dessa grejjer för framtida behov men kanske det tar mera tid än vad det är värt.

    länkbygge har du några tips hur man bör gå tillväga där?

    Att skriva texten borde vi absolut anlita någon till, men vi borde väl få upp texten därefter dvs fetstil, understrukna ord, linkar. etc?

    Ni har jäkligt bra point där med bilder före och efter vilket skapar en förståelse för kunden vad vi kan åstadkomma.

    lika så med videorna.

    Tack igen och förstår om ni inte vill bidra med mera hjälp men är verkligen tacksam.

    tack.

  4. #4
    Daweys avatar
    Dawey Dawey är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    128
    Citat Ursprungligen postat av antto85 Visa inlägg
    Att skriva texten borde vi absolut anlita någon till, men vi borde väl få upp texten därefter dvs fetstil, understrukna ord, linkar. etc?
    En bra och seriös content-writer levererar inte bara orden utan ser till att texten blir formaterad rätt och att sökord framträder på rätt sätt med rätt mängd "fetstil, understrukna ord, linkar etc" på ett sätt så att det passar just er sida och era behov. Formateringen är också en del av SEO.

    Synd att man inte kan finska, skulle själv inte våga mig ett sånt projekt med en finskspråkig sida...
    Trygga SEO-tjänster, SEO SPHINX
    Smart onlinemarknadsföring

  5. #5
    antto85s avatar
    antto85 antto85 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    5
    Hej!

    Tack Dawey för ert svar, vad talar vi om för ungefär summor? Eftersom om vi gör den ordentligt på ett språk, är det väl inte omöjligt att översätta den till det andra? Google borde ju inte straffa oss för det tvärtom om bägge texterna är våra egna och har samma betydelse.

    -Andreas

  6. #6
    Daweys avatar
    Dawey Dawey är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    128
    Det är nog mycket olika vad olika personer tar, per ord, per inlägg eller tid. Det finns en lista på content-writers under "Viktiga länkar inom SEO". Du kan ju fråga lite olika personer och samtidigt höra dig för hur de jobbar. Och nej, olika språk går bra, ingen fara.

    (Jag skulle själv ha kunnat ge dig ett prisförlag om jag hade haft tid. Men sen är jag nog själv rätt dyr.)
    Trygga SEO-tjänster, SEO SPHINX
    Smart onlinemarknadsföring

  7. #7
    antto85s avatar
    antto85 antto85 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    5
    Tack Dawey, för tipsen! En sak jag undrar även över är varför google webmaster samt Screaming frog Seo säger att det finns länkar som inte finns, "not found" har gått genom alla våra sidor och det finns inte länkar till dessa sidor....

  8. #8
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Kan inflika här att prisnivån för bra content bruklar ligga runt 50 öre per ord plus moms. Eventuellt med tillägg för att läsa in sig om det är speciella ämnen. Du hittar contentskrivarna här.
    Om du vill ha tag på någon som hjälper dig med webbplatsen, för delar eller helheten så kan du posta ett inlägg här och då tala om vad du är ute efter.

    Att översätta en fullständig optimering, inklusive alla on page med texter, internlänkar till ett annat språk rakt av kan fungera. Men det kan krävas en analys för det nya språket det skall implementeras till. Sökfraser som är vanliga på ett språk är inte nödvändigtvis samma på ett annat språk. Och vi har skillnader mellan länder där. Niklas råd här ovan är något att gå efter.

  9. #9
    antto85s avatar
    antto85 antto85 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    5
    Jag håller helt med er att det vore bra att anlita någon att göra det, problemet med att anlita en person för att utföra ett jobb är att då jobbet är utfört vet man inte själv något, gillar själv att ha kontroll och vara med utvecklingen och inom detta område krävs det ju att man hela tiden är up to date.
    Är dessvärre nybörjare men någon gång måste man börja.

    Jag förstår att det är ert jobb, och är redan grymt tacksam för all feedback jag fått.

    Men några frågor har jag ännu.

    1. Varför syns det länkar "not found" fast dessa inte ens existerar?
    2. Jag har på vår frontpage (vet inte om man fick skriva länken här) men på den finska sidan Exito Group Oy indelat sidan, är det skillnad var den mest relevanta texten är? Ser google allt?
    3. Bilder och videor bör förbättras, hjälper videos i optimering? ska det vara normal alt tag där?
    4. Text, Hur straffas man här? Ser att många konkurrenter har typ helt samma text men bara vid enskilda ställen inlagt egna ord.
    5. Vad är bästa sättet att få människor att länka till våra sidor? börja blogga? höra med samarbetspartners?

    Mycket tacksam om något proffs kan besvara ens kort något, men som sagt är jag redan mycket tacksam för all hjälp.

  10. #10
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Hej igen Andreas.

    Visst kan man hjälpa till och svara på några av dina frågor, men problemet är ju att sidan behöver ett ganska stort arbete, och även ett långsiktigt arbete. Om du hade fått svar på dina 5 frågor här ovan är det ju fortfarande långt ifrån tillräckligt för att lösa ditt problem. Det är därför jag tycker du borde anlita någon, och ta alla frågor med den personen istället.

    Lycka till!

  11. #11
    bgbs avatar
    bgb bgb är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    5
    Tillbaka igen Och måste lägga in en fråga. Har problem med vår webshop att den rankar ganska lågt (eller jätterlågt) på Google. Har börjat klättra lite men väldigt långsamt. Det kanske tar lång rid?
    Har spelat in Video med programmeringar av inbrottslarm och lagt ut på hemsidan som jag själv tycker borde vara jatteviktigt om någon ska köpa ett villalarm för mycke pengar (Visserligen amatörmässigt OCH på Värmländska men det finns inget liknande på Youtube) och sedan vara osäker på om han (eller hon) Verkligen får till det. Min fråga nu är Hur ska jag få folk att veta att mina jättebra programmeringvideo:s finns. Jag hoppas väl att det ska sprida sig men hur påskynda?
    Överallt är ju reklam för min site förbjuden. det värsta alla vet i Forum o sånt är ju reklam.
    Rankar Google en Video? Dom ser ju inte innehållet?

  12. #12
    MOBs avatar
    MOB MOB är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    347
    De behöver inte se videon.
    Rankningen baseras på olika faktorer som:
    Antal länkar till videon
    Antal gånger videon delats
    Antal visningar
    Antal kommentarer
    Antal prenumanter på kanalen
    osv

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Rank Tracking?
    Av Donny Byström i forum Sökordsanalys
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-08-06, 21:47
  2. Engelsk version för att höja svensk Google Rank?
    Av montgomery i forum Optimering
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-03-01, 18:20
  3. Sida sjunker i rank?
    Av webmasterpro i forum Google
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-11, 18:08
  4. Future Page Rank
    Av Erik i forum PageRank
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-05-03, 01:28
  5. Page rank 6
    Av klein i forum Domänen
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-22, 13:00