Resultat 1 till 12 av 12

Google rank

  1. #1
    antto85s avatar
    antto85 antto85 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    5
    Hej!

    Vill börja med att tacka för ett grymt fint forum, är bosatt i Finland men har svensk far och pratar därmed flytande svenska, ni i Sverige ligger alltid steget före, finns inget motsvarande forum för finländare lika bra så!

    Har även några frågor och är ytterst tacksam för all hjälp jag kan få.

    Jobbar som VD för ett byggföretag i Finland och har byggt vår hemsida, företaget heter Exito Group Oy men har stora problem med google rank,

    Är orolig över att google inte ser all text jag skrivit? kan jag kolla detta?

    Det jag undrar är,är det bra att lista texten? i stället för att skriva flytande text, bör man ha mycket bilder på framsidan för att nå bättre resultat med hjälp av meta?

    Måste man ha mycket text på framsidan för att lyckas?

    Har läst en massa nybörjare guider men då jag ser på våra konkurrenter som ligger bäst till ser deras sidor rätt förfärliga ut men tydligen är dom uppbyggda på det optimala sättet.

    Tack för all hjälp!

    ni kan även nå mig på [email protected] är alltid online!

    -Andreas

  2. #2
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Hej Andreas, välkommen hit. Kul att du gillar oss!

    Din sida är varje SEO's dröm projekt. Ni har en vacker sida med fina bilder, men där finns oändligt mycket förbättringar att göra ur SEO synpunkt.
    Nu kommer jag att flumma iväg lite här, det får du ursäkta Men detta är exakt den sortens arbete och den sortens rekommendationer vi gav våra klienter när jag arbetade för en internationell reklambyrå.

    SEO:
    För att ge dig en snabb genomgång så fattas det text, massvis med text. Ska du ranka bra måste du ha mycket mer text på samtliga sidor.