Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 31 till 42 av 42

Länkar för satellitsidan

  1. #31
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Skulle föreslå att du sprider ut artiklarna på fler webbplatser. Klarar sig bra med 400-500 ord per artikel du brukar i alla fall inte få lägga in hur många länkar som helst i en text. Bättre att få spridning på fler webbplatser.

    Hur många texter man kan producera per dag är mer än resursfråga. Hinner/vill man inte skriva dem själv går det bra att köpa in dem istället. Och då är det bara pengarna som styr hur mycket som kan produceras.
    Såg att det fanns en del synpunkter på contentskrivare tidigare i inläggen. Klart beställer man bara en text á 500 ord om exempelvis tandblekning utan att ge instruktioner hur den skall utformas så blir resultatet därefter.

  2. #32
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    För att spinna vidare på artiklar, om jag väljer att publicera en ytterst välskriven artikel om 800 ord i en katalog där kraven är 300 ord och där artiklarna håller en torftig nivå, kommer detta då per automagi att dra ner kvalitén på själva katalogsiten och därigenom min artikel?

  3. #33
    Grenfeldts avatar
    Grenfeldt Grenfeldt är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    62
    @ewestergard Nej det tycker jag absolut inte. Bra spridning på länkkällor är minst lika viktig som en bra struktur.

    @Fjodor Nej det är domain age som är viktig.

    Tycker den här tråden verkar ha spårat lite ifrån vad som från början var en rätt intressant fråga. Tack @ducedo för intressant svar där också. Själv har jag arbetat på ungefär samma sätt i nivåer tidigare (och i viss mån fortfarande), men också sett till att skapa länkar till huvudsiten från varje nivå. Ett par länkar från artikelkataloger har aldrig skadat en site vad jag har märkt, dock har jag inte nåt så låga nivåer som Fiverr etc.

    Notera att den här typen av arbete bara bör vara ena delen i en länkstrategi. Arbeta med att skapa bra innehåll och länkbeten, saker som ofta (när de lyckas) ger en rejäl hävstång jämfört med att sitta och bygga allt manuellt själv. Fetmarkerar manuellt för i mina ögon är automatisering inget som har någon plats i min seo.

  4. #34
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    @Grenfeldt varför skulle "automatiserat" vara "fulare än manuellt"? same same, but different i mina ögon ...

  5. #35
    Grenfeldts avatar
    Grenfeldt Grenfeldt är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    62
    @Patrik Berggren Ja jag (och nog de flesta andra här) vet att du tycker så, och vi tycker olika där. Den här diskussionen har förts i en massa andra trådar och bottnar förstås i egen smak och moral, så jag tror vi kan hålla oss ifrån den just i den här tråden.

  6. #36
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Citat Ursprungligen postat av Grenfeldt Visa inlägg
    Notera att den här typen av arbete bara bör vara ena delen i en länkstrategi. Arbeta med att skapa bra innehåll och länkbeten, saker som ofta (när de lyckas) ger en rejäl hävstång jämfört med att sitta och bygga allt manuellt själv. Fetmarkerar manuellt för i mina ögon är automatisering inget som har någon plats i min seo.

    @Patrik Berggren Ja jag (och nog de flesta andra här) vet att du tycker så, och vi tycker olika där. Den här diskussionen har förts i en massa andra trådar och bottnar förstås i egen smak och moral, så jag tror vi kan hålla oss ifrån den just i den här tråden.
    Fast, nu tog DU upp det med att manuellt inte har "någon plats" i din SEO, men om exakt samma saker utförs automatiserat så är det fult, men manuellt så blir det mer "etiskt och moraliskt" riktigt efter någon konstig "etik och moral bok inom svensk seo". (dubbelmoral)

    Diskussionen är fortfarande hur man bygger länkar, mot satelliter, och som @Ducedo sa, att bygga i flera led (många små "pyramider") gör "penga siten starkare", men nästan hopplöst att bygga allt det manuellt, det går, men tar för mycket tid. Bättre att du automatisera de yttre lagren, eller köpa "fivver-länkar", andra boostingtjänster etc.

    FULT! vilket som, om man ska leva "svart eller vitt" efter Googles riktlinjer ... allt annat är "trams", det vet du lika väl som jag. Bara kika upp hur de "stora proffsen" bygger, så ser man hur tunna länksiter de har, rena "nedskräpningssiter" ... ja, vi alla "seo:s" har dem i mer eller mindre utsträckning, ofta mer eller mindre automatiserat också, så det är en del i LÄNKBYGGANDET också, om man nu ska bygga länkar alls ...

  7. #37
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Den här diskussionen har förts i en massa andra trådar och bottnar förstås i egen smak och moral, så jag tror vi kan hålla oss ifrån den just i den här tråden.
    Har en viss relevans hur länkarna byggs eftersom det var inledningen på tråden som Patrik påpekar i inlägget ovan. Och att det kommer upp till diskussion då är rätt så naturligt och inte så mycket att orda om.

  8. #38
    Bygger89s avatar
    Bygger89 Bygger89 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    52
    Citat Ursprungligen postat av Urban G Visa inlägg
    Skulle föreslå att du sprider ut artiklarna på fler webbplatser. Klarar sig bra med 400-500 ord per artikel du brukar i alla fall inte få lägga in hur många länkar som helst i en text. Bättre att få spridning på fler webbplatser.
    Jag misstänkte att detta kunde vara en bra idè. Jag har ett antal gånger lyckats komma upp i 700-800 ord per artikel. Men då har jag splittat den 50/50. På så sätt får jag 2 riktigt bra artiklar istället för att börja direkt med att skriva en ny.

  9. #39
    Bygger89s avatar
    Bygger89 Bygger89 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    52
    Citat Ursprungligen postat av Dawey Visa inlägg
    Okej, jag missförstod dig.

    Hmm... Det är nog så att många av oss som sysslar med SEO håller ett mycket högt produktionstempo. Så är det med all form av marknadsföring. Om man alltid skall hålla på längd och kvalitet i det man skriver gör man nog det främst på egna sidor. Det är näst intill omöjligt att skriva ett par artiklar varje dag på 1000 ord. Och skillnaden i kvalitet på en enda länk spelar nog inte så stor roll i förhållande till helheten. Nyckelordspositionering handlar ofta snarare om ren länkjakt än om content writing (och hur många "länkjagare" skriver egentligen bra, eller ens hyfsat? Se bara hur kortfattat och torftigt skrivet innehållet på en del större SEO-sajter är. Men dom rankar bra eller hyfsat bra lik förbannat).

    Men det är en intressant fråga och något man skulle kunna diskutera vidare. Jag tror faktiskt att det finns olika åsikter här eftersom det är en detaljfråga och att det finns så många aspekter att ta hänsyn till. Själva textens kvalitet handlar ju om både kvalitet, längd, relevans och hur pass unikt innehållet är. Det är ju också många olika aspekter som avgör din sidas relevans i förhållande till särskilda ämnen och nyckelord. Själv finner jag det tämligen meningslöst att försöka ge ett klart ja- eller nej-svar på den här frågan och avstår helst, främst eftersom jag själv försöker fokusera mer på helhetsbilden, den överordnade länkprofilen och inte lika mycket på enskilda länkar.
    Tack för ett riktigt intressant svar ! Delar dina åsikter, man har sett bevis på att många ENDAST är ute efter länkarna i artikeln. Vissa gånger är artikeln nästintill oläslig. Stavfel, grammatiska fel, nyckelordsspam etc... Många glömmer nog att det faktiskt rör sig om riktiga människor som ska se och läsa artikeln. Börjar man enbart skriva för att sökmotorer ska ranka artikeln högt upp i sökresultat är man ute på hal is...

    Då är det enkelt att allt förtroende som man har byggt upp eller håller på att bygga upp raseras ganska snabbt.

  10. #40
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Det är nog inte så mycket att få artikeln att ranka, utan just att få länk från artikeln ... beroende på vad satelitsidan ska ha för funktion. Det kan vara endast för inlänk, det kan vara för att ta ytterligare en plats bland de 10 första (bättre ha fler än en plats, eller hur) och på det viset få trafik som konverterar.

    Oftast är man nog endast ute efter lite länkstöd, men vill man ta över en nisch (ett sökord) så går ju det alldeles utmärkt om man så skulle vilja

  11. #41
    Bygger89s avatar
    Bygger89 Bygger89 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    52
    Citat Ursprungligen postat av Patrik Berggren Visa inlägg
    Det är nog inte så mycket att få artikeln att ranka, utan just att få länk från artikeln ... beroende på vad satelitsidan ska ha för funktion. Det kan vara endast för inlänk, det kan vara för att ta ytterligare en plats bland de 10 första (bättre ha fler än en plats, eller hur) och på det viset få trafik som konverterar.

    Oftast är man nog endast ute efter lite länkstöd, men vill man ta över en nisch (ett sökord) så går ju det alldeles utmärkt om man så skulle vilja
    Jo, i och för sig. Det har du rätt i. Men det är ju inte helt fel om satellitsidan rankar högt den med. Trafiken lär ju öka rätt kraftigt då.

    Om jag själv hade skapat en SS så hade jag försökt få in den på förstaplatsen för 2-3 olika sökord. Det skulle absolut inte varit sökord med mycket konkurrens. Svårighetsgraden skulle varit lätt till medel. Borde inte varit så svårt.

  12. #42
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Bara ökad trafik = noll värde ... frågan är vad du kan göra med den trafiken, själva nyttan med att satelliten ska få trafik ... DÅ bli trafiken värdefull, men inte enbart för "trafikens skull"

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Länkar köpes för webbutik
    Av magnus_d i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-02, 22:22
  2. Fast pris för topp 10 för sponsrade länkar
    Av tuben i forum Övrig internetmarknadsföring
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-01, 14:47
  3. Annonswebbplatser för länkar/domäner
    Av Urban G i forum Övrig internetmarknadsföring
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-28, 15:01
  4. Betala för länkar?
    Av HenrikAI i forum Kataloger
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-25, 18:25
  5. Priser för PR-länkar?
    Av Sneaky i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-27, 16:25