Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 30 av 42

Länkar för satellitsidan

  1. #1
    Johnzs avatar
    Johnz Johnz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    176
    Till mina huvudsidor bygger jag mina länkar på ett sätt och kör på den varianten, vilket innebär i stort sett artikelkataloger, länkkataloger, bloggar, sociala nätverk.

    Eftersom jag skaffar alla tänkbara bra länkar till min huvudsida uppstår det ett problem när jag gör satellitsidorna. Det kan knappast vara bra att fixa samma länkar till dom som jag har till huvudsidan. Borde jag tänka om min taktik eller hur ska jag göra? Fiverr-länkar lockar mig men från tidigare erfarenhet ger det ingen bra effekt på nya sidor, samt jag föredrar bygga länkarna själv då jag har mer kontroll över det.

  2. #2
    Stefan Nilssons avatar
    Stefan Nilsson Stefan Nilsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Österlen
    Inlägg
    296
    Är inte lika insatt i den här sortens tekniker längre men förr pratade man om flera lager:

    Skräplänkar (forumprofiler, spamkommentarer, bokmärken)
    |-> artikelkataloger
    |--> gratisbloggar
    |---> satellitsidor
    |-----> huvudsidan.

    Inte nödvändigtvis med så många steg.

    Sedan kan man snurra runt det så att artikelkataloger länkar till varandra, man lägger till satellitsidor i länkkataloger dit man sedan bygger skräplänkar. Tanken är helt enkelt att du bygger länkar till din sida och sedan ökar du kvalitén på dessa genom bygga ytterligare länkar av lägre kvalité (fiverr).

    Målet är att genom tillräckligt många led "finta bort" sökmotorerna så att huvudsajten inte riskerar att straffas när Google tar i med hårdhanskarna mot sajterna dit skräplänkarna pekar.

  3. #3
    Johnzs avatar
    Johnz Johnz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    176
    Hyggligt svar! Förstår dock inte riktigt vad du menar med det nedan. Kommer nog förstå resten bättre om jag förstod detta.
    Skräplänkar (forumprofiler, spamkommentarer, bokmärken)
    |-> artikelkataloger
    |--> gratisbloggar
    |---> satellitsidor
    |-----> huvudsidan.
    Edit: Menar du att man lägger till satellitsidorna i länkkataloger först exempelvis. Sen lite fiverr länkar på satellitsidorna? Artikelkataloger + bloggkommentarer för huvudsidan? Äh, förstår inte det ovan än riktigt, gissning.

  4. #4
    Stefan Nilssons avatar
    Stefan Nilsson Stefan Nilsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Österlen
    Inlägg
    296
    1) Du bygger satellitsidor med relaterat innehåll.
    2) Du registrerar gratisbloggar som länkar till satellitsidorna.
    3) Du skriver massor av artiklar och länkar dessa till gratisbloggarna.
    4) Du betalar någon på fiverr att länka (forumprofiler, bokmärken, spamkommentarer, etc) till artikelkatalogerna.

    Målet är alltså att köpa billiga skräplänkar som ökar värdet på nästa nivå (artiklarna) som sedan länkar till nästa nivå (bloggarna). Målet är att för varje steg öka kvalitén tills dess att du når din huvudsajt dit satellitsidorna länkar. Anledningen till att man gör detta är för att skräplänkar är billiga men man vill inte peka dem till sajterna som tjänar pengar för det utsätter dem för onödiga risker. Därför "renar" man länkkraften genom att passera flera steg.

    Nu förutsätter exemplet att huvudsajten är av hög kvalité och ditt största ovärderliga projekt. Rör det sig om mindre sajter så kan du ta större "chanser" genom att ta bort steg såsom satellitsajterna och peka gratisbloggarna eller artiklarna direkt på huvudsajten. Då slipper du mycket av arbetet men samtidigt ökar också riskerna.

    Slutligen en brasklapp. Detta är något som var väldigt populärt tidigare och har gett goda resultat för många (senaste 1-2 åren fram t.o.m. i våras) men jag är inte insatt i vad som har skett därefter eftersom jag gått över till att skapa innehåll som besökarna självmant (med viss uppmuntran) länkar till.

  5. #5
    Johnzs avatar
    Johnz Johnz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    176
    Ah, nu förstår jag. Har dessvärre inte använt mig av så många led hittills och använder bloggar som mina satellitsidor. Tack så mycket för du klargjorde detta för mig, kommer verkligen komma till användning.

  6. #6
    snulles avatar
    snulle snulle är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    81
    Citat Ursprungligen postat av ducedo Visa inlägg
    Är inte lika insatt i den här sortens tekniker längre men förr pratade man om flera lager:

    Skräplänkar (forumprofiler, spamkommentarer, bokmärken)
    |-> artikelkataloger
    |--> gratisbloggar
    |---> satellitsidor
    |-----> huvudsidan.

    Inte nödvändigtvis med så många steg.

    Sedan kan man snurra runt det så att artikelkataloger länkar till varandra, man lägger till satellitsidor i länkkataloger dit man sedan bygger skräplänkar. Tanken är helt enkelt att du bygger länkar till din sida och sedan ökar du kvalitén på dessa genom bygga ytterligare länkar av lägre kvalité (fiverr).

    Målet är att genom tillräckligt många led "finta bort" sökmotorerna så att huvudsajten inte riskerar att straffas när Google tar i med hårdhanskarna mot sajterna dit skräplänkarna pekar.
    Exempelvis i wordpress verkar det vara så att inlägget länkar till samma inlägg med permalänk som första läsbara ord. I slutet av inlägget kan man länka igen till samma inlägg eller det blir straff då?

    Hur bra är det att länka med bilder? Borde ju enligt min mening vara ganska bra om jag tänker efter. Då kan man även se vad som döljer sig på sidan men google kanske tänker annorlunda.

  7. #7
    Daweys avatar
    Dawey Dawey är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    128
    Citat Ursprungligen postat av snulle Visa inlägg
    Hur bra är det att länka med bilder? Borde ju enligt min mening vara ganska bra om jag tänker efter. Då kan man även se vad som döljer sig på sidan men google kanske tänker annorlunda.
    Hur menar du? "döljer sig på sidan". Bilder är bra på många sätt. Man kan länka med bilder, men ha alltid en beskrivning med image alt tag när du använder bilder.
    /D
    Trygga SEO-tjänster, SEO SPHINX
    Smart onlinemarknadsföring

  8. #8
    ewestergards avatar
    ewestergard ewestergard är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    139
    Om man nu har länkat från gratisbloggar till sin huvudsite, är det smart att ta bort de länkarna för att minska risken för att bli straffad eller är det försent när dem blivit indexerade?

  9. #9
    Johnzs avatar
    Johnz Johnz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    176
    Exempelvis i wordpress verkar det vara så att inlägget länkar till samma inlägg med permalänk som första läsbara ord.
    Gör din sida till statisk så slipper du det där. http://joekraynak.com/computers/crea...wordpress.html

  10. #10
    snulles avatar
    snulle snulle är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    81
    Citat Ursprungligen postat av Dawey Visa inlägg
    Hur menar du? "döljer sig på sidan". Bilder är bra på många sätt. Man kan länka med bilder, men ha alltid en beskrivning med image alt tag när du använder bilder.
    /D
    Jag skrev fel. Jag menar att då kan besökarna se en bild på vad som väntar dom. Borde ju igentligen ge bättre resultat men google kan ju bara läsa men förstår dom att man länkar med en bild borde det ju ge bättre resultat då man vill ge bild länk. Vad tror du om det?

  11. #11
    snulles avatar
    snulle snulle är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    81
    Citat Ursprungligen postat av Johnz Visa inlägg
    Gör din sida till statisk så slipper du det där. http://joekraynak.com/computers/crea...wordpress.html
    Det kan ju vara bra men kan man inte ha statisk första sida + bloggen längre ner i wordpress?

  12. #12
    welanders avatar
    welander welander är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Märsta / Stockholm
    Inlägg
    249
    Läs på lite om html, om cirka 1 timma eller två vet du hur du lägger till egen text i en wordpress sida.

  13. #13
    snulles avatar
    snulle snulle är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    81
    Kan man ha statisk wordpress blogg första sida + bloggen längre ner så kanske du vet vad man ska skriva och vart man skriver den html koden?

  14. #14
    welanders avatar
    welander welander är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Märsta / Stockholm
    Inlägg
    249
    där texten ska vara skriver du

    mellan texten,

    = paragraf

    och den texten som du vill ha in sätter du in på något bra ställe ovanför liknande, brukar vara utkommenterat med /* the wordpress loop */

    wordpress loopen är den loop som hämtar in alla inlägg, ska iväg nu så hinner inte förklara bättre, men om de gäller nåt litet så dra ett PM så kanske jag kan kolla på det ikväll eller imorgon


  15. #15
    snulles avatar
    snulle snulle är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    81
    Citat Ursprungligen postat av welander Visa inlägg
    där texten ska vara skriver du

    mellan texten,

    = paragraf

    och den texten som du vill ha in sätter du in på något bra ställe ovanför liknande, brukar vara utkommenterat med /* the wordpress loop */

    wordpress loopen är den loop som hämtar in alla inlägg, ska iväg nu så hinner inte förklara bättre, men om de gäller nåt litet så dra ett PM så kanske jag kan kolla på det ikväll eller imorgon

    Tack. Jag tror jag fixar det nu men just ordet "=paragraf" behöver man ju inte skriva eller vad menar du? :P
    Senast redigerat av snulle den 2011-12-05 klockan 19:10.

  16. #16
    Johnzs avatar
    Johnz Johnz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    176
    Vad tycker artikelkataloger om att man skickar Fiverrlänkar då? Riskerar man få den sandboxad?

  17. #17
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Det är en intressant fråga. Behöver artiklarna också 6 månader i förvaring innan de blir stabila och får förtroende? Eller är det artikelkatalogen som genom sin trust gör att man kan lägga på några Fiverrs?
    Hur ser G på att X tusen skräplänkar och blogginlägg från US kommer till svenska artiklar? Det lär väl bli närmare nada? Man får göra engelskspråkiga .com/.net satelliter inom samma ämne men med väldigt spunnet content som man kör sina forumprofiler till?

  18. #18
    MOBs avatar
    MOB MOB är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    347
    I min artikelkatalog som jag tänker starta upp i början på nästa år har jag planerat att bomba med 100 000 forum länkar innan den ens blir tillgänglig för allmänheten.
    På så sätt hamnar den i sandboxen och kommer ut och sen kan alla tomtar köpa hur många länkar de vill från Fiverr till sina artiklar...hehe

    När det gäller artiklar, behöver de inte ens 2 sekunders förvaring innan de får förtroende.
    Allt hamnar om själva artikel och hur den är uppbyggd och väl skriven och på vilken sida den är ifrån.

    Skriver du en bra artikel, med massa text (minst 500 -700 ord) med relevant innehåll och sätter upp den på en artikel katalog som har hårda krav.
    Lägger du upp artikel på en artikel katalog som accepterar 3 länkar på text som bara innehåller 300 ord kan du bygga hur många länkar du vill, men det blir ingen utdelning.
    Men på minst 500 ord och en länk behöver du inte bygga en endaste.

    Ett exempel:

    Har en klient som använder en välkänd svensk SEO firma och tappade från första till tredje plats på ett sökord som ger "Medium Difficulty" på Traffic Travis när man kollar konkurrensen på Google.se.

    Han kontaktade mig och skicka över 20 artiklar svenska content writers hade skrivit för 50 öre per ord + moms

    Dessa åkte direkt till papperskorgen för de innehöll sämre kvalité än mina artiklar jag köper för $1 styck för mina engelska sidor.

    Dagarna med sökordet i titeln, 2-3% sökordsdensitet och sedan fetstil, kursiv stil på det osv är förbi för länge sedan.
    Varför?
    För Google nedvärderar allt som upprepar sig för ofta på internet.

    Jag fördubblade texten klienten hade på första sidan och rensa ut sökordet totalt.
    När man kollar på Webmaster Tools är den det 8:e mest relevanta ordet för sidan.

    Lång historia kort:
    Eftersom jag vet vad Google anser vara en bra artikel, skrev jag en sådan och la upp den den 20:e November.
    17 dagar senare (den 7:e Dec) ranka den som nummer 19 på Google.se på sökordet och den knuffade upp klientens sida till nummer 1 på sökordet.
    På bara en artikel med sökordsdensitet på 1.26%

    Här är en skärmdump från Gserp


    Kvalité är alltid viktigare än kvantitet, glöm aldrig det...

  19. #19
    Daweys avatar
    Dawey Dawey är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    128
    Google nedvärderar allt som upprepar sig för ofta på internet.
    QFT

    Bra exempel med intressant och uppmuntrande läsning. Att en välskriven bloggpost eller artikel kan synas bättre än en hel hemsida som har hundratals sidor som fokuserar på samma keywords är något som tål att upprepas.

    Vad som också är riktigt intressant är att nivån hos svenska Content Writers är så låg. Kanske för att de kan för lite rent allmänt om SEO och att de inte uppdaterar sina kunskaper tillräckligt snabbt?
    Trygga SEO-tjänster, SEO SPHINX
    Smart onlinemarknadsföring

  20. #20
    MOBs avatar
    MOB MOB är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    347
    Det beror på att vi är så kassa i Sverige på att ställa krav och konkurrera.

    Felet ligger både i konsumenten som gladligen betalar oftast dyra pengar för samma vara om och om igen så att säljaren på så sätt kan köra fortsätta köra samma race även om det inte funkar längre.
    Varför skall man ändra på något när man tjänar pengar på det om ingen vill att man ska ändra det?

    Sedan är det också ingen som vågar säga:
    Kolla mina referenser och kolla mina resultat, jag gör ett bättre jobb, men jag tar bara 40 öre ordet.

    Detta gäller inte bara content writers utan de mesta som har med SEO att göra.
    Har sett folk betala 10 000s kr i månaden till SEO bolag bara för att tappa rankingar, sen vågar man inte säga upp avtalet för man tror det skall gå ännu värre.

  21. #21
    Johnzs avatar
    Johnz Johnz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    176
    Om jag skulle bygga alla bloggkommentarer och andra länkar för hand finns det någon anledning till att tvätta länkarna genom satellitsidor egentligen? Bloggkommentarerna är alla relevanta till min nisch och jag skriver alltid informativa poster. Egentligen skulle man väl kunna se en blogg där jag skaffa mig en länk som en satellitsida eftersom den i sig har länkar länkande till sig förmodligen? Blir kvalitén bättre om man gör ducedo's variant fast med manuellt byggda länkar?

  22. #22
    MOBs avatar
    MOB MOB är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    347
    Bygger du länkar för hand och med kvalité som du har tagit upp här, relevanta och informativa poster.
    Då behövs det inte att "tvätta" länkarna genom satellitsidor.
    Posta artiklar, kommentera andras bloggar osv och länka direkt till din sida.
    Inga problem.

    Artikel jag tog upp länka direkt till huvudsidan.
    Hade jag haft en satellitsida hade behövt många många fler än bara den artikeln.
    Dessutom funkar det inte lika bra längre att skapa skräplänkar och "filtrera" via en satellit, det gjorde det fram till Pandan kom.
    En skräp länk är en skräp länk, även om den filtreras, och när den gör det, blir den ännu mer värdelös.

  23. #23
    ewestergards avatar
    ewestergard ewestergard är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    139
    Skulle vara väldigt tacksam om ni skulle kunna dela med er av några metoder för att skapa länkar och exponering med hjälp av RSS-flöden, typ twingly. Och hur går ni tillväga när ni bygger länkar till era satelliter?

  24. #24
    Johnzs avatar
    Johnz Johnz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    176
    Det ämnet jag rör mig inom är ganska smal och det känns som att alla bra länkar har jag redan skaffat till huvudsidan. Huvudsidan och satellitsidan ligger på två olika webbhotell. Att skaffa samma länkar för satellitsidan som huvudsidan vet jag någon skrivit innan inte är bra vilket jag förstår. Men hur ska man gå till väga för att skaffa länkar då? Är det bättre göra satellitsidan i en helt annan nisch men ändå så pass relaterad att jag kan skriva om min huvudsidas nisch?

  25. #25
    MOBs avatar
    MOB MOB är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    347
    Satsa på socila nätverk.
    Skaffa t.ex ett Twitter konto och försök följa så många inom din niche som möjligt och hoppas på att de följer dig tillbax.
    Sen lägger du upp ny content på din sida och Twittrar om det.

    Satellitsidor är så jäkla överskattade och inte vad de brukade vara.
    De har förlorat mycket i värde eftersom alla bygger dem.

  26. #26
    Bygger89s avatar
    Bygger89 Bygger89 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    52
    Citat Ursprungligen postat av Dawey Visa inlägg
    QFT

    Bra exempel med intressant och uppmuntrande läsning. Att en välskriven bloggpost eller artikel kan synas bättre än en hel hemsida som har hundratals sidor som fokuserar på samma keywords är något som tål att upprepas.

    Vad som också är riktigt intressant är att nivån hos svenska Content Writers är så låg. Kanske för att de kan för lite rent allmänt om SEO och att de inte uppdaterar sina kunskaper tillräckligt snabbt?
    Så med andra ord, när man har skrivit en artikel på låt oss säga 400 ord och väljer att skriva till 400 ord till. Kan det göra sådan skillnad för hur Google kommer att "värdera" länken när den indexeras ?

  27. #27
    Bygger89s avatar
    Bygger89 Bygger89 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    52
    Citat Ursprungligen postat av MOB Visa inlägg
    Satsa på socila nätverk.
    Skaffa t.ex ett Twitter konto och försök följa så många inom din niche som möjligt och hoppas på att de följer dig tillbax.
    Sen lägger du upp ny content på din sida och Twittrar om det.

    Satellitsidor är så jäkla överskattade och inte vad de brukade vara.
    De har förlorat mycket i värde eftersom alla bygger dem.
    Jag delar din åsikt angående satellitsidor. Har aldrig någonsin byggt en enda SS sajt då detta har varit onödigt för min del.

    Men jag har sett exempel på att många gör det med framgång. Problemet med satellitsidor är att de flesta "skräpar" ner och inte tillför någonting till en eventuell besökare. Det stör mig. Ska man skapa SS sidor, tycker jag man ska sträva efter att göra det med kvalité och även på ett snyggt sätt.

  28. #28
    Daweys avatar
    Dawey Dawey är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    128
    Citat Ursprungligen postat av Bygger89 Visa inlägg
    Så med andra ord, när man har skrivit en artikel på låt oss säga 400 ord och väljer att skriva till 400 ord till. Kan det göra sådan skillnad för hur Google kommer att "värdera" länken när den indexeras ?
    Jag förstår inte riktigt vad du menar. Det är ju alltid din egen sida som du vill lyfta fram och inte artikeln i sig (även om det blir så ibland att en välskriven artikel får hög position) om du har publicerat den externt. Det är alltid bra att ha länkar från content som innehåller samma typ av nyckelord som din sida.
    Trygga SEO-tjänster, SEO SPHINX
    Smart onlinemarknadsföring

  29. #29
    Bygger89s avatar
    Bygger89 Bygger89 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    52
    Citat Ursprungligen postat av Dawey Visa inlägg
    Jag förstår inte riktigt vad du menar. Det är ju alltid din egen sida som du vill lyfta fram och inte artikeln i sig (även om det blir så ibland att en välskriven artikel får hög position) om du har publicerat den externt. Det är alltid bra att ha länkar från content som innehåller samma typ av nyckelord som din sida.
    Absolut, det förstår jag. Men om en artikelkatalog har som regel att man måste MINST skriva 400 ord för att en artikel ska bli godkänd och man skriver en artikel på 800 ord istället.
    Blir de externa länkarna kraftfullare pga att jag lägger till 400 extraord som jag egentligen inte hade behövt ? Eller länkarna i en artikel på 400 ord hade varit lika kraftfulla ?

    Kanske en dum fråga men det verkade precis så när man läste igenom denna tråd.

  30. #30
    Daweys avatar
    Dawey Dawey är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    128
    Citat Ursprungligen postat av Bygger89 Visa inlägg
    ... en artikel på 800 ord istället. Blir de externa länkarna kraftfullare pga att jag lägger till 400 extraord som jag egentligen inte hade behövt ? Eller länkarna i en artikel på 400 ord hade varit lika kraftfulla ?
    Okej, jag missförstod dig.

    Hmm... Det är nog så att många av oss som sysslar med SEO håller ett mycket högt produktionstempo. Så är det med all form av marknadsföring. Om man alltid skall hålla på längd och kvalitet i det man skriver gör man nog det främst på egna sidor. Det är näst intill omöjligt att skriva ett par artiklar varje dag på 1000 ord. Och skillnaden i kvalitet på en enda länk spelar nog inte så stor roll i förhållande till helheten. Nyckelordspositionering handlar ofta snarare om ren länkjakt än om content writing (och hur många "länkjagare" skriver egentligen bra, eller ens hyfsat? Se bara hur kortfattat och torftigt skrivet innehållet på en del större SEO-sajter är. Men dom rankar bra eller hyfsat bra lik förbannat).

    Men det är en intressant fråga och något man skulle kunna diskutera vidare. Jag tror faktiskt att det finns olika åsikter här eftersom det är en detaljfråga och att det finns så många aspekter att ta hänsyn till. Själva textens kvalitet handlar ju om både kvalitet, längd, relevans och hur pass unikt innehållet är. Det är ju också många olika aspekter som avgör din sidas relevans i förhållande till särskilda ämnen och nyckelord. Själv finner jag det tämligen meningslöst att försöka ge ett klart ja- eller nej-svar på den här frågan och avstår helst, främst eftersom jag själv försöker fokusera mer på helhetsbilden, den överordnade länkprofilen och inte lika mycket på enskilda länkar.
    Trygga SEO-tjänster, SEO SPHINX
    Smart onlinemarknadsföring

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Länkar köpes för webbutik
    Av magnus_d i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-02, 22:22
  2. Fast pris för topp 10 för sponsrade länkar
    Av tuben i forum Övrig internetmarknadsföring
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-01, 14:47
  3. Annonswebbplatser för länkar/domäner
    Av Urban G i forum Övrig internetmarknadsföring
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-28, 15:01
  4. Betala för länkar?
    Av HenrikAI i forum Kataloger
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-25, 18:25
  5. Priser för PR-länkar?
    Av Sneaky i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-27, 16:25