Resultat 1 till 2 av 2

Länkkataloger?

  1. #1
    100Procents avatar
    100Procent 100Procent är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    2
    Hej. Jag är ny inom SEO och undrar hur viktigt det är att ha med sin site i länkkataloger och vilka man ska vara med i? Och vad är artikelkataloger?

  2. #2
    welanders avatar
    welander welander är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Märsta / Stockholm
    Inlägg
    249
    Hur viktigt det är att ha med sin site i länkkataloger
    - Det beror ju helt och hållet på hur svårt du har att bygga andra vanliga länkar/hur svårt siten har att generera normala länkar. Vissa sidor har enklare än andra(tex roliga bilder sidor m.m) att få organiska länkar än andra(tex sidor om buddhismens utsträckning i uddevalla). Så har du svårt att få normala länkar så ta med den i en länkkatalog, oftast så ger länkkataloger inga bra länkar, men en länk är alltid en länk och länkar behövs för att placera sig högt i serpen.

    Vilka man ska vara med i?
    - Det är ganska individuellt, men gärna kataloger som har något om ditt ämne att göra. Personligen har jag inget bra svar på denna, andra har säkert mer erfarenhet av diverse länkkataloger.

    Vad är artikelkataloger?
    - Artikel kataloger är ungefär som länkkataloger fast den innehåller mer text och mindre länkar. Texten gör att de länkar som länkas ifrån artiklarna är relevant för ämnet då det ska handla om ämnet i artikeln till de sidor man länkar till. Här spelar det egentligen(visst gör det det men inte lika mycket) ingen roll vad för typ av artikelkataloger men ha som fingervisning att svenska sidor ska länkas från svensktext på svenska artiklar, då blir det bäst länkkraft.


    I din frågeställning är artikelkataloger att föredra, det skulle jag vilja påstå alltid är att föredra.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Finska länkkataloger
    Av Jonathan Björkskog i forum Kataloger
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-09-26, 08:36
  2. Länkkataloger Finland
    Av tuben i forum Länkbygge
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-02-14, 15:42
  3. subdomän i länkkataloger.
    Av lenny46 i forum Domänen
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-12, 15:22
  4. länkkataloger
    Av Solutions i forum Länkbyten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-27, 15:25
  5. Länkkataloger köpes
    Av Tina Isola i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-03, 11:05