Resultat 1 till 6 av 6

RSS Plugin, bra SEO?

  1. #1
    olssons avatar
    olsson olsson är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    30
    Hej, jag har installerat en RSS plugin, http://www.wprssposter.com/, gratisversionen, som låter bra men nu så undrar jag om den är så bra som jag tror. Kan en sån här plugin skada min sida pga att jag hämtar hem artiklar och nyheter från andras sidor? Pandan gillar ju inte duplicate content.

  2. #2
    Mathias GBMs avatar
    Mathias GBM Mathias GBM är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    293
    Är det auto bloggar eller använder du det för att du vill publicera vissa feed's på din hemsida som du annars skriver och publicerar eget material på ?

  3. #3
    olssons avatar
    olsson olsson är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    30
    Citat Ursprungligen postat av Mathias GBM Visa inlägg
    Är det auto bloggar eller använder du det för att du vill publicera vissa feed's på din hemsida som du annars skriver och publicerar eget material på ?
    Pluginet hämtar feeds från Google news, Yahoo, Bing och BBC som den sen publicerar hela innehållet på min sida och länkar till ursprungsartikeln. Det fungerar som en autoblogg tror jag?

  4. #4
    Mathias GBMs avatar
    Mathias GBM Mathias GBM är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    293
    Okej, Så det är en sida du inte skriver på själv.

    I så fall är kanske WP-Robot något att titta på, Det har rätt mycket funktioner och moduler. Så länge du anger källa till texterna så ska det inte vara några problem, Ett tips är att försöka få in flera olika feeds på samma sida.

    Jag tror inte det finns något negativt i duplicate kontent förutom just då att bara en sida av flera med samma material kommer presenteras i sök resultatet, för övrigt så ska det inte påverka negativt på något sätt.

    Panda handlar väll mycket om att man ska hitta en röd tråd genom webbsidor och detta löser du då genom att publicera feeds som ligger inom sånär samma områden, Inte bara helt olika feeds. Ett bra alternativ är kanske att göra några sidor som inriktar sig mot ett rätt smalt område och postar alla nyheter från lite olika källor, På så sätt blir det bra panda, den fyller ett syfte och alla blir glada !

  5. #5
    olssons avatar
    olsson olsson är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    30
    Jag missförstod dig. Det är ingen autoblogg som jag har utan jag har en sida med 10 poster och jag tänkte använda mig av det här RSS plugin för att få lite mer innehåll.
    Är det ok för Google att göra så? Sidan är över ett halvår gammal och har stått still ganska länge nu på sid 2 i SERPen så jag tänkte att det som kan göra att jag ska komma till sida 1 är mer innehåll då jag har byggt ganska många inlänkar utan att det händer så mycket.

  6. #6
    MOBs avatar
    MOB MOB är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    347
    Dölj din plugin mapp för Googles robotar annars kan du råka illa ut om de hittat tillägget

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 21
    Senaste inlägg: 2011-11-24, 16:33
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-10-05, 14:35
  3. RSS feeds bra eller dåligt
    Av tapnn i forum Optimering
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-03-22, 20:42
  4. Bra SEO-plugin för vBulletin?
    Av Gabriel K i forum Optimering
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-26, 22:47
  5. Vill tipsa om en bra Wordpress plugin
    Av Marcus Westberg i forum Optimering
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-12-14, 17:43