Resultat 1 till 8 av 8

Vad tycker ni om min sida.

  1. #1
    Kenan83s avatar
    Kenan83 Kenan83 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    19
    Hej.

    Jag är ny här på forumet, så kommer kanske få massa skit, men jag testar ändå.

    Jag har gjort en hemsida av en färdig tempelate, och nu vill jag veta hur bra min sida är om man tittar ur SEO vinkeln?

    www.vitalgbg.se

    Hoppas inte det här ses som reklam. Tips på nåt jag kan ändra eller lägga till för att rankas bättre eller är min sida kass pga den färdiga templaten?

    Om det är fel forumsdel så får modd gärna flytta.

    Mvh

  2. #2
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Tycker det ser bra ut överlag, men några saker kan du allt förbättra.

    1. Titeln på startsidan, få med Göteborg där. Typ: "VitalGBG - Städning och hemhjälp i Göteborg"
    2. Du saknar en H1 på startsidan. Ta den H2 som idag lyder "Vitalgbg, en städfirma som gör din vardag enklare" och gör den till en H1.
    3. Du har två tomma H2or. Ta bort de taggarna.
    4. Ta bort den dolda länken som ligger mellan navigeringen och innehållet. Ta bort hela raden "All premium Magento themes at magento---------.com!".
    5. Sätt unika titlar på de andra sidorna, till exempel såhär: "Tjänster - Städning och Hemhjälp | VitalGBG", "Priser - Städning och Hemhjälp | VitalGBG" och "Om oss | VitalGBG".

    Till sist kommer du behöva fixa länkar för att ranka. Bygg själv eller anlita någon.

    Lycka till!

  3. #3
    Kenan83s avatar
    Kenan83 Kenan83 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    19
    Citat Ursprungligen postat av AaronAxelsson Visa inlägg
    Tycker det ser bra ut överlag, men några saker kan du allt förbättra.

    1. Titeln på startsidan, få med Göteborg där. Typ: "VitalGBG - Städning och hemhjälp i Göteborg"
    2. Du saknar en H1 på startsidan. Ta den H2 som idag lyder "Vitalgbg, en städfirma som gör din vardag enklare" och gör den till en H1.
    3. Du har två tomma H2or. Ta bort de taggarna.
    4. Ta bort den dolda länken som ligger mellan navigeringen och innehållet. Ta bort hela raden "All premium Magento themes at magento---------.com!".
    5. Sätt unika titlar på de andra sidorna, till exempel såhär: "Tjänster - Städning och Hemhjälp | VitalGBG", "Priser - Städning och Hemhjälp | VitalGBG" och "Om oss | VitalGBG".

    Till sist kommer du behöva fixa länkar för att ranka. Bygg själv eller anlita någon.

    Lycka till!
    Tack, ska fixa det på en gång.

    En snabb fråga bara, tycker du att jag ska ta bort H2 eller ska jag skriva nåt annat där?

    edit

    ska jag ta bort hela

    "inner_copy">All <a href="http://www.magentothemesworld.com" title="Best Magento Templates">premium Magento themes</a> at magentothemesworld.com!</div></div>
    eller bara från all? I så fall, ska jag lägga nåt annat där?
    Senast redigerat av Kenan83 den 2011-12-22 klockan 12:43.

  4. #4
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Ja, precis, ta bort:
    <div class="inner_copy"><div class="inner_copy">All <a href="http://www.magentot------.com" title="Best Magento Templates">premium Magento themes</a> at magentothemesworld.com!</div></div>
    Efter:
    <div class="indent">
    Ta bort:
    <h2>&nbsp;</h2>
    Gör om den här till H1:
    <h2><strong>Vitalgbg, en städfirma som gör din vardag enklare</strong></h2>
    Och precis innan Footern tar du bort den här:
    <h2>&nbsp;</h2>
    Tillägg:
    Vill du ha en H2 på sidan skulle jag rekommendera att göra om den här till en H2:
    <h3> Störst är inte alltid bäst. Av det skälet ser vi till att växa med kvalitet och alltid ha motiverad och utbildad personal som kan ge våra kunder den bekymmersfria service som vi på VitalGBG står för.</h3>

  5. #5
    Kenan83s avatar
    Kenan83 Kenan83 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    19
    Citat Ursprungligen postat av AaronAxelsson Visa inlägg
    Ja, precis, ta bort:


    Efter:

    Ta bort:

    Gör om den här till H1:


    Och precis innan Footern tar du bort den här:


    Tillägg:
    Vill du ha en H2 på sidan skulle jag rekommendera att göra om den här till en H2:
    Tack, nu har jag ändrat.

    Anledningen till att det blev fel med H1-H3 var pga cufon märkte jag nu, så låter dom vara, bara ändrat så att jag har H1 på första sidan som du sa.

    Mvh

  6. #6
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Snyggt!

    Så nu är det bara att sätta igång med länkarbetet.
    Börja med lite kataloger för att komma igång. Du hittar en lista här:
    http://www.seo-forum.se/showthread.p...=l%E4nkkatalog

    I ditt läge skulle jag börja med Infoo.se (den kostar lite men är värd det enligt mig).

  7. #7
    Anders Tibblings avatar
    Anders Tibbling Anders Tibbling är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    329
    Kenan, nu har du fått jättemycket hjälp och ändå blir det inte rätt. Sidan ser ut som en satellit och den är otydlig. Är du intresserad av att tjäna pengar så ska jag ge dig ett par synpunkter som fokuserar på affärsnytta - som ger dig riktiga resultat! (baserat på det jag ser kl 02:39den 23 december). Är du intresserad av att tjäna pengar i din bransch så snegla på dina konkurrenter och din egen sida - ni måste vara tydligare och snabbare i er kommunikation!

    Webbplatsen är bra om du vill synas på "VITALGBG" - som ingen kommer att söka på. Det är ju priorierat då det står först i både sidtitel, rubrik samt meta.
    Varför måste jag klicka i menyn för att se erat telefonnummer? Ni har en jättestor grön grafik där ni kan pumpa på med superlativ om er verksamhet samt hur man konktaktar er snabbt i telefon. Finns det någon anledning till att dölja telefonnumret till er? Nej, självklart inte! Ge besökaren ert nummer direkt så att man snabbt kan ringa och även förstå att ni inte utför städservice i Sundsvall eller Stockholm. Man ser enbart i titeln prov på tydlighet gällande er region.

    Okej, nu är det dags att bryta ner din sida i delar, utan att fästa för stor vikt vid dina KFFer (kritiska framgångsfaktorer). Du kan väl klassa detta som "Jag är ny här på forumet, så kommer kanske få massa skit, men jag testar ändå." och jag tar jävligt bra betalt då jag är en av sveriges bästa leverantörer av sökmotoroptimering och effektiv marknadsföring av webbplatser - men, nu har du min tid helt gratis, och jag vill hjälpa dig.

    Först av allt - "dont make me think"-regeln gäller ALL ebusiness - gör det enkelt för besökaren att kontakta ditt företag för mer information och bokning.
    Alla som handlar vill få någon typ av bekräftelse eller faktabaserat påstående att den varan man köper är bra/rätt/problemfri osv.

    #Vi levererar salig rengöring och renhetens dofter till lyckliga kunder i Göteborg! När får vi ge ditt hem den freschör det förtjänar!?"
    Ok, det är min stunds ingivelse och det är endast ett exempel på hur man ser på företag och hur man omtalar det framgångsrikt!

    Ni använder en negation som någon typ av konkurrensfördel "Störst är inte alltid bäst." Skäms ni för verksamheten? Är det dåligt att vara framgångsrik i städbranschen? Har ni köpt er copy i korvkiosken? Säg istället vad ni är bra på och vad ni utför (med stor glädje) till läsaren. Nu förväntar ni er att en köpare ska läsa ert klena budskap, ta beslut på detta martyrskap och ge er ett uppdrag! Det är sjukt naivt och det kommer inte att funka. Vem vill köpa tjänster av loosers? jag vill köpa en tjänst av den som har yrkesstolthet och kunskap - call me naive..

    Som sidan ser ut nu så begår ni även ett misstag som många andra gör - ni tror att era besökare har all tid i världen att läsa era ursäkter till varför man ska använda er. Ge dem en trovärdig en trovärdig slogan och ett enkelt sätt att kontakta er (för fan!). Hallå! Ni säljer städtjänst!! Hur många tror ni är genuint intresserade av hur stort erat företag är!? Kunden skiter i det - de vill ha en bra leverantör av en enkel tjänst - punkt!

    Syftningsfel är rätt vanligt i reklamsammanhang. Ni gör en klassiker här då ni i ena stunden erbjuder företag och privatpersoner samma tjänst. "Föreställ dig hur du kommer hem från jobbet." Men hallå - ni vill städa mitt kontor på känslan av hur härligt det är att komma hem till familjen? Ni gör anspråk på att köpa in ett rött vin som jag gillar? Har jag kontaktat en städfirma eller är ni proffs på viner!?

    En sak man ska akta sig för i marknadsföring, det är att tala om för andra vad de borde uppskatta på sin fritid.. hur fan vet ni det!?

    Det stora "felet" ni gör är att förmedla otydlighet kring att få hemmet städat med en diffus "butlertjänst" där fräscha årgångsviner ligger uppradade i min kyl.. då kan jag ge en reality-check" INGEN kommer att ringa ett städföretag för att fylla på sitt vinförråd.

    Nu ger jag er "skit" på ett snällt sätt, men jag blir lite rädd när jag ser så tydliga prov på okunskap gällande marknadsföring. Det är få som kan tävla med mig när det gäller framgång på sökmotorer och sökord - och det är snabbt besvisat. Har du gott om stålar och vill bli framgångsrik på nätet så kan du kontakta mig, annars önskar jag dig lycka till :-)

    Mvh Anders

  8. #8
    Kenan83s avatar
    Kenan83 Kenan83 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    19
    wow. Tack Anders, jättesnällt av dig att dela med dig av dina åsikter och erfarenhet =)

    Citat Ursprungligen postat av Anders Tibbling Visa inlägg
    Webbplatsen är bra om du vill synas på "VITALGBG" - som ingen kommer att söka på. Det är ju priorierat då det står först i både sidtitel, rubrik samt meta.
    Varför måste jag klicka i menyn för att se erat telefonnummer? Ni har en jättestor grön grafik där ni kan pumpa på med superlativ om er verksamhet samt hur man konktaktar er snabbt i telefon. Finns det någon anledning till att dölja telefonnumret till er? Nej, självklart inte! Ge besökaren ert nummer direkt så att man snabbt kan ringa och även förstå att ni inte utför städservice i Sundsvall eller Stockholm. Man ser enbart i titeln prov på tydlighet gällande er region.
    Ska ändra sidtitel och rubrik genast.

    Ska skriva kontaktuppgifter på alla sidor också. Anledningen till att den stora gröna rutan är tom är för att jag tänker lägga bilder där, nu ser det ganska tomt ut utan bilder tycker jag. Men ett nummer och skriva att vi är verksamma i Göteborg får jag alltid plats med. Skrev nog inte det då jag ser på titeln VitalGBG att det är gbg vi jobbar i, fast jag kan ju inte förvänta mig att våra besökare tänker som jag.

    Citat Ursprungligen postat av Anders Tibbling Visa inlägg
    Okej, nu är det dags att bryta ner din sida i delar, utan att fästa för stor vikt vid dina KFFer (kritiska framgångsfaktorer). Du kan väl klassa detta som "Jag är ny här på forumet, så kommer kanske få massa skit, men jag testar ändå." och jag tar jävligt bra betalt då jag är en av sveriges bästa leverantörer av sökmotoroptimering och effektiv marknadsföring av webbplatser - men, nu har du min tid helt gratis, och jag vill hjälpa dig.
    Tack än en gång. Vad jag menade med massa skit var att jag postade i fel forum eller att jag brutit mot nån regel.

    Citat Ursprungligen postat av Anders Tibbling Visa inlägg
    Ni använder en negation som någon typ av konkurrensfördel "Störst är inte alltid bäst." Skäms ni för verksamheten? Är det dåligt att vara framgångsrik i städbranschen? Har ni köpt er copy i korvkiosken? Säg istället vad ni är bra på och vad ni utför (med stor glädje) till läsaren. Nu förväntar ni er att en köpare ska läsa ert klena budskap, ta beslut på detta martyrskap och ge er ett uppdrag! Det är sjukt naivt och det kommer inte att funka. Vem vill köpa tjänster av loosers? jag vill köpa en tjänst av den som har yrkesstolthet och kunskap - call me naive..
    Ang negationen så har jag sett den på flera andra konkurrerande mindre firmor och därför skrev jag så. Men den ska bort =)

    Det mesta av vår marknadsföring tänkte vi göra genom flyers och olika kampanjer, så tanken är inte att vi ska få kunder som enbart besöker vår sida. Men vi vill ha en sida som ser seriös ut, som förmedlar vad vi stor för och vilka tjänster vi erbjuder.

    Citat Ursprungligen postat av Anders Tibbling Visa inlägg
    Som sidan ser ut nu så begår ni även ett misstag som många andra gör - ni tror att era besökare har all tid i världen att läsa era ursäkter till varför man ska använda er. Ge dem en trovärdig en trovärdig slogan och ett enkelt sätt att kontakta er (för fan!). Hallå! Ni säljer städtjänst!! Hur många tror ni är genuint intresserade av hur stort erat företag är!? Kunden skiter i det - de vill ha en bra leverantör av en enkel tjänst - punkt!
    Ok, ska fixa det. Ska se om jag kommer på en bra slogan bara =)

    Citat Ursprungligen postat av Anders Tibbling Visa inlägg
    Syftningsfel är rätt vanligt i reklamsammanhang. Ni gör en klassiker här då ni i ena stunden erbjuder företag och privatpersoner samma tjänst. "Föreställ dig hur du kommer hem från jobbet." Men hallå - ni vill städa mitt kontor på känslan av hur härligt det är att komma hem till familjen? Ni gör anspråk på att köpa in ett rött vin som jag gillar? Har jag kontaktat en städfirma eller är ni proffs på viner!?

    En sak man ska akta sig för i marknadsföring, det är att tala om för andra vad de borde uppskatta på sin fritid.. hur fan vet ni det!?

    Det stora "felet" ni gör är att förmedla otydlighet kring att få hemmet städat med en diffus "butlertjänst" där fräscha årgångsviner ligger uppradade i min kyl.. då kan jag ge en reality-check" INGEN kommer att ringa ett städföretag för att fylla på sitt vinförråd.
    Mm ser det nu. Från början så var tanken att vi ska endast vända oss till privata, men då vi fått flera förfrågningar av företag så har vi lagt till det nu också. Det är andra priser som gäller för företag (priset inkluderar inte rut avdrag) men jag tyckte inte det var rätt att skriva på sidan, då man får företagskunder på annat sätt än genom hemsidan.

    Då vi erbjuder hemhjälp så ingår det att man kan gå och handla åt kunden om han så vill, och då kan vi gå till systemet och köpa vin om kunden vill, men då bestämmer han självklart vilken vin han vill ha. Jag vill helst få igång hemhjälp verksamheten, alltså att vi tvättar åt kunden, går matlådor som vi lägger i kylskåpet, byter sängkläder, damsuger, dammar och torkar lägenheten, så vi är ingen klassisk städfirma.

    Anledningen till den texten på första sidan, om vin och det är att jag läst att det är bra att skriva så då kunden får upp en bild i huvudet av hur det kommer vara om dom anlitar oss. Men ska nog ta bort det med vin.

    Nu ger jag er "skit" på ett snällt sätt, men jag blir lite rädd när jag ser så tydliga prov på okunskap gällande marknadsföring. Det är få som kan tävla med mig när det gäller framgång på sökmotorer och sökord - och det är snabbt besvisat. Har du gott om stålar och vill bli framgångsrik på nätet så kan du kontakta mig, annars önskar jag dig lycka till :-)

    Mvh Anders
    hehe jag läser första året på universitet, ekonomi och tänkte inrikta mig inom marknadsföring, så hoppas att min okunskap avtar snart =) Man lär sig nåt nytt varje dag.

    När jag börjar tjäna pengar på min verksamhet så kommer jag kontakta dig utan tvekan.

    Tack för lyckoönskningarna.

    Mvh Kenan

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Vad säger ni om min .htaccessfil?
    Av olarsson i forum URL-omskrivning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-08-29, 19:51
  2. Vad tycker ni om "trial"-erbjudanden?
    Av mellow i forum Affiliate / AdSense
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-08-16, 15:44
  3. Vad tycker Google om länkkataloger?
    Av ferga i forum Länkbygge
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-04-19, 17:30
  4. Vad tycker ni om lll.se?
    Av Seeger i forum Domänen
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-25, 12:42
  5. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-23, 19:40