Resultat 1 till 5 av 5

Utländska länkkataloger

  1. #1
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Jim skulle inte du skapa en tråd för internationella och engelska kataloger på samma sätt för svenska katalog? Där kanske man dock skulle ha något minikrav eftersom det finns en ofantlig mängd av bogus-kataloger.

    Här är en väldigt bra utländsk katalog som jag själv gärna skulle vilja vara med. Den har PR 0 men Page strength 8. Den ger massor av riktiga läsare av mycket hög kvalitet direkt från en listning.

    Det enda som den inte har fullt för är page ranking och alexa ranking. Vilket naturligtvis säger något om dessa två mått.

    Hur den påverkar sökmotorernas resultat har jag ingen aning om. Jag har inte ens kollat om de tillåter sökmotorer i själva länkkatalogen.

    The library of congress

    Förutom länkkatalogen har den mycket annan bra information.

    Skulle förresten inte förvåna mig om de gör personundersökning av dig om du anmäler en sajt :-)
    Senast redigerat av hans99 den 2006-09-21 klockan 13:38.

  2. #2
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Här är en väldigt bra utländsk katalog som jag själv gärna skulle vilja vara med. Den har PR 0 men Page strength 8. Den ger massor av riktiga läsare av mycket hög kvalitet direkt från en listning.
    PR 9 har den men det är ingen länkkatalog ... kommer du med där kan du vara lycklig . Är det kanske här du menar? Om du tittar efter så ser du att alla länkar går till undersidor, det finns inga externa länkar.

    Jim skulle inte du skapa en tråd för internationella och engelska kataloger på samma sätt för svenska katalog? Där kanske man dock skulle ha något minikrav eftersom det finns en ofantlig mängd av bogus-kataloger.
    Jag underhåller en sådan lista enligt 4 kriterier:

    • Sökmotorvänlig
    • Gratis att skicka in länk
    • Generall, ej nish
    • Man behöver inte länka tillbaka
    Det är oerhört mycket jobb, jag har två personer som jobbar på att underhålla listan. Den finns här. Över 500 som du ser. Den sajten är även på gång att göras om.

    Det finns många andra särskilda listor över engelska kataloger, var det någon särskild du syftade på?
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  3. #3
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Sökvägen stämmer säkert. Skumt att page strength verktyget visade PR 0, men verktyget har lite småbuggar har jag märkt.

    Kring listor och trådar...

    Jo precis och det finns massor av listor över sökmotorvänliga svenska kataloger, t.ex. i Sunet och DMOZ, men fortfarande har jag nytta av tråden över sökmotorvänliga svenska länkkataloger som ligger i forumet.

    Orsaken är att PR, PS m.m. egentligen inte säger mig särskilt mycket. För en tråd i ett forumet finns däremot chansen att någon påpekar en personlig erfarenhet eller åsikt vilket säger mig något värdefullt.

  4. #4
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Jo precis och det finns massor av listor över sökmotorvänliga svenska kataloger, t.ex. i Sunet och DMOZ, men fortfarande har jag nytta av tråden över sökmotorvänliga svenska länkkataloger som ligger i forumet.
    Jag tror faktiskt att det inte finns så många fler sökmotorvänliga kataloger än de listade i tråden, många andra är inte sökmotorvänliga.

    För en tråd i ett forumet finns däremot chansen att någon påpekar en personlig erfarenhet eller åsikt vilket säger mig något värdefullt.
    Ok. Jag känner till ett tiotal listor, då kanske denna sajten skulle passa dig där folk skriver betyg och ger kommentarer till katalogerna på listan.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  5. #5
    Artamuss avatar
    Artamus Artamus är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    64
    Har tidigare använt mig av info vilesilencer lista. Smidigt att ta ner den i excel format:
    http://info.vilesilencer.com/main.ph...endly-list.php

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Tinas (pontings) Länkkataloger
    Av Tina Isola i forum Kataloger
    Svar: 104
    Senaste inlägg: 2007-08-16, 22:48
  2. Hur värderas utländska inlänkar vs svenska?
    Av ThomasA i forum Länkbygge
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2007-05-22, 21:17
  3. Tips bra script för länkkataloger
    Av Obbe i forum Kataloger
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-11-20, 22:44
  4. Utländska länkar, olika språk
    Av baggelin i forum Länkbygge
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-09-27, 15:31