Resultat 1 till 2 av 2

Läs mer-länk i blogg

  1. #1
    henkepenkas avatar
    henkepenka henkepenka är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    41
    Hej,

    Jag har en blogg där jag ibland skriver långa blogginlägg. När man då går in på min förstasida så får man scrolla väldigt för att komma till kanske 3:e artikeln.

    Min fråga är då, är det dumt rent SEO-mässigt att ha en kort beskrivning av artikeln och sedan en "Läs mer"-länk för att klicka sig vidare in i artikeln?

    Detta gäller alltså endast startsidan.

    Mvh
    Henrik

  2. #2
    Daweys avatar
    Dawey Dawey är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    128
    Vad handlar bloggen om och vilket intryck vill du ge? Det kan ge ett mer personligt intryck om du har hela posten. Har du utkast kan det bli en fjärmande effekt, ett "avstånd" till läsaren.

    Själv tycker jag inte att det spelar så stor roll. Hur länge folk stannar på en viss sida och hur de interagerar med sidan spelar i och för sig roll för ranking. Om du har ett utkast och "läs mer" kan du öka bloggens click-through rate och minska bounce-rate (men det är inte säkert), vilket kan vara bra. Att få dom gå in till inläggen är väl generellt bra, men det kan du åstadkomma genom att se till att folk kommenterar mycket. Å andra sidan så kanske folk klickar snabbt bort från dom om inläggen är för korta eller om de känns icke-relevanta. I det långa loppet handlar det alltså här, liksom med allt annat, om kvaliteten och relevansen på det du skriver. Resten handlar mer om personlig smak och tycke.
    Trygga SEO-tjänster, SEO SPHINX
    Smart onlinemarknadsföring

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Blogg inlägg länk sälja (PR6)
    Av abathingart i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-11-15, 14:00
  2. Straffad och icke straffad länk på blogg?
    Av misc i forum Länkbygge
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-12-26, 18:35
  3. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-03-09, 17:01
  4. Blockquote + länk ger mer än länk
    Av hans99 i forum Google
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-07, 11:25
  5. Regler för forumet, läs innan du postar
    Av Jim Westergren i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-16, 11:57