Resultat 1 till 3 av 3

Live.com

  1. #1
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    MSN har ju lanserat live.com som ni förmodligen märkt.

    Ville bara meddela att problemet med att de inte skickade referrers är nu fixat.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  2. #2
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Okej. Det var ju bra! Överlag verkar också Live.com vara riktigt bra med många nya trevliga sökfunktioner.

    Bildsöket är på många sätt bättre än Googles bildsök även om jag inte tror att relevansen är lika hög på sökorden. Formgivningen av sajten är överlag väldigt bra och nu tror jag faktiskt att de kan ge Google och Yahoo en ärlig chans!

    De har även nya unika sökkoncept som jag tror mycket på. Går man in på “mer”- fliken hittar man bland annat sökfunktionen “studiesyfte” där man kan ranka sökresultaten efter relevans, datum, författare, tidskrift eller konferens. Kan nog bli ett populärt verktyg för de studerande (inklusive mig själv).

    Nu kanske till och med jag börjar använda MSN när jag söker :S.

  3. #3
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    121
    Det är bara att inse att Live kommer att bli en spelare. såg detta:
    Nokias sökprogram får Microsoft-funktion

    Nokias har tagit hjälp av Microsoft och uppgraderat sin sökapplikation Mobile Search. Nu innehåller den även Live Search.


    Moible Search är ett program som kan laddas ner till de flesta av Nokias smartphones. Det innehåller ett antal funktioner för att snabbt hitta information på webben. Sedan tidigare finns en sökfunktion från Yahoo inlagd i programmet. Nu har Nokias släppt en uppgraderad version där man även kan använda sig av Microsofts Live Search.

    Mobile Search finns i en mängd versioner där innehållet delvis bestäms av var användaren befinner sig. I den svenska versionen kan man förutom Live Search och Yahoo också göra sökningar med hjälp av Eniro.


    Mobilsöknig och MSN Live´s sökfunktion kommer att användas av ungdommar, vilket gör att Google inte kommer vara de självklara valet för ungdomsrelaterade sökord.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)