Resultat 1 till 7 av 7

Tack för ett riktigt bra forum!

  1. #1
    Yukidamas avatar
    Yukidama Yukidama är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Lund
    Inlägg
    32
    Hej! Viktor Nilsson heter jag!
    Jag har varit registrerad ett tag här på forumet utan aktivitet, och på sista tiden har jag smugit runt här rejält så nu känns det som att det är dags att aktivera sig lite!

    Först och främst vill jag tacka för ett riktigt bra forum! Har spenderat många timmar på både forumet och forummedlemmars bloggar och lärt mig riktigt mycket, och mer kommer det bli! Nu börjar det dock bli dags att börja tillämpa den kunskap som forumet och alla dess medlemmar bjuder på, och i samband med det tänkte jag även försöka bli lite aktiv på forumet.

    Om mig
    Jag intresserade mig av försäljning på internet och började sälja lite prylar så smått på tradera under min gymnasietid. Efter ett tag blev jag dock smått irriterad på alla avgifter och då jag alltid varit rätt intresserad av programmering och hemsidor, bestämde jag mig för att försöka skapa en e-butik på egen hand, så jag satte igång med främst html och php och en-två månader senare satt jag med en värdelös, dock mer eller mindre fungerade e-butik. Detta har legat som ett hobbyprojekt och utvecklats under en lång tid, dock med väldigt begränsat med intäkter. Detta var 6 år sedan, och på fritiden har jag skapat en del sidor, men efter det att sidan jag jobbat med blir färdigskapad händer det lätt att jag ger mig på något nytt projekt, och inte marknadsför eller jobbar med SEO för den nyskapade sidan vilket har resulterat i väldigt knapert med besökare = inga cashish. Nu ska jag dock ge reklamintäktsbaserade sidor ett försök då detta med passiv inkomst intresserat mig under en längre tid.

    Så här är jag nu! Med förhoppningar att år 2012 kommer bidra med mer besökare. Eller nej, jag kommer aktivt se till så att 2012 kommer att skyffla in besökare på kommande och befintliga sidor, tack vare er hjälp! Och då ska ni inte missuppfatta mig att jag kommer tigga om hjälp och vara odräglig, utan ni har egentligen redan hjälpt mig enormt, både med kunskapen som finns tillgänglig, och i samband med detta även motivation! Jag hoppas att i utbyte också kan bidra med något under resans gång.

    Detta blev i och för sig mer ett tack-inlägg snarare än en presentation. Hur som helst, glad att vara här!

  2. #2
    Stefan Nilssons avatar
    Stefan Nilsson Stefan Nilsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Österlen
    Inlägg
    296
    Välkommen till SEO-forum.se

    Att gå från projekt till projekt är tyvärr ett väldigt vanligt förekommande fenomen och jag rekommenderar starkt att du sätter ner foten och funderar på vad du egentligen är intresserad av och kan diskutera passionerat i timmar. Det gör att du kan lägga all energi på att utveckla något som faktiskt lockar mängder av besökare istället för att lägga all tid på utveckling, administration, länkbygge och sedan knappt tjäna några kronor innan du tröttnar och drar vidare - en klassisk fälla för att lägga ner väldigt mycket tid utan att få särskilt mycket ut av det.

    Glöm inte heller bort att ha stenkoll på dina projekt från dag 1. Vilka domäner äger du? Hur många kronor drar de in i månaden? Drar sajten in mer än domänkostnaden? Vilka sökord ska den placera sig på? Vilken position har den för vardera sökord? När uppdaterade du den senast? Har du gjort några länkbyten - hur många och är dessa fortfarande aktiva? Är din inkomstmodell lönsam i det långa loppet? Om varje sajt drar in 100 kr om året i vinst, är det då realistiskt att du kan tjäna hela din lön på den här typen av projekt, etc.

    Jag tror själv på ett starkt 2012 och önskar dig lycka till.

  3. #3
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Hej Viktor,

    Kul att du har haft nytta av forumet

    Välkommen som medlem.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  4. #4
    Strongmans avatar
    Strongman Strongman är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    40
    Först vill jag säga välkommen till Yukidama, även om jag regga idag.
    Sedan vill jag berömma ducedo för ett intressant svar. Jag tror också på 2012!

  5. #5
    catchs avatar
    catch catch är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2008
    Inlägg
    79
    Hej och välkommen Yukidama, hoppas du ska trivas

  6. #6
    Yukidamas avatar
    Yukidama Yukidama är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Lund
    Inlägg
    32
    Jim Westergren, Strongman, catch, tack så mycket! Värmer att höra!

    Dudeco vill jag dock tacka lite extra! Tack! Ditt inlägg fick mig att tänka om lite, och istället för 3-4 lösa idéer samlade jag ihop mig och kommer istället satsa på en sida jag vet jag kan lägga tid på och har kunskap inom. Det där med att ha stenkoll har jag inte haft tidigare, men jag har sedan starten av 2012 blivit lite mer medveten om statistik etc för mina nuvarande sidor, vilket jag ska behålla och inte vara rädd för att testa att ändra på saker. Tack för inspiration och motivation! Ska lägga upp en lista på hur jag rankar på mina sökord, antar att det håller motivationen uppe att se hur man (förhoppningsvis) klättrar uppåt på de olika order. Ska börja med det nu direkt.

    Om jag inte misstar mig så var det Jim Westergren som skapade seo-forum.se? Måste slänga in ett tack till där, verkligen kanon! Tack! Har inte så bra insikt i SEO-världen ännu, men jag vill bara säga att detta forumet måste ha varit till stor hjälp för andra nybörjade som mig, och även alla andra mer kunniga!

    Back to business nu! Eller ja, vad som förhoppningsvis kan bli business om ett par månader / år.

  7. #7
    barthans avatar
    barthan barthan är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Malta
    Inlägg
    84
    Lycka till Yukidama. Ha tålamod!
    Länkar? Kör bl.a Svenskbetting.com.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Ny här och kul med bra forum för SEO
    Av elins i forum Introduktion
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-07-05, 12:09
  2. Bra funktion för att ha forum på hemsida
    Av svenska_hemsidor i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-08, 13:26
  3. Riktigt bra domännamn säljes. till högsbjudande.
    Av elitkost i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-06-16, 07:48
  4. Ett år med SEO-Forum.se
    Av Princip i forum Övrigt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-02-16, 17:35
  5. Ny shop och ett tack till er alla
    Av Bmwpower i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-01-27, 18:53