Resultat 1 till 2 av 2

Att ha ort som del av sökord

  1. #1
    Jörgens avatar
    Jörgen Jörgen är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Landskrona
    Inlägg
    22
    Hej,

    Läste en bra artikel om sökordsanalys här:
    Affiliatenytt.se

    Där kan man läsa:

    Ett annat område där Google knuffar undan allt mer av sökresultaten är nyckelord som innehåller orter. Därför rekommenderar jag att du helt enkelt struntar i dessa och istället försöker placera dig först genom Google Maps men det kommer jag gå närmare in på i ett framtida inlägg här på Affiliatenytt.
    Hur är det med den saken? Har ort som ett av mina viktigaste sökord. Eftersom jag har en bra position på platser kanske jag ska satsa på annat än ortnamnet i den organiska listan?

    Vad är era synpunkter och erfarenheter?

  2. #2
    welanders avatar
    welander welander är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Märsta / Stockholm
    Inlägg
    249
    Den stora frågan är ju om ditt viktiga sökord som innehåller en ort är för människorna som BOR i orten eller för människor utanför orten, om det är för människor I Orten är det ytterst relevant att du placerar dig där (dvs med gatuadress m.m). För det är just de organiska "normala" sökresultaten som google knuffar undan till förmån för Local search.

    För att få en blick över vad local search är så pröva googla restaurang stockholm så kommer du se tre översta som är organiska sök resultat, därefter kommer ungefär 10 st local search med adress, recensioner av restauranger som ligger i stockholm, och därefter dem fortsätter den organiska sökresultaten, dvs så en 5 plats i serpen på ett sökord utan ortsnamn kommer konvertera och dra med sig långt många fler besökare än en 5 plats på sökord som HAR local search.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Hur många sökord skall jag ha?
    Av nestak i forum Optimering
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-02-08, 17:12
  2. Att äga en del av Internet
    Av Patrik Berggren i forum Domänen
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-11-21, 10:43
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-30, 12:28
  4. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-11, 12:08
  5. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-15, 15:56