Resultat 1 till 3 av 3

Se vilka sökord som konverterar bäst

  1. #1
    Stefan Nilssons avatar
    Stefan Nilsson Stefan Nilsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Österlen
    Inlägg
    296
    För att komma undan det vardagliga arbetet så har jag börjat titta på hur man kan sammanställa sin statistik för att på sikt se vilka sökord som är värda att satsa på. Detta är vad jag har kommit fram till hittills:

    Sökord | Google | ##UB ##| #Vinst #| Vinst/UB | Sidvisning/UB | Avvisning | Prenumeranter

    #golf #| ##2 # | 12 000 st | 1 000 kr | 0.084 kr-| ###3.6 st ##|## 47% # | ##1.36%

    1) Om det finns chans att få fler UB
    2) Hur mycket man tjänar per besökare?
    3) Vilka sökord hänför besökarna?
    4) Möjlighet att optimera innehållet?
    5) Hur stor andel blir prenumeranter?

    Samtliga punkter handlar dels om att se vilka sökord det bör satsas på (konverterar bäst) men även för att se om där är några sökord med många besökare som levererar dåligt resultat och om dessa då går att optimera.

    Frågan är om jag glömt något?

    Det känns viktigt att göra en uppdelning på affiliatenätverk / AdSense för att se vilken som drar in pengarna men samtidigt är jag osäker på hur det ska ske i praktiken. Går det att spåra AdSense-inkomst för specifika sökord? Hittar endast sökord per sida vilket blir omständligt.

  2. #2
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Nu ser jag att det inte går längre med nya gränssnittet. Tidigare kunde man ju se det ... hmmm ... bummer ...

    Men, om du har valet att kunna gå tillbaka till "gammal version" så har du den uppgiften under en tab där man ser "alla sökord" som genererat trafik :-) (pssst, du behöver ha kopplat ihop ditt adsensekonto med ditt analyticskonto för att få den informationen)

  3. #3
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Tillägg:

    OM du vill se vad varje sökord inbringar i inkomst via adsense så behöver du även lägga till en speciell kod (javascript), och fungerar endast i "gamla versionen" av GA, och hur länge till den är aktiv vet man ju inte.

    Det man får göra är att hoppas på att den funktionen kommer, men troligtvis kommer den inte, då de inte visar sökord mot siten för google-konto inloggade

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-01-20, 16:24
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-09-26, 15:14
  3. Nyckelord som mappnamn eller som url - vad är bäst?
    Av Tony Bolero i forum Optimering
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-07, 23:27
  4. LinkFromDomain: Se vilka domäner din domän länkar till
    Av Jim Westergren i forum SEO-verktyg
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-10-22, 14:19