Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 31 till 60 av 66

Optimering

  1. #31
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Eller vänta och sedan satsa på osCommerce... Samt att kanske satsa på att sökmotoroptimera ordentligt i samma veva.

    Det behöver inte vara så dyrt..

  2. #32
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    354
    agaton: För att kolla källan för sidor som har nått löjligt Javascript för att stoppa högerklick är det ju bara att köra CTRL+U (i Firefox) och det finns nån motsvarighet i IE med. Eller helt enkelt avaktivera JS...

  3. #33
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Varför inte enbart använda den hederliga menyn: Visa > Källa eller View > Source. På det sättet går man förbi de där "nedrans" högerklickskripten

    cya,
    /PatrikB

  4. #34
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Hehe. CTRL+U visste jag inte om.. Tackför tipset. Har aldrig behövt bekymra mig om det eftersom jag oftast inte surfar på sådana sidor ...

  5. #35
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    354
    MeWize: För att snabbkommandon är snabbare och smidigare. Kollar man kod så är ju CTRL +U "ovärderlig"

  6. #36
    whylds avatar
    whyld whyld är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Åstorp, Skåne
    Inlägg
    277
    Nej, du ska inte slå dig till ro och bara acceptera detta. Det finns mycket du kan göra för att få och behålla kunder.
    1. Använd t ex http://adwords.google.com/ själv för att markandsföra din sida.
    2. Utför de ändringar du kan för att sökmotoroptimera din webbshop.
    3. Du har redan flera betalningssätt än din konkurrent, vilket kan locka fler avslut än enbart förskottsbetalning.
    4. Marknadsför dig på olika nätauktionssidor såsom Budera, eBay, Tradera, QXL och markandför samtidigt din webbshop i samband med att du skickar varor eller mejl till kunden.
    5. Anslut dig till affiliateprogram såsom Affiliator, Double & Tradedoubler.

    6. Vill du inte göra det nu, så börja i alla fall planera en övergång till t ex osCommerce eller liknande. Det bästa hade kanske att göra det direkt - då den extrakostnaden detta blir för företaget antagligen snabb tjänas in tack vara de SEO-tekniker som fungerar i osCommerce (beroende på webbhotell då också - själv rekommederar jag Oderland om du vill köra osCommerce och jag avråder att använda Spray Webbhotell som har stora databasproblem emellanåt, samt att det inte går att skriva om URL:erna hos Spray)

  7. #37
    Bmwpowers avatar
    Bmwpower Bmwpower är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    72
    Frågan jag har kvar vad änder man sig för att få hjäp??
    Ni har ju hjälpt mig en massa med svaren men nu är ju nästa steg att hitta någon som kan anntingen visa mot en rimlig kostnad hur man gör så man kan fortsätta själv,
    Eller som kan gör ett seriöst arbete utan till att skinna en på pengar.

    Satt och surfade och hittade lite hur man gör internlänkningar.
    Kan detta var en bra kod att jobba vidare men har ingen aning om det är rätt .
    Det funkade sådär när jag gjordet en test i shopen jag fick inte kategorin till vänster att fälla ut sig
    <td valign="bottom"><a href="ListProducts.aspx?cat=514">
    <bild size=small name=modul_o_800_3706.jpg><br />
    pumpar</a></td>

    Måste man bryta ner internläkningen eller räcker det med kategorilänkingen det jag menar att om man behöver göra som när man leta produkter i väsntar fältet att det kommer underkategorier.



    Många nämner osCommerce och det är bra men blir ju dyrt om man ska kunna ha betalning med kort etc vilket gör att kostanden är samma som idag.
    Samt att jag har ingen att bolla problem med mer än ett forum.
    Senast redigerat av Bmwpower den 2006-09-24 klockan 18:35.

  8. #38
    Bmwpowers avatar
    Bmwpower Bmwpower är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    72
    Blev lite klarare men inte mycket.
    Det känns som det blev två läger att det kan gå och ett att det fungera inte alls.
    Bättre man fick svaret ja eller nej

  9. #39
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Tyvärr så finns det inget enkelt Ja eller Nej.

    Det går att optimera en webbplats som är uppbyggd av ramar, men om man vill skapa de bästa förutsättningarna för att lyckas hos sökmotorerna bör man konvertera. Så enkelt är det.

  10. #40
    Bmwpowers avatar
    Bmwpower Bmwpower är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    72
    Nu har en fråga till uppståt.
    Eyy företyag erbjöd sig sina tjänster och skulle fixa till sidan på alla tänkbara sätt.
    Men för att lyckas så skulle man hyra länkar av dom för 1600kr/mån för det billigaste alternativet.
    Detta var en ny grej för mig men är det så man jobbar ???

  11. #41
    Bmwpowers avatar
    Bmwpower Bmwpower är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    72
    inga åsikter om att amn ska hyra länkar hos ett seo företag för att lyckas??

  12. #42
    Bmwpowers avatar
    Bmwpower Bmwpower är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    72
    Hur fungera det om man länkar till sitemapen inne i shopen.
    Hjälper detta googel att hitta mig ??
    Om det hjälper hur reagera googel om den inte är klickbar utan bara ligger där.
    För visar man sitemapen så ser konkurenterna lätt vad man har för rylar.
    Som det är idag får dom ju klicka en del för att hitta allt.

  13. #43
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Citat Ursprungligen postat av Bmwpower
    inga åsikter om att amn ska hyra länkar hos ett seo företag för att lyckas??
    Jag är emot det. Men många på det här forumet kommer att propagera för att köpa länkar.

    Anledningen till att jag är emot länkhandel är inte så mycket att Google uttalat är emot, utan att det sällan räcker till. Länkar är bra. Länkar är fullständigt nödvändiga, men om man inte först har gjort sin läxa i form av teknsisk sökmotoroptimering så räcker länkarna bara till att ge sidan som länkas en liten extra boost.

    Den som t.ex. har en sajt som lever i ett frameset kan egentligen bara skaffa länkar till sajtens förstasida, och om förstasidan inte har rätt typ av infrastruktur för att i sin tur stödja sina undersidor så dör länken där.

    Det är betydligt bättre att lägga kraft och energi på att utveckla sajtens infrastruktur, fylla på med mängder av bra information om sina produkter och dessutom med funktioner som gör att besökarna enkelt kan tipsa varandra om såväl information som produktutbud samt enskilda produkter.

    Det är också bättre att lägga kraft på att få de existerande kunderna att tipsa andra om sajten, få dem att skriva upp sig på ett nyhetsbrev som man skickar ut någon gång i månaden där man tipsar om nya produkter och tjänster... Helt enkelt att bygga sin sajt så att vanliga användare vill länka in till den!

    I andra trådar har du värderat arbete på sajten till knappt 200 kronor i timmen. Om en riktigt bra länk kostar 2000 kronor är det enligt mitt sätt att se på saken betydligt bättre att du lägger 10 timmar på att utveckla innehållet på sajten.
    Senast redigerat av Nikke Lindqvist den 2006-10-03 klockan 12:39. Anledning: Lade till citat så det blev tydligare vad jag svarde på

  14. #44
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Hoppsan. Mitt ovanstående svar gällde länkhandlen. Men det framgick väl?

    Citat Ursprungligen postat av Bmwpower
    Hur fungera det om man länkar till sitemapen inne i shopen.
    Klart att du ska, och du ska desstuom länka ihop sidorna på bästa sätt.
    Hjälper detta googel att hitta mig ??
    Japp
    Om det hjälper hur reagera googel om den inte är klickbar utan bara ligger där.
    För visar man sitemapen så ser konkurenterna lätt vad man har för rylar.
    Som det är idag får dom ju klicka en del för att hitta allt.
    Sådär kan du bara inte resonera. Även i en vanlig butik kan konkurrenterna komma in och kolla dina priser. Webben må uppmana till billighetskonkurrens, och det är bra. Men som jag skrev i mitt tidigare svar så handlar det också om att bjuda på den bästa typen av information. Presentera dina produkter med massor av bra information om varför produkt A är bättre än produkt B (som du också säljer men till ett lägre pris). Bjud på den kunskap du har kring ditt verksamhetsområde!
    Den som erbjuder den bästa kombinationen av smakliga priser, bra kvalitet, god produktkännedom och bäst service vinner!

    Lite OT: Jag såg en webbshop häromdagen som krävde att potentiella köpare skulle registrera sig med personnummer eller organisationsnummer för att få se priserna. Allt i ett försök att dölja sina priser från konkurrenter (och kanske leverantörer, vad vet jag...) Följden var att de inte kommer att få mig som kund, men konkurrenterna kan registrera sig med ett falskt organisationsnummer och ändå se allt.

    Nu BMWpower, får du snart se till att börja arbeta på din sajt, eller anlita någon av oss att göra jobbet.
    Senast redigerat av Nikke Lindqvist den 2006-10-03 klockan 12:47.

  15. #45
    Bmwpowers avatar
    Bmwpower Bmwpower är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    72
    Tack för svaret.
    Att hyra länkar känns för mig som att det är ett smidigt sätt för dom att lyckas med mindre arbete men det är bara min känsla.

    Jag har börjat jobba med att öka produktinfon där varans namn nämns 1-3 gånger i texten på ett snyggt vis.
    Med detta hoppas jag att googel ska till sisst hitta mig.
    Sedan får vi sa vad som händer man suger ju åt sig alla greskiska ord ni nämer och försöker omvandla dom till svenska :-)

    Det posetiva är att det verka som jetshop inom 1år kommer att se över sin framelösning och skapa något bättre

    Sitemapen ligger nu ute efter råd att dte fungera.
    Senast redigerat av Bmwpower den 2006-10-03 klockan 12:49.

  16. #46
    Bmwpowers avatar
    Bmwpower Bmwpower är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    72
    Har börjat lite smått med det jag förstå och får jag besked från er kunniga att jag är på fel väg så naturligtvis annlitar jag någon av er rävar som säger att det går.
    Men man tröttna när man ringer och fråga företag om dom vill göra sidan och man hör hur tveksamma dom är, och dom säger men vi kan göra det, det blir inte optimalt men kan fungera.

    Hur kul är det då att betala dyrt för en tjänst och får ett halv jobb.
    Det man fundera ju lite om man ska lägga samma pengar på denna shop och det blir sådär medan väljer man en annan lösning så blir det perfekt för samma pengar.

  17. #47
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Det är klart att det inte är kul men så är det alltid när det redan finns en befintilig sida. Bygger man rätt från början så behöver man aldrig fundera över det.

    Alla sidor har inte samma förutsättningar, så är det bara.

  18. #48
    Bmwpowers avatar
    Bmwpower Bmwpower är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    72
    Kollade lite nu och nu har googel tagit upp en del av mina prylar från sitemapen.
    Men det var ju inte så kul om kunden söker och kommer till sitemapen det är ju lite svårt att gåvidare därifrån
    Går detta att lösa eller är det bara att ta det??

  19. #49
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Då har du antagligen inte så bra information på produktsidorna. Uppdatera dem, som jag sagt till dig tidigare, och kanske ge dem någon extra inlänk (från en utomstående sida) så ska du se att det nog går. Om du har tur.

  20. #50
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Kan bara hålla med agaton. Det gäller att dina sidor är bättre och mer informationstäta än sitemap-sidan.
    Se till att använda text och inte text i bilder då utan riktig text. Helst med rubriker också. Och se till att alla de där sidorna även länkar till liknande produkter. Det gäller att Google nu lyckas hitta fram till rätt sidor på sajten och förstår att det är just dessa sidor som är de viktiga.

  21. #51
    Bmwpowers avatar
    Bmwpower Bmwpower är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    72
    Nu kommer en dum frågar hur menar ni med rubriker räcker det inte med produktbenämningen??

    Jag är bara rädd att kunderna tycker det blir rörigt med länkar etc men det kanske leder till mer försäljning.

    Era tips har varit helt suveräna och ska bli roligt att se vad det kan leda till.
    Annars får man ta en konsult och får mer tips.

  22. #52
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    354
    Produktbenämningar är ofta rätt kryptiska.
    X-2000 S säger inte så mycket.
    Bättre med tex X-2000 - Märke & sen kompletera produkt infon med varutyp, storlek, färg, material, specs etc etc...

  23. #53
    Bmwpowers avatar
    Bmwpower Bmwpower är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    72
    okej tack för infon. problemet är att jag inte har plats att skruva så mycket på produktinfon
    Utan mer fakta skriv i produktbeskrivningen men om jag förstått det rätt så är det inte en optimal lösning

  24. #54
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    354
    Det bästa är ju att täcka in så mycket som möjligt (mycket jobb). Dvs att man dels har info om produkten som jag skrev + en kort beskrivning. Där man kan använda ord & fraser som inte är lika fackinriktade...

  25. #55
    Bmwpowers avatar
    Bmwpower Bmwpower är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    72
    Tillbaks med nya frågor och funderingar.
    Jag kollade lite på vad googel hittar på min sajt.
    Sedan jag la ut sitemap och gjorde en del ändringar på beskrivningar etc har det inte blivit en ända förändring.
    Så nu fundera jag på att försöka sätta mig in ytterligare i något jag är värdelös på.

    Jag har två fält i metataggar: Meta description och Meta keywords.
    Vad bör man fylla i för info Meta description och Meta keywords.
    Jag har ingen aning om vad dessa fyller för funktion.
    Hur mycket hänsyn tar googel till dessa??

    Kan ju inte låta bli att titta på konkurrenten där helt nya produkter och kategorier tas upp efter max 1 vecka.
    Det måste väl ändå vara ett proffs som lyckas med det eller??
    För detta är ju knappt något seo företag som skulle lyckas så bra när jag har kollat runt.
    Alla har sagt att det tar minst 6mån och konkurrenten lyckas på en vecka helt otroligt i mina ögon.

  26. #56
    Bmwpowers avatar
    Bmwpower Bmwpower är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    72
    Kom på en fråga till.

    Hur fungera det om man låter ett seo företag optimera sajten man har idag och sedan byter till helt annan sajt.
    Kan man få reda på vad som är gjort eller hur gör man då för att inte tappa mark på googel??

  27. #57
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Många frågor.

    Tidsaspekten i optimeringen gäller när man genomför de stora åtgärderna. När Google väl har anammat dem, och man har en väl optimerad site med konstant växande inkommande länkar så är det inte ovanligt att nya sidor (produkter i ditt fall) tas upp i indexet på så kort tid som ca 48 timmar.

    Meta keywords och meta description ska användas för att beskriva innehållet samt lista nyckelorden för den aktuella sidan. Meta Description ska inte överstiga ca 250 tecken och bör innehålla de viktigaste nyckelorden samt vara så säljande som möjligt för att attrahera klick i sökmotorernas träfflistor. Rätt utformad kommer meta description att visas på dina listningar i träfflistan. Google tar hänsyn till dessa metataggar, men inte i första hand för din ranking. Självklart ska en väl genomförs optimering omfatta metataggrna också.

    Då det gäller att "byta site" måste du förklara lite mer ingående vad du menar. Menar du att byta webbadress, eller att byta webbhotell, eller att byta både och? Konsekvenserna och de åtgärder som krävs sklijer sig åt en hel del.

  28. #58
    Bmwpowers avatar
    Bmwpower Bmwpower är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    72
    Tack för infon blev lite klokare.
    Men med andra ord är det inte meta keywords som är det viktigaste eller hänger resultate ihop med vad som äör skrivet i meta description .

    Du nämner att dessa saker inte är avgörande för rankningen på googel.
    Vad är det då som styr hur det rankas på googel.
    Jag har ju ändå ett par hundra besökare per dag så lte populär borde man ju vara

    Vad jag menar med byte är att gå från jetshops lösning till Oscomerc eller liknande men med samma adress.
    Så jag undra hur det fungera med dom produkter som kommer upp på googel idag när jag har jetshop ch sedan byter e-handelslösning

  29. #59
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Vad är det då som styr hur det rankas på googel.
    Det är väldigt många faktorer som styr. För många för att lista dem här. Dessutom kommer det nya faktorer hela tiden. Seomoz listar ca 100 i sin artikel.

    Om du genomför optimeringar på din jetshop lösning och sedan byter till OsCommerce, går du miste om de on-page optimeringar som gjorts. Länkar som skaffats med "rätt" sökord kommer ju att finnas kvar om du behåller samma webadress, men du måste se till att de sidor (adresserna till sidorna dvs) som länkarna pekar till finns kvar efter att du har bytt.

    Hoppas att det hjälper.

  30. #60
    Bmwpowers avatar
    Bmwpower Bmwpower är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    72
    nu ska det bli soj att se lyckades få ett bra pris på aleksika så ska det bli skoj att följa och se vad som händer.
    Gilla deras marknadsföring där man skryter att aleksikas grunadre vad med och skapade googel i norden och vet därför hur googel fungera och det är därför dom lyckas såååå bra

    Jag vet hur min butik säljer idag och lär märka skillnad om det nu skulle göra det

Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Optimering för phpBB, shop och classifieds
    Av Miqe i forum Optimering
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-05-22, 22:58
  2. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-26, 13:14
  3. Svar: 22
    Senaste inlägg: 2006-09-19, 18:59
  4. Vikten av taming vid optimering
    Av Urban G i forum Optimering
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-29, 11:29
  5. Branscher som betalar bra per klick (adsense)
    Av Niklas i forum Sökordsanalys
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2006-06-27, 13:11