Resultat 1 till 6 av 6

Kataloger inom mitt niche

  1. #1
    Robingbgs avatar
    Robingbg Robingbg är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    56
    Jag håller på att samla en stor lista med kataloger inom mitt favorit niche där jag har cirka 50 sidor.

    Alla sidor har minst PR1 och uppåt.

    Har lite frågor för jag är fortfarande nybörjare inom SEO.

    Spelar det någon roll vilken takt jag lägger in mina länkar i katalogerna, vissa tar säkert en del tid innan man blir godkänd hos så om jag lägger in 1 sida per dag i cirka 200 kataloger inom mitt niche så borde dom bli godkända lite utspritt ändå.

    Är det bra för min hemsida att lägga in i kataloger inom mitt niche?
    Eller är det bättre att lägga in på generella kataloger som är öppna för alla möjliga typer av hemsidor. (Men kanske mer kända och bättre PR/placering i Sökmotorerna.)

    Kommer vid sidan av detta köpa länkar på PR3+ sidor inom mitt niche + köpa lite banner platser på olika forum och andra platser som är hyffsat relaterat till mitt niche.

    Sen en sista fråga..

    Man ska skriva in en liten beskrivning av sidan varje gång man lägger in den i en katalog, är det viktigt att varje beskrivning är unik på varje sida eller kan jag använda samma 150-200 ords beskrivning på varje katalog? Hur hade ni gjort..


    Hoppas inte det blev för många frågor, Mvh Robin

  2. #2
    welanders avatar
    welander welander är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Märsta / Stockholm
    Inlägg
    249
    Duplicate content är alltid ett problem oavsett om det är på din sida eller någon annans sida, så ja, jag skulle vilja säga att texten ska vara unik. Sen behöver inte varje katalog ha en unik text men bra om den har det

  3. #3
    Robingbgs avatar
    Robingbg Robingbg är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    56
    Citat Ursprungligen postat av welander Visa inlägg