Resultat 1 till 6 av 6

Kataloger inom mitt niche

  1. #1
    Robingbgs avatar
    Robingbg Robingbg är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    56
    Jag håller på att samla en stor lista med kataloger inom mitt favorit niche där jag har cirka 50 sidor.

    Alla sidor har minst PR1 och uppåt.

    Har lite frågor för jag är fortfarande nybörjare inom SEO.

    Spelar det någon roll vilken takt jag lägger in mina länkar i katalogerna, vissa tar säkert en del tid innan man blir godkänd hos så om jag lägger in 1 sida per dag i cirka 200 kataloger inom mitt niche så borde dom bli godkända lite utspritt ändå.

    Är det bra för min hemsida att lägga in i kataloger inom mitt niche?
    Eller är det bättre att lägga in på generella kataloger som är öppna för alla möjliga typer av hemsidor. (Men kanske mer kända och bättre PR/placering i Sökmotorerna.)

    Kommer vid sidan av detta köpa länkar på PR3+ sidor inom mitt niche + köpa lite banner platser på olika forum och andra platser som är hyffsat relaterat till mitt niche.

    Sen en sista fråga..

    Man ska skriva in en liten beskrivning av sidan varje gång man lägger in den i en katalog, är det viktigt att varje beskrivning är unik på varje sida eller kan jag använda samma 150-200 ords beskrivning på varje katalog? Hur hade ni gjort..


    Hoppas inte det blev för många frågor, Mvh Robin

  2. #2
    welanders avatar
    welander welander är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Märsta / Stockholm
    Inlägg
    249
    Duplicate content är alltid ett problem oavsett om det är på din sida eller någon annans sida, så ja, jag skulle vilja säga att texten ska vara unik. Sen behöver inte varje katalog ha en unik text men bra om den har det

  3. #3
    Robingbgs avatar
    Robingbg Robingbg är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    56
    Citat Ursprungligen postat av welander Visa inlägg
    Duplicate content är alltid ett problem oavsett om det är på din sida eller någon annans sida, så ja, jag skulle vilja säga att texten ska vara unik. Sen behöver inte varje katalog ha en unik text men bra om den har det
    Ok tack för svaret, då får jag satsa på unika beskrivningar vid varje katalog.
    Kanske korta ner dom till 50 ord per katalog.

  4. #4
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Det är (troligtvis) alltid bra med mer content än mindre. Finns det möjlighet till 500 ord så vinner du helt klart på det om du utnyttjar detta. Jämför spblogginlägg på två meningar med relevanta blogginlägg på 500 ord.
    Senast redigerat av SEOJonas den 2012-01-24 klockan 19:29. Anledning: troligtvis, ingen vet hur G fungerar t 100%

  5. #5
    Nexs avatar
    Nex Nex är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    10
    Lägg in så många kataloger som du kan, Google kommer inte straffa dig om du skulle hoppa upp i 10 kataloger på samma dag. Det är white hat och går mycket segare än vad du kan förvänta dig (egen erfarenhet) då vissa kataloger har en uppdaterings frekvens på 2 månader och Google en Cach frekvens på 7 dagar på samma katalog. Men jag gillar din enthusiasm.

    Vill du förmedla vilken niche du jobbar med?

  6. #6
    Robingbgs avatar
    Robingbg Robingbg är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    56
    Har en fråga till så slipper jag starta en ny tråd.
    Har lite pengar att lägga på länkar eller banners.

    Har köpt ett antal banner sets som är redo att användas och kollat på sidor jag är intresserad av att annonsera på.

    Men vad är det bästa att satsa på om man tänker långsiktigt? Köpa länkar eller banner plats.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. "How To Build A Niche Site" (artikelserie i 15 delar)
    Av takemetothetop i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-03-09, 15:56
  2. Mitt nästa steg
    Av Fredrik.an i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-04-20, 13:58
  3. Mitt första projekt - Hjälp!
    Av lexander i forum Optimering
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2007-11-13, 19:29