Resultat 1 till 4 av 4

Straffad - fattar inte varför

  1. #1
    Bultens avatar
    Bulten Bulten är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    1
    Registerade domänen lchfrecept.se i slutet av 2008. Den har legat parkerad hos loopia fram till för 10 dagar sedan.

    När domänen var parkerad hos Loopia hamnade jag på första sidan på google vid sökning på "lchf recept" (utan fnuttar alltså).

    Några dagar efter jag lagt på en wordpress och postat en 5-6 recept så halkade jag plötsligt ner till sidan 7 på samma sökning.

    Fattar inte vad jag gjort för fel här. Orginalcontent+orginalbilder. Inga fula utlänkar. Välkodat tema.

    Vad har jag gjort? Och hur får jag google att sluta bestraffa mig?
    Senast redigerat av Urban G den 2012-01-27 klockan 14:39. Anledning: regel 1

  2. #2
    SuperDanis avatar
    SuperDani SuperDani är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    STHLM
    Inlägg
    6
    Jag tycker inte att det låter som ett straff utan som helt naturliga svängningar då sidan är såpass ny. Hur länge domänen legat parkerad är inte lika viktigt som hur länge sidan haft ett bra och relevant innehåll. Således tror jag inte heller att du har gjort något fel. Tycker jag ofta ser sajter som snabbt placerar sig bra för att sedan sjunka ner några sidor, åka lite jo-jo ett tag och sen klättra stadigt uppåt i serpen till mer stabila positioner. Det är som om Google testar sig fram för att se vilka placeringar en sajt förtjänar.

    Jag kan tänka mig att lchf recept är en ganska konkurrensutsatt fras eftersom det är så populärt just nu - så tålamod är nog en bra grej att öva på.

  3. #3
    Kimpos avatar
    Kimpo Kimpo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Medelhavet
    Inlägg
    334
    Enligt gserp ligger du på plats 41 för din domän. Om du lanserade den för bara 10 dagar sedan bör du nog inte förvänta att hamna i toppskiktet i sökresultaten för en såpass konkurrensutsatt term direkt.

    Kan det vara så att du var inloggad på Google när du testade att söka på det? Då blir resultaten väldigt missvisande eftersom Google tar hänsyn till dina tidigare sökresultat, vilken sida du besökt osv...

  4. #4
    Johnzs avatar
    Johnz Johnz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    176
    Hänt mig flera gånger och det har aldrig spelat någon roll när domänen i sig var registrerad. Ett ganska snabbt länkbygge efter en lång tid utan något alls länkbygge sätter snurr i Google motorn och resulterar i en så kallad Google dans. Så länge du har bra innehåll och bra länkar till din sida ser jag ingen anledning till varför den skulle ligga särskilt långt ner i serpen länge till.

    Det jag gjort de tre gånger det hänt mig är att uppdatera mitt innehåll, både med nytt men även fixa till det gamla så det blir lite bättre. En fortsatt ström med länkar har också funkat bra. Men märkt att en sida som jag hade exakt samma problem med och frågade lik så här på forumet vad tusan problemet var och insåg likt som du kanske gjort att det beror på att den är ny ute på Internet och man får lugna sig med placeringarna. Hur som så kom den tillbaka och la sig dubbelt så bra som den låg innan, nämligen #12 i Google.

    För att summera det hela tror jag på följande:
    - Fortsätt med länkbygget
    - Lägg till nytt innehåll och uppdatera gammalt

    Sen läste jag även en Intressant grej här som Matt Cutts skrev, som det står så ska besökaren snabbt kunna komma åt innehållet på sidan. Kan vara någonting att se över. Nu sitter jag visserligen på en ganska liten liten laptop vilket resulterar när jag besöker din sida ser jag header, meny, bild och två rader text, vilket i Googles ögon inte är positivt.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Varför inte www?
    Av ThomasA i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-11-26, 00:26
  2. Straffad men ändå inte???
    Av ploppan73 i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2012-02-06, 19:59
  3. Straffad eller inte?
    Av Micke i forum Optimering
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-10-18, 08:25
  4. Varför är min sida straffad och hjälper det att byta domän?
    Av Ronnie79 i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-09-30, 21:59
  5. Varför är denna sida straffad?
    Av Fredrik Eriksson i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-27, 18:50