Resultat 1 till 5 av 5

Jättekonstigt i Google Analytics

  1. #1
    Murmelins avatar
    Murmelin Murmelin är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    13
    Är det någon som kan förklara detta?

    Jag har gjort om min hemsida med en helt ny design. Jag använder Wordpress som CMS. När jag utvecklade den nya sidan, gjorde jag det på en underdomän som jag kallade "test.mindomän.se". På denna sida fanns vissa länkar till min riktiga domän. Sidan indexerades inte och det var bara ett fåtal personer som hade tillgång till test-sidan.

    Men när allt var klart så upptäckte jag i Google analytics att vissa besökare kom från "test.mindomän.se/referral". Så jag la in en function så att vid besök visas en blank sida med en infotext på testdomänen. Men fortfarande dyker det upp besökare till min riktiga sida som kommit från testdomänen.

    Hur är detta möjligt?

  2. #2
    merczs avatar
    mercz mercz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2011
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    98
    Väldigt svårt att säga. Men det skulle väl i teorin kunna vara någon slags bot som tagit sig fram genom att läsa koden? För jag förmodar att den fortfarande finns med trots att hemsidan har en "blank funktion"

  3. #3
    Murmelins avatar
    Murmelin Murmelin är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    13
    Tack för ditt svar.
    Det märkliga är ju att jag har "stängt av" sidan för indexering.

  4. #4
    planas avatar
    plana plana är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2009
    Inlägg
    102
    Men är det så viktigt då!? Är din sida så himla hemlig kanske du ska undvika publicering över huvud taget...

  5. #5
    Murmelins avatar
    Murmelin Murmelin är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    13
    Plana:
    Vilket konstigt och fånigt inlägg.

    Det handlar inte om att vara hemlig. Det handlar om att utveckla ett Wordpresstema på en underdomän till den domän som temat sedan ska användas på.

    Tycker du att det är konstigt och hemligt att man inte utvecklar ett tema live på domänen?

    Det jag undrar över (och som jag beskriver i TS) är att det enligt Analytics kommer besökare från den dolda (ej indexerade) testdomänen, till den primära domänen. Jag undrar hur det kan komma sig att någon (robot?) kan ta sig från testdomänen till den primära domänen när det inte finns någon länk till den primära domänen längre.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Trafikkällor i Google Analytics
    Av JohLun i forum Google
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-03-19, 21:35
  2. Google Analytics Error
    Av baggelin i forum Google
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-10, 11:26
  3. Google Analytics
    Av SimonSay i forum SEO-verktyg
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-07, 10:30
  4. Google Analytics
    Av Patrik Berggren i forum SEO-verktyg
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-09-16, 18:46
  5. Google Analytics
    Av eidos- i forum Google
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-01, 17:24