Resultat 1 till 4 av 4

Tjenis

  1. #1
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Efter nästan 130 inlägg här på forumet tänkte jag att det kanske var dags att presentera sig ordentligt ...

    Ni har ju säkert sätt mig här på forumet förut men nu tänkte jag att ni skulle få reda på lite mer om mig.

    Mitt namn är Anton Johansson (vanliga användarnamn jag har är agaton, bajsbrun och antjoh) och bor strax utanför Linköping på öschötaslätten. Till vardags studerar jag teknik med inriktning mot it, kommunikation och ledarskap - en gymnasielinje jag trivs super med och som verkligen passa mig som handen i handsken. Utbildningen är ganska speciell på så sätt att det är ett samarbete mellan Berzeliusskolan (en stor kommunal gymnasieskola) och Infokomp, ett sammarbete som ger det bästa av två världar. Vi går t.ex. ute på Collegium i Mjärdevi med många av de större företagen i Linköping vilket gör att vi direkt kommer ut i företagsmiljön fast utan att jobba.

    På linjen läser jag också väldigt mycket Grafisk kommunikation (400poäng, drygt 400h) vilket innefattar photoshop, illustrator och andra grafiska program. Jag kommer helt enkelt vara välutbildad i Grafisk kommunikation väldigt tidigt, vilket kommer passa mig bra eftersom jag vill jobba med marknadsföring och reklam i framtiden.

    Marknadsföring ja. Det är ett stort intresse hos mig och det är till viss del därför jag går en utbildning med inriktning mot kommunikation. Sökmarknadsföring intresserar mig förstås väldigt mycket och det är väl det området jag är bäst insatt i för tillfället men annan marknadsföring är också väldigt intressant. Jag lär mig mer för varje dag som går

    Andra intressen jag har är golf, badminton och så internet i övrigt förstås. Att skriva är också ett stort intresse (hade ett tag planer på journalistyrket) vilket är anledningen till att jag bloggar så mycket som jag gör.

    Jag och SEO då. Eftersom jag studerar har jag inte jobbat med det professionellt än men det är något jag mer än gärna skulle göra... Efter min tredjeplats i SEO- tävlingen Astromusicologie 101 känner jag att jag kan en del och börjar känna mig mogen för riktiga SEO- jobb. Även om jag har en bit kvar till Jims nivå

    Jag har vissa begränsningar i att jag inte kan kodspråk som html, php och asp men det är sånt jag lär mig efterhand. Just nu satsar jag i första hand på html men sedan lär jag nog ge mig på php lite också. När jag får tid...

    Just nu har jag många bollar i luften och jag startar ett forum, startar nya bloggar, tävlar i SEO-tävlingar och bygger egna hemsidor mest hela tiden. Samtidigt har man skolan och kompisar. Men sånt är å andra sidan kul! Och förhoppningsvis kan man tjäna sig en slant på lite adsense-annonser också .

    Vill ni nåt är det bara att höra av sig. Jag postar i snitt ett inlägg per dag så jag finns här rätt ofta... Lägg gärna till mig på MSN om ni vill snacka SEO eller andra grejer också, det är alltid trevligt!

  2. #2
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    533
    Trevligt

    Vi har ju chattat förr men jag kom på en fråga nu
    Varför heter din blogg bajsbrun ?
    Jobbar på Bråth.se - Min blogg

  3. #3
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Hej Anton och "välkommen" .

    Jag gillar din blogg och har lagt till den på min läslista. Kanske dags med en egen seriös domän snart?

    Ett tips är att du lär dig CSS efter HTML innan du ger dig in på PHP + MySQL. ASP kan du vänta med ...

    Ska bli kul att följa dig, tror det kommer gå bra för dig.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  4. #4
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Marcus, du är långt ifrån den första som frågar. Och egentligen har jag inget riktigt bra svar. En anledning till det är i alla fall att bloggen mer var tänkt som ett test än som en seriös blogg. När jag väl började skriva fastnade jag dock i bloggandet på just den bloggen (hade en blogspot-blogg sedan tidigare) och jag fick genast många besökare och inlänkar.

    Därför kändes det dumt att byta. Jag måste medge att adressen är ganska dum m.m. men när jag fått så mycket publicitet (bla av IDG och Ekonominyheterna.se) och positiva kommentarer till bloggen ser jag inget fel i att ha kvar den.

    Jim: Först och främst tack för tipset och för att du tror på mig. Det uppskattar jag! Ang. att köpa egen domän så är det på väg. Köpte en ny domän senast igår och det är bara en tidsfråga innan jag köper en ny domän som jag har min blogg på. Däremot är det ju synd att kasta Fyra nyanser av brunt åt pipan, den har ju relativt mycket kraft i sökmotorerna i alla fall...

    Jag kommer antagligen att byta efternamn snart (vilket det blir är ännu inte helt bestämt men har ni något bra tips så hör av er) och det har också gjort mig mindre benägen att köpa en domän till en ny blogg. Antonjohansson.se är ju inte riktigt lika kul när man bytt namn...

    Jim: Jag läser Webdesign just nu i skolan och parallellt så försöker jag nu lära mig CSS (våran lärare är långt ifrån klyftig..). PHP+Mysql väntar jag lite med men man lär sig i alla fall lite när man har forum, kataloger och bloggar.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)