Resultat 1 till 6 av 6

Frågor kring att sälja länkar

  1. #1
    Klaras avatar
    Klara Klara är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    7
    Hej!

    Jag har en väldigt aktiv .com blogg på egen domän med PR4, och är intresserad av det här med att sälja inlägg med länkar. Vad bör jag tänka på?

    Hur är det med värde och pris egentligen, går det att uttala sig om det? Jag vet ju ungefär hur mycket ersättningen ligger på för enstaka länkar i inlägg, men hur är det med länkar som ligger på förstasidan under en längre period?

    Tacksam för tips och hjälp.

    Klara

  2. #2
    Klaras avatar
    Klara Klara är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    7
    Undrar även om det finns något enkelt sätt att se hur många utlänkar man har från sin domän. Inlänkar var enkelt att hitta med Googles verktyg för webbansvariga, men finns det något motsvarande smidigt sätt för länkar ut?

  3. #3
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    http://xenus-link-sleuth.en.softonic.com/ skall vara ett program som löser den delen att hitta utgående länkar. Har inte provat det själv, fick tipset via Twitter.

  4. #4
    Feldons avatar
    Feldon Feldon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    458
    Enklaste sättet att räkna det på och som jag skulle göra är att skriva en specifik spindel i typ PHP. Om du inte gjort någon tidigare så är det väldigt bra kunskap. Logiken är att PHP-scriptet tar emot domänen och sedan hämtar startsidan, plockar ut alla länkar och de interna lagrar man i en lista och när man är klar med startsidan tar man bara nästa sida i listan (tipset är att man måste ha något som kollar så man inte lägger in dubbletter i listan för då hamnar man i en oändlig loop).

    Vad gäller att sälja inlägg så tänk på att dina läsare utsätts för vad som egentligen bör ses som reklam. Ge dem reklam som är relevant för dem, det tjänar de och den du gör reklam för och du kan därmed ta betalt baserat på att du faktiskt kommer skapa mer direkta affärer. Att sälja länken bara som länk i SEO-syfte tror jag inte du kommer få så mycket för. Men ska pinga en kamrat som har bättre koll på länkpriser.

  5. #5
    welanders avatar
    welander welander är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Märsta / Stockholm
    Inlägg
    249
    Link sleuth som Urban här postar är väldigt bra för det, väldigt bra att hitta döda länkar på sin site också, rekommenderas starkt! Du kan ställa in så den antingen söker efter länkar som inte är utgående, dvs länkar från din site till din site, men även om länkar ger 404 eller om bilder är döda m.m, riktigt bra verktyg om du har många sidor .

  6. #6
    Klaras avatar
    Klara Klara är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    7
    Tack, bra tips! Ska definitivt prova.

    Det framgår tydligt att det är reklam och inget annat som de gäller i det här fallen. Jag skriver om i stort sett vad som helst, så det är heller inget som sticker ut kraftigt åt något håll. Länkar i inlägg verkar ändå väldigt populära, konstigt nog har jag fått många erbjudanden om det trots att det inte ens rör sig om något på förstasidan. Men som sagt, frågan om länkar som ligger där under en längre period har jag ingen aning om.

    Sen undrar jag lite kring hur företag som Blogvertiser kommer runt det här med uppenbara länkköp. Det hör kanske inte riktigt hit, men jag som nybörjare fattar inte skillnaden...

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. PR2 SEO hemsida med 900 + Yahoo bakåtlänkar för att sälja
    Av onlinepokerplay i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-03-25, 12:19
  2. Frågor kring Yahoo! och andra register
    Av Rawland Hustle i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-03, 12:38
  3. Frågor kring wordpress bloggande
    Av Peter U Larsson i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-08-25, 19:08
  4. Affiliateprogram för att sälja domännamn?
    Av webguide i forum Affiliate / AdSense
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-21, 14:06
  5. Sälja PR3 Länkar
    Av Solutions i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-28, 14:58