Resultat 1 till 3 av 3

Finns det ord som gillas mer än andra?

  1. #1
    Gustavs avatar
    Gustav Gustav är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    171
    Alla vet väl vid det här laget att det finns så kallade "poison-words" eller ord som man inte bör använda sig av. Det finns ju även "stop-words" som Google för det mesta ignorerar.
    Det jag funderar på är om det då finns ord som Google värderar högre än andra. Förslag på sådana ord skulle kunna vara "information", "faq", "guide", "manual" mm. Google är ju trots allt en sökmotor som inriktar sig på information och kunskapssökning. Ponera då att jag har en sida som handlar om äpplen. Jag väljer en Title som "Gröna äpplen". Vad tror ni om att en title som "Information om gröna äpplen" skulle kunna tänkas väga lite tyngre när någon söker på ordet "äpplen"?
    Ofta när jag söker efter information på engelska får jag upp sidor som innehåller ord som "guide" eller "faq". Det finns säkert andra orsaker som väger tyngre när de här sidorna rankar bra, men tror ni att det finns ord som Google värderar högre än andra?

  2. #2
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Det kan det göra. En sida där det inte står "contact", "faq", "guide", "information", "Copyright" m.m. kan kanske värderas sämre än en sajt där de alla finns. Jag vet faktiskt inte men även om Google kanske inte gör det idag, så lär det säkert göra det imorgon.

    Det är dock ett känsligt kapitel eftersom vissa sökningar inte görs för att hitta "stora" och seriösa webbplatser, utan sajter där sökaren vill hitta information skriven av en vanlig, utomstående person.

    Det finns tusentals olika saker Google skulle kunna göra för att förbättra sina sökresultat. Få idéer blir dock en ändring i algoritmen. Anledningen är helt enkelt att det alltid är några som förlorar på det.

    Efterhand tror jag dock att vi kommer få se fler och fler förändringar av Google som kommer försvåra för oss sökmotoroptimerare och webbmasters att bygga för sökmotorn. Dels det och dels för att seriösa webbplatser ska premieras på ett annat sätt en de görs just nu. Många av Sveriges största webbplatser finns långt ned i SERPsen på vanliga sökord för att algoritmen är som den är just nu och detta kommer Google, för eller senare, att åtgärda.

  3. #3
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Helt klart tror jag att det finns sådana ord.

    Jämför med sitelinks så är det ju ofta ord som "Download", "FAQ", "Blog" mfl som visas.

    Det visar ju att Google värderar orden. Det visar också att orden värderas olika beroende på innehåll i sajten.
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Nollställs trusten även för .se och andra TLD.s när de "expirar"
    Av Webmoney i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-09-03, 15:55
  2. Till Maccke och andra ang köp, sälj eller byt
    Av Jim Westergren i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-01-30, 09:21
  3. Se vad andra betalar per klick
    Av MattiasN i forum Google AdWords
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-11-23, 15:43
  4. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-06, 12:23
  5. Länkar på andra språk
    Av wiggin i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-30, 00:22