Resultat 1 till 4 av 4

Utländska länkar, olika språk

  1. #1
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Jag sitter alltså i Grekland och bygger siterpå grekiska men även engelska. Min teori är att man inte kan bygga 2språkiga siter med alla keywords på engelska.

    At ha den grekiska siten med grekiska sökord måste ju vara det optimala och likdant med engelska eller svenska språket.

    Om man nu har relaterade länkar in och ut till andra språk, hur kommer då google att se på det hela.?? kommer google bara se den engelska optimeringen eller komer båda språken att bli attraktiva... på vardera språk?? det har väl med tillgängligheten och suget efter infrmationen på båda språken att göra ??

    där tror jag ni fick nåt att bita i...

    Michael

  2. #2
    Gustavs avatar
    Gustav Gustav är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    171
    Jag har sett konkurrenter till mig nå väldigt bra resultat med nästan enbart utländska (engelska och tyska) länkar till en svensk sida. Idag är en länk alltid en länk. Oavsett vilket språk värdsidan har. Det relevanta är vilket språk som används i länkens ankartext.

    Men det här är något som kan förändras snabbt. Det riskabla med att endast ha utländska länkar är att Google någon dag kan få för sig att nedvärdera dessa länkar. Då kommer man att falla i serpsen om man har mycket utländska länkar. Idag fungerar det i alla fall nästan lika bra med länkar från utländska sidor. Det är i alla fall min erfarenhet.

  3. #3
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Endast utländska länkar är inte bra men 50/50 eller liknande är ingen fara. Google vågar inte bortse från de utländska länkarna eftersom svenskar länkar till engelska sidor och många engelska sidor länkar till svenska sidor (bla de svenskar som har engelska webbsidor).

    Det skulle bli väldigt konstigt om man inte kunde länka mellan språken... Google vet ju inte vilka språk vi kan.

    Bäst är, som alltid, varierande länkar. Ett par från Grekiska sidor, ett par från engelska.

  4. #4
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Tack Gustav, Jag sitter nog i en lite annorlunda situation med en salig blandning av länkar och språk.

    Får kanske ordna till en strategi

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Inlänkar på flera språk
    Av wiggin i forum Länkbygge
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-07-28, 09:59
  2. .com adresser som riktade till olika länder
    Av Alfons74 i forum Optimering
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-24, 21:31
  3. Länkar på andra språk
    Av wiggin i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-30, 00:22
  4. Se efter IP nummer på dina länkar.
    Av Marcus Westberg i forum SEO-verktyg
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2006-08-13, 18:21
  5. Köpa länkar (steget att växa ur källaren)
    Av Webmoney i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-04-18, 12:59