Resultat 1 till 3 av 3

CSS max-height på <p>

  1. #1
    dimhoLts avatar
    dimhoLt dimhoLt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    5
    Tja! Lite osäker på om detta borde legat i ett annat forum, men tror detta borde vara rätt.

    Frågan gäller som titeln. I en design jag skapar just nu kommer en produktbeskrivning att visas i en lista, och texten ska alltid ta en viss plats. Texten genereras av servern, varför jag började med att skapa en ellips (begränsning på antal tecken som avslutas med " ..."), men när vi började köra det skarpt märktes det tydligt att det inte alls fungerade (kunden lade in radbyten etc), så texten skrevs ut helt fel.

    Den lösningen jag gjorde nu för att behålla det fasta utseendet var att jag satte max-height på paragrafen som skriver ut beskrivningen och overflow: hidden som döljer ifall texten blir för lång. Det funkar precis som jag vill, men SEO-frågan dök upp. När hela beskrivningen skrivs ut (som ibland är tre gånger så lång som den texten som visas), är det risk för att få penalty när resten av texten hamnar bakom overflow: hidden? Tänker mig att det inte borde vara nåt problem, eftersom innehållet inte är "dolt", utan bara begränsat, men tänkte att jag skulle höra mig för innan jag sabbar kundens ranking.

    Bästa hälsningar,
    dimhoLt

  2. #2
    Mathias GBMs avatar
    Mathias GBM Mathias GBM är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    293
    Bör inte vara något problem men kanske ett bättre alternativ skulle kunna vara overflow:scroll; ?

  3. #3
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Jag har löst samma problem genom att verifiera utdatat. Till exempel så tar jag bort alla radbrytningar och bilder och ev andra element som förstör. Jag tror likt Mathias att det inte är något problem för google eftersom det handlar om så pass lite text som eventuellt döljs.
    CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)