Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 31 till 37 av 37

Hur blir man framgångsrik inom affiliatemarknadsföring?

  1. #31
    Göran Jacobsons avatar
    Göran Jacobson Göran Jacobson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    35
    Hej allihopa, som Anna Anka säger i filmen Dum & Dummare

    Jag har börjat nosa lite smått på det här med affiliate och har några frågor kring detta.

    1) Var och hur köper jag domäner för att bygga affiliatesidor?

    2) Ska man satsa på flera eller bara en eller ett par sajter som affiliate?

    3) Hur får man kontakt med företag som vill ha affiliates?

    Frågorna kan tyckas banala för er som är proffs på området. Men som totalt okunnig på detta område, dock med ett brinnande intresse för att lära mig grejen, så vore det värdefullt att få svar.

  2. #32
    Stefan Nilssons avatar
    Stefan Nilsson Stefan Nilsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Österlen
    Inlägg
    296
    1) Var och hur köper jag domäner för att bygga affiliatesidor?

    Vanligtvis genom ditt webbhotell för att undvika problem med att peka om domänerna. Ibland kan det vara billigare att beställa från någon annan och flytta domänen men då värderar du din tid väldigt lågt. Personligen har jag goda erfarenheter av Loopia och jag har hört gott om CityNetwork. Har väldigt dåliga erfarenheter av Binero, FS Data och Crystone men naturligtvis varierar detta från person till person.

    2) Ska man satsa på flera eller bara en eller ett par sajter som affiliate?

    Det varierar beroende på vem du frågar och vilken typ av sajter du överväger att skapa. Du har X timmar till ditt förfogade och desto fler sajter, desto mindre tid får varje sajt. Min åsikt är att man får ut mer av det genom att skapa ett fåtal (1) sajter av hög kvalité istället för en drös sajter. Kom även ihåg att det är lättare att jobba med sajten och utveckla den om du verkligen gillar ämnet.

    3) Hur får man kontakt med företag som vill ha affiliates?

    I 99 fall av 100 så sker det genom ett av alla affiliatenätverk. Beroende på nisch så finns det dock undantag och just poker/odds har en förkärlek till egna system. Finns ett företag inte med på något affiliatenätverk så kan du kontakta företaget om det och sedan även be ett affiliatenätverk erbjuda sina tjänster.

  3. #33
    Legendarisks avatar
    Legendarisk Legendarisk är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2010
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    225
    1) Var och hur köper jag domäner för att bygga affiliatesidor?
    Som Stefan är inne på, ett webbhotell är nog bästa alternativet. Personligen så har jag välditgt god erfarenhet av både Binero och Citynetworks. Dessa påminner väldigt mycket om varandra. Anledningen till att jag kör på dessa är att du kan ha flera domäner på sama hotell, samt att du enkelt kan installer wordpress med deras one-click installer, något som verkligen underlättar om man är ny på det här.

    2) Ska man satsa på flera eller bara en eller ett par sajter som affiliate?
    Jag tycker man ska satsa på några få sajter istället för massor av små. Det tar tid att bygga något bra och min erfarenhet säger att det är bättre att lägga mer krut på en eller några få sajter, istället för att kladda på massvis av mindre. Hur det än är så kräver alla sajter en viss administration, och ju fler du har desto mer admintid får du lägga.

    Ett tips är även att ha tålamod. Saker tar verkligen tid och man kan ofta tycka att man gör allt rätt utan att Google bryr sig ett skvatt. Men med tiden brukar det jämna ut sig. Dock verkar alldeles för många ge upp för snabbt.


    3) Hur får man kontakt med företag som vill ha affiliates?
    Genom Affiliatenätverk (Adtraction, Wordon, Tradedoubler, Adrecord etc). Absolut enklaste sättet.
    Senast redigerat av Legendarisk den 2012-11-20 klockan 09:16.
    Ni följer mig via min Blogg: www.legendarisk.nu

  4. #34
    Göran Jacobsons avatar
    Göran Jacobson Göran Jacobson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    35
    Tack för goda råd, boys!

    Vet ni om det här N.nu som Jim driver är något man kan använda för att bygga en affiliatesida?

  5. #35
    Legendarisks avatar
    Legendarisk Legendarisk är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2010
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    225
    Göran, jag kan verkligen rekommendera N.Nu. Det är enkelt, snabbt och Google verkar älska det
    Ni följer mig via min Blogg: www.legendarisk.nu

  6. #36
    merczs avatar
    mercz mercz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2011
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    98
    Citat Ursprungligen postat av Legendarisk Visa inlägg
    Göran, jag kan verkligen rekommendera N.Nu. Det är enkelt, snabbt och Google verkar älska det
    Har en fråga angående detta: På affiliatenätverk som Tradedoubler m.fl måste man ju anmäla sin domän för att kunna sätta upp annonser som räknas till just denna domän, det är ju basic och de flesta vet om det. Men hur fungerar det med subdomäner som exempel N.NU? Tar Tradedoubler även subdomäner eller får man förlita sig på adsense till dessa satelliter?

  7. #37
    spexers avatar
    spexer spexer är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    131
    Citat Ursprungligen postat av mercz Visa inlägg
    Har en fråga angående detta: På affiliatenätverk som Tradedoubler m.fl måste man ju anmäla sin domän för att kunna sätta upp annonser som räknas till just denna domän, det är ju basic och de flesta vet om det. Men hur fungerar det med subdomäner som exempel N.NU? Tar Tradedoubler även subdomäner eller får man förlita sig på adsense till dessa satelliter?
    Det funkar fint att använda tradedoubler på n.nu adresser. För att validera att det är din sida skapar du en undersida på din n.nu med exakt samma namn som den .html fil du ombedes ladda upp på din domän. (Hoppas du fattar vad jag menar )

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. PR4 länkar säljes inom affiliatemarknadsföring / ekonomi
    Av Mr.G i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-23, 17:14
  2. Blir inte indexerad?
    Av WingeN i forum Google
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-08-02, 17:28
  3. Jag blir så trött
    Av SEOhans i forum Google
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-11, 20:37
  4. Webanalys blir Iprospect
    Av Nikke Lindqvist i forum Nyheter
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-02, 17:27
  5. När blir PR-uppdateringen färdig?
    Av Marcin i forum PageRank
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2006-04-06, 15:04