Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 31 till 54 av 54

Så använder du N.nu för att bättre lyckas med din SEO

  1. #31
    Andreas Hogmalms avatar
    Andreas Hogmalm Andreas Hogmalm är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    35
    Nej det gör dem inte. allt som du gör på din dator kommer till samma IP adress. Jag själv bygger 4-5 sidor på samma IP adress som länkar till varrandra. Google är ju inte så dum så att den inte fattar detta. Använd olika IP adresser. Jag själv bygger lite sidor på min fars IP adress, och på min systers. Hoppas detta svar hjälpte något Är själv en nybörjare inom SEO

  2. #32
    je019s avatar
    je019 je019 är inte uppkopplad Avstängd
    Reg.datum
    sep 2012
    Inlägg
    78
    Har en fråga, den kanske är generell för subdomäner.

    Men om jag gör tre st olika n.nu hemsidor - 1,2 och 3.
    Sedan gör jag tre olika hemsidor - a,b och c.

    Om jag till exempel länkar 1 --> a, 2 --> b och 3 --> c. Har då mina a,b och c domäner fått länkar från samma hemsida? Tre helt olika hemsidor? Eller är det ett mellanting?

    Tacksam för svar!
    JE

  3. #33
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    N.nu har nu 5 olika IP med olika C-class kopplat till sig.

    En annan nyhet är denna nya sidan http://www.dagenshemsida.n.nu/ som kan ge fin länkkraft och besökare.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  4. #34
    je019s avatar
    je019 je019 är inte uppkopplad Avstängd
    Reg.datum
    sep 2012
    Inlägg
    78
    Och man kan ha 5 n.nu hemsidor per mail, får de var sin då eller?

    Men rent generellt - räknas subdomäner som olika domäner? Så om man har 4 länkar från olika n.nu subdomäner, så är det 4 olika länkar?

    Tack för er grym tjänst Jim!

  5. #35
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Citat Ursprungligen postat av je019 Visa inlägg

    Men rent generellt - räknas subdomäner som olika domäner? Så om man har 4 länkar från olika n.nu subdomäner, så är det 4 olika länkar?
    Ja, det räknas som 4 olika länkar, men det är samma huvuddomän och kanske samma IP#. Det räknas inte heller lika bra som om du hade fyra olika länkar från fyra olika IP# på fyra olika huvuddomäner. Se därför till så att du har flera andra länkar från andra huvuddomäner som pekar in till din sajt så att länkarna från n.nu blandas ut och blir "en i mängden".

    Till Jim: en funktion där man kan välja IP# i panelen vore tacksamt, ungefär som i Glesys VPS-tjänst.
    Är det bara "nya" konton som får olika IP#?
    Senast redigerat av SEOJonas den 2012-11-28 klockan 10:25.

  6. #36
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Byte av IP är inte automatiskt utan måste ske manuellt. Är till för de som har kopplat domän (möjligen etablerade N.nu subdomäner) och har premium. Kontakta mig så kan jag fixa det.

    I framtiden möjligen automatiskt. Jag vet att det kan gå.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  7. #37
    Wheys avatar
    Whey Whey är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    63
    Tack för en fantastiskt bra tjänst!


    Unbranded ska du välja om du bygger och säljer hemsidor till kunder. Det är samma som en premium hemsida bara det att tiden är permanent och alla hänvisningar om N.nu är borta från administrationssidorna. En del annat är även borttaget och det är du som tar hand om kontakten och supporten till din kund. Var tredje unbranded är gratis och om du har betalat för 10 stycken är sedan varannan gratis. Läs mer på denna länken.
    Har man samma stöd av tex topplistor och annat från N.nu vid unbranded? Eller försvinner det stödet om man väljer unbranded... Vet att n.nu är fantastiskt bra efter egna tester men vet inte riktigt exakt var kraften sitter s.a.s. De initiala länkarna från n.nu ger ju antagligen en ganska bra start i början som man inte vill vara utan...

    Det är ett väldigt bra pris för unbranded men vad betyder det för SEO-kraften?

  8. #38
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Nyhet: Nu kan man koppla subdomän. Perfekt för de som bygger stödsidor till redan etablerade webbplatser. Givetvis med olika C-class och inlänkar precis som innan. Mer info: http://www.egenhemsida.nu/koppling-a...man-nu-mojligt
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  9. #39
    Legendarisks avatar
    Legendarisk Legendarisk är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2010
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    225
    Härligt Jim! Tror jag kommer uppskattas av välidgt många.
    Ni följer mig via min Blogg: www.legendarisk.nu

  10. #40
    Kenan83s avatar
    Kenan83 Kenan83 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    19
    Om jag gör en hemsida från min mammas dator och får hennes ip, sen loggar in via min när jag ska ändra nåt, kommer ip ändras igen? Kommer google märka? Vi delar samma trådlösa om det är till hjälp.



    Mvh

  11. #41
    Kenan83s avatar
    Kenan83 Kenan83 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    19
    Förresten, ska ni börja med att stänga ner gamla konton? Finns två domän hos er jag vill ha och ägaren har ej loggat in på 6 månader.

  12. #42
    2cool4schools avatar
    2cool4school 2cool4school är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Sälen
    Inlägg
    52
    Hur funkar premium? Är det för samtliga sajter på mitt konto eller är det för en?
    Jobbar med följande projekt: LCHF-recept.se & Frilla.se.

  13. #43
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Två nya stora ändringar:

    1. Gratisversionen av N.nu erbjuds nu endast 30 dagar för nya installationer.
    2. Ny design för N.nu.

    Mer info: http://www.egenhemsida.nu/n-nu-ny-de...installationer

    Svar på frågor:

    Har man samma stöd av tex topplistor och annat från N.nu vid unbranded? Eller försvinner det stödet om man väljer unbranded... Vet att n.nu är fantastiskt bra efter egna tester men vet inte riktigt exakt var kraften sitter s.a.s. De initiala länkarna från n.nu ger ju antagligen en ganska bra start i början som man inte vill vara utan...

    Det är ett väldigt bra pris för unbranded men vad betyder det för SEO-kraften?
    Unbranded (white label) ska man använda när man gör hemsidor till kunder. Inlänkarna man får är något mindre (det ska ju inte synas att det är N.nu) men det är något jag jobbar med att förbättra.

    Om jag gör en hemsida från min mammas dator och får hennes ip, sen loggar in via min när jag ska ändra nåt, kommer ip ändras igen? Kommer google märka? Vi delar samma trådlösa om det är till hjälp.
    Det är inte den IP som Google tittar på utan vilken IP som finns på serverna där hemsidan driftas. Om du kopplar domän eller subdomän på N.nu så blir det på olika IP-nummer. Ni ska inte hänga upp er så mycket på det, helt normalt att flera tusen hemsidor delar samma IP.

    Förresten, ska ni börja med att stänga ner gamla konton? Finns två domän hos er jag vill ha och ägaren har ej loggat in på 6 månader.
    Ca 2 månader gissar jag på.

    Hur funkar premium? Är det för samtliga sajter på mitt konto eller är det för en?
    För en. Men du kan få var tredje gratis om du köper för 2 och sedan kontaktar mig.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  14. #44
    Wheys avatar
    Whey Whey är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    63
    Hej Jim
    Med anledning av att det gamla oslagbara rekordet rök och n.nu hemsidan Whey Proteinpulver hade turen att råka få det hitintills ointagliga 900 poäng på n.nu så blev det en snackis på bloggportalen. Men när en sajt från n.nu (Hälsokost Butik)länkar till den diskussionen så syns den inte. Vaffö bläh dä så doh? Rss inställningarna eller ... kan vara bra att vara på förstasidorna ibland även om jag förstår grunden med att inte ha alltför många länkar ut, men å andra sidan så länkar ju RSS kontinuerligt ut till just n.nu.

    Sedan så blev det ju också en diskussion om vilka sidor hos n.nu som länkar till sajterna på topp 10 förutom just själva topplistan i sig självt. Vet att du fått frågorna tillsända dig och ställda på nätet.


    Hur tänker ni fira av att det rekord som nu inte går att slå överhuvudtaget med nuvarande regler? Blir det stor fest eller bara fantastiska priser?

  15. #45
    ottos avatar
    otto otto är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    8
    Så ditt erbjudande, betala för 2 sajter och få den tredje gratis - är det fortfarande giltigt?

  16. #46
    europats avatar
    europat europat är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2015
    Inlägg
    7
    Spännande med sidor som fortsättar att utvecklas så länge! De flesta sidor av det här slaget brukar ju dö av, och då försvinner lite poängen i att vara med där... jag älskar n.nu, helt klart en av de allra bästa tjänsterna i det här fältet.

    Citat Ursprungligen postat av otto Visa inlägg
    Så ditt erbjudande, betala för 2 sajter och få den tredje gratis - är det fortfarande giltigt?
    Jag är också nyfiken! Gäller det fortfarande?

  17. #47
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Så ditt erbjudande, betala för 2 sajter och få den tredje gratis - är det fortfarande giltigt?
    Ja, det gäller fortfarande och även framöver. Gör 2 betalningar och skicka ett mail till support at n.nu med info hur du betalade och vilken som är den tredje vill få gratis.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  18. #48
    europats avatar
    europat europat är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2015
    Inlägg
    7
    Citat Ursprungligen postat av Jim Westergren Visa inlägg
    Ja, det gäller fortfarande och även framöver. Gör 2 betalningar och skicka ett mail till support at n.nu med info hur du betalade och vilken som är den tredje vill få gratis.
    Häftigt! Ännu ett skäl att skaffa några nya sidor nu då.

  19. #49
    entreprs avatar
    entrepr entrepr är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2015
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    26
    Hej jim! är ny inom seo så frågorna kanske är lite dumma. Förstår inte riktigt hur det funkar med n.nu när det gäller seo..

    Driver tex en klock butik och rankas dåligt med huvudsidans domän men om jag öppnar en ny sida hos n.nu med tex klockor.n.nu alltså sökordet som domän och länkar till min huvuddomän kommer jag att rankas högre upp på min huvuddomän?
    hoppas du förståg nu vad jag menade!

    Tack på förhand!

  20. #50
    entreprs avatar
    entrepr entrepr är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2015
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    26
    ?

  21. #51
    entreprs avatar
    entrepr entrepr är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2015
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    26
    ingen svar varken från supporten på n.nu eller här på forumet?

  22. #52
    Gigenas avatar
    Gigena Gigena är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2010
    Inlägg
    40
    Citat Ursprungligen postat av entrepr Visa inlägg
    Hej jim! är ny inom seo så frågorna kanske är lite dumma. Förstår inte riktigt hur det funkar med n.nu när det gäller seo..

    Driver tex en klock butik och rankas dåligt med huvudsidans domän men om jag öppnar en ny sida hos n.nu med tex klockor.n.nu alltså sökordet som domän och länkar till min huvuddomän kommer jag att rankas högre upp på min huvuddomän?
    hoppas du förståg nu vad jag menade!

    Tack på förhand!
    Nu har jag ingenting med N.nu att göra, men det där är väl knappast en fråga som hör ihop med vanlig kundtjänst av en tjänst?

    Hur som helst, nej. Din huvuddomän kommer inte att ranka högre per automatik om du startar en sida hos n.nu och länkar till huvuddomänen. Om du däremot bygger en bra sida hos N.nu som dessutom får bra och relevanta länkar så är det sannolikt att en länk till huvuddomänen har en positiv effekt, men förvänta dig inga mirakelplaceringar på grund av en länk.

  23. #53
    Wheys avatar
    Whey Whey är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    63
    1/ Vilka stödsidor har "Unbranded"? Hur skulle du vilja skilja kraften på stöd en sida unbranded får jämfört med n.nu?

    2/ Vilka överväganden har gjort att n.nu valt att ha alla bilderna på en separat domän i stället för att de ligger på varje sida? Inte helt ovanligt förvisso men jag förstår ärligt talat inte varför. tex n.nu loggan hos todaysweb ligger på staticjw.com/n/images/logo/logo-200.png

    N.nu är bra och ofta intuitivt att förstå på flera sätt, men här går jag bet.

  24. #54
    Farmos avatar
    Farmo Farmo är inte uppkopplad Väntar på att admin ska godkänna min titel
    Reg.datum
    apr 2017
    Ort
    Borås
    Inlägg
    1
    Väldigt bra vägledning.

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Använder du Twitter?
    Av Samuel Sylvander i forum Övrigt
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2010-11-03, 09:28
  2. Hur kan man lyckas med detta...
    Av Torreman i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-09-08, 15:41
  3. Google och bilder...varför lyckas vi inte
    Av trasker i forum Google
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-19, 13:33
  4. Att lyckas på social nätverkssidor
    Av hans99 i forum Övrig internetmarknadsföring
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-09-12, 21:25
  5. Hur lyckas man?
    Av MattiasN i forum Google
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-23, 15:36