Resultat 1 till 2 av 2

Antal tecken i titel + repetition av nyckelord i titeln. Relevans?

  1. #1
    kapten tippexs avatar
    kapten tippex kapten tippex är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2012
    Inlägg
    1
    Vi håller på att migrera vår sajt till Drupal och funderar över vilket av följande exempel som är bäst.

    <title>Pingisutrustning Pingismaskiner Bordtennisutrustning - Alla leverantörer av pingisutrustning pingismaskiner bordtennisutrustning</title>
    Totalt 128 tecken m blanksteg

    <title>Pingisutrustning Pingismaskiner Bordtennisutrustning från Sveriges leverantörer</title>
    Totalt 79 tecken m blanksteg

    (Är inte just dom här sökorden det gäller, bara ett exempel på längden)

    Jag har tidigare läst att man inte ska ha mer än 64 tecken i Titeln men även läst att Google kan ta hänsyn till fler tecken och värdera detta. Att repetera nyckelordet i titeln är det även några som har tyckt att det har hjälpt.

    Vi har tidigare haft goda placeringar med 2 - 4 plats på dessa sökord i Google och är lite nerviga för att ändra ngt som kanske funkar bra ändå.

    Problemet är att Drupal inte tillåter för långa titlar och vi isåfall måste modifiera för att kunna behålla dom gamla långa titlarna.

    Har vi ngt att tjäna/förlora på att korta ner titeln och ta bort "repetitionen" av nyckelordet?

    Tack på förhand!

  2. #2
    Fredrik Johanssons avatar
    Fredrik Johansson Fredrik Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    375
    Well, gör det enkelt för dig och se till att de är <70 tecken. Läs bar svenska för det hela är en balans mellan CTR + SEO. Här en bra resurs: http://www.seomoz.org/learn-seo/title-tag

    Se till att ha unika titlar på alla sidor. Ni förlorar inte på att ta bort repetitionen av nyckelordet två gånger > 1 gång. Fundera på om "Från sveriges leverantörer" är optimalt att ha i Titel, kanske är info som först skall framgå när personen klickat? Vad lockar mer? Kanske skall "Pingismaskiner" gå till en undersida för pingismaskiner istället för framsidan för ge mer plats? Är titeln relevant till innehållet på just den sidan den finns?

    Är du mer osäker rekommenderar jag dig att anlita någon konsult som kan ta en titt på sidan.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Min syn på länkbyten och relevans
    Av Erik Bergman i forum Länkbygge
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-02-23, 16:52
  2. Sökord i titeln?
    Av McDavid i forum Optimering
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-10-26, 15:04
  3. Antal optimerade nyckelord
    Av Hansen i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-19, 08:47
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-07, 22:21
  5. Upprepande av titeln
    Av latehorn i forum Optimering
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-02, 16:05