Resultat 1 till 5 av 5

Vad gör jag för fel?

  1. #1
    Dicks avatar
    Dick Dick är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2012
    Inlägg
    5
    Har en site för "Systematiskt Brandskyddsarbete" som jag har försökt optimera på just den frasen och dess förkortning SBA. Jag har beaktat keywords, descrition, sidans titel och jag har en lång text om ämnet med rubriker innehållande dessa ord. Jag länkar till andra sidor med relevant innehåll och har ett par länkar till min site. Sådana där verktyg som ger sidan poäng efter hur bra den är optimerad ger höga poäng, men ändå... inte ens med på Googles topp 100. Kan någon omedelbart säga vad som straffar min site?


    Tack på förhand!

    // Dick
    Senast redigerat av Tobias Nyholm den 2012-03-06 klockan 13:53. Anledning: Regel 1.

  2. #2
    Fredrik Johanssons avatar
    Fredrik Johansson Fredrik Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    375
    Konstigt, den är rätt ny så ge det en stund - inget som direkt tyder på något filter. Lägg exempel till sidan i din signatur här på forumet med rätt ankar text och anmäl den ocks åtill 1000lankar.com så tror jag det kommer hjälpa lite. Annars är det att få bransch orginisationer, kollegor och andra sajter att länka till dig.

  3. #3
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Du är inte straffad, men du har väldigt få länkar i förhållande till de sajter du konkurrerar mot.
    Efter en snabb koll så är det typ Brandskyddsföreningen (som du dessutom länkar till) och en drös kommuner, samt ett par stora företag.

    Du får helt enkelt fortsätta att fixa länkar, så kommer det släppa tillslut. Du har fördelen av att kunna ranka med din startsida istället för en undersida, men just nu räcker inte det för att kompensera att de du ska gå om är myndighetssajter.

  4. #4
    Dicks avatar
    Dick Dick är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2012
    Inlägg
    5
    Det var ju tur att ni hann läsa innan länken försvann. Förstod det som att en länk kunde få finnas med om det var relevant, men tydligen inte. ...och om inte en relevant länk som hör till en specifik fråga får vara med så är det väl kanske tveksamt om jag skulle få behålla en länk i signaturen.

    Men jättetack!

    // Dick

  5. #5
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)