Resultat 1 till 4 av 4

Samarbeta med andra användare när det gäller länkar.

  1. #1
    Mystica Städservices avatar
    Mystica Städservice Mystica Städservice är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    13
    Jag tänker mig att olika företag som arbetar inom delvis samma område utan att konkurrera med varandra kan samarbeta genom att ha länkar till varandra på sina hemsidor. Jag tänker mig tre - fyra företag som alla har länkat till varandra. På det sättet kan vi företag nå ut effektivare till våra kunder och detta helt gratis. Alla vinner på det.

  2. #2
    Mickes avatar
    Micke Micke är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    271
    Jag gillar ditt engagemang. Men jag tror dock inte det kommer att hålla i alla avseenden. Ta t.ex. webbutiker, Hur skulle det se ut om konkurrenter länkar till varrandra? snacka om jobbig konverteringsgrad hehe. Men å andra sidan så skulle man ju kunna göra detta med satelliter istället. Låt oss säga att man har någon oberoende satellit för just länkbygge, Då skulle det kunna fungera. Så länge båda parterna vet hur utgångspunkten blir.

    ett annat alternativ är att man skulle kunna pushat varandra i olika sociala medier, Men känsligt där med. Men med hjälp av detta inlägget så kanske vi här på forumet hade kunnat komma på en bra lösning likt SEOsunday, Fast i detta fallet utan bloggar ^^.

  3. #3
    Mystica Städservices avatar
    Mystica Städservice Mystica Städservice är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    13
    Min poäng var att företag inom samma yrkesområde men som inte är direkta konkurrenter skulle sammarbeta genom att länka till varandra. Jag är tillexempel delägare i en städfirma och då skulle jag kunna sammarbeta med till exempel ett företag som sköter om andras trädgårdar. En verksamhet jag inte har i mitt företag men som ändå ligger inom hushållsnära tjänster. Jag kan också sammarbeta med ett företag som har barnpassning i sin verksamhet (nanny).
    I resonemanget här runt webbutiker kan man ju även där länka till varandra så länge man väljer en sammarbetspartner som inte handlar med samma produkter.
    Man får ju välja partners med omsorg.

  4. #4
    pows avatar
    pow pow är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    42
    Att ha sin grundläggande AJAX ordnad först med XML, RSS och annat gör dig säkert mer attraktiv som samarbetspartner innan man drar vidare i ur och skur runt i fönstret till världen? Precis som du skriver är det viktigt att välja sin partner med omsorg, så hur blir du själv en mer attraktiv partner som rankar högst på sin egna hemsida?

    1 Ordna RSS och feed på din sida så att den syns bättre, varför välja en sidan utan feed?
    2 Se till att din reklamvideo på youtube länkar tillbaka till din sida, varför annars ha en reklamvideo?
    3 Skriv in länken till din hemsida i beskrivningen på ditt pusha konto & pusha andras inlägg.
    4 Sluta skapa en massa klonsidor utan innehåll utan städa i stället fram en ren screen som du håller clean.

    Med dessa åtgärder gjorda tror jag du snabbt kommer att ligga först på ditt egna begrepp och därmed bli en mycket mer attraktiv samarbetspartner i framtiden för andra som väljer sina partner med omsorg. Med dessa åtgärder visar du att du kan samarbeta bra med dig själv när det gäller länkarna och att städa bort sådant som kan ligga i vägen för din egna framgång.

    Men AJAX är inte bara att vispa runt utan snarare att göra något enkelt och cleant, varför inte ditt företags fönster mot världen, för när fönstret är rent så ser du bättre ut gissar jag. Med sådana utsikter ökar du också andras insikter om din existens & då kan samarbete komma som en naturlig konsekvens. Putsar du vad jag menar?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-02-26, 13:54
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-07-28, 16:02
  3. Om andra köper länkar till ens hemsida...
    Av Christianj i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-06, 20:11
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-11, 22:55
  5. Länkar på andra språk
    Av wiggin i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-30, 00:22