Resultat 1 till 4 av 4

Attractas SEO tjänster

  1. #1
    Oezils avatar
    Oezil Oezil är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2012
    Inlägg
    2
    Driver en blogg som jag kommit igång med nyligen och har lite frågor kring hur jag även kommer igång med traffiken till sidan.

    För det första undrar jag ifall det kan anses vara nödvändigt att använda vad Attracta kallar för "Turbo Traffic 20/100" där de gör submissions till de 20/100 största sökmotororna månadsvis/veckovis för 8/12 dollar i månaden? (Om man skriver upp sig för 12 månader direkt, betalar man istället för en månad i taget är det dubblas priset).

    Deras andra tjänst jag undrar över är ett erbjudande på 50 st "pro links" varje månad för 15$/månad (även här det dubbla priset ifall man inte betalar för 12 månader direkt). Är det värt pengarna? Kommer jag höja min PR eller kommer google nedvärdera den här typen av länkar rätt snabbt?

    Tack på förhand!

  2. #2
    Kimpos avatar
    Kimpo Kimpo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Medelhavet
    Inlägg
    334
    Mitt tips är att du håller dig borta från alla den där sortens skojardeals "turbo deal", "pro links"... Det är ren scam kan jag säga dig direkt.

    Det kommer göra din sida mer skada än nytta om du köper ett monsterpaket med spamlänkar, högst troligt får din nystartade site en fet varningsflagga på sig hos Google.

    Börja här istället:

    Regga dig i länkkataloger, finns en mycket bra lista här på forumet.
    Skriv några artiklar till artikelkataloger. finns en bra lista över sådana också här på forumet.
    Leta upp bloggar inom samma ämne som ditt på blogg.se och börja connecta med bloggskribenterna där genom att bidra med relevanta kommentarer som tillför innehållet något.

    Där har du 3 bra tips som inte kostar dig ett öre

  3. #3
    Oezils avatar
    Oezil Oezil är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2012
    Inlägg
    2
    Tack för tipsen Kimpo

    En fråga om artikelkataloger, kan man använda samma artikel i flera kataloger, eller ska det undvikas?

  4. #4
    Kimpos avatar
    Kimpo Kimpo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Medelhavet
    Inlägg
    334
    Det bör du inte göra, detta är oftast inte tillåtet av artikelkatalogerna, dvs den måste vara unik. Att upptäcka kopior på text är ganska enkelt idag med tex copyscape ,så skriv unika artiklar till varje katalog, det vinner du på i längden.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Hur säljer man SEO-tjänster?
    Av JohanL i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-10-25, 11:17
  2. Kostnadseffektiva SEO tjänster
    Av LoyalWriter i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-05-24, 16:08
  3. Tjänster/Tjanster .net säljes
    Av anonymus i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-17, 20:23
  4. Forumsektion SEO-tjänster?
    Av Jim Westergren i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-05-31, 21:30