Resultat 1 till 2 av 2

Fler användare på samma ip

  1. #1
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Normalt så tillämpar vi avstängning för dem som har dubbla användarkonton i forumet.
    Nu finns det flera tillfällen när fler personer kan använda samma ip och det är när de sitter på samma företag eller arbetar ihop från hemmet till exempel. Och det är ok.

    I en annan tråd kom en vag antydan att någon nya medlem skulle kunna vara en gammal som reggade ett nytt konto för att komma med ytterligare en sida i SEO-Sunday.
    Och visst kom det in en ny medlem senaste veckan men det är den äkta häften till en befintlig medlem och de arbetar ihop. Vilket ur min synpunkt är ok.

    Men, nu brukar ofta de som arbetar på samma företag ange den informationen i sina profiler, dock inget krav men kan vara bra för oss andra att veta.

    Några synpunkter på att man bör ange eventuella direkta kopplingar till ett företag om fler från samma företag är medlemmar.

  2. #2
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Jag tycker nog inte att man ska ställa krav på att man måste redovisa kopplingar till ett företag.

    Jag har själv funderat på att ta bort det från min signatur, främst för att jag ibland inte vill att mina åsikter ska tillskrivas min arbetsgivare, (i de lägena brukar jag klicka ur signaturen).

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. olika länder samma site vs olika länder fler siter?
    Av barje47 i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-04-09, 02:59
  2. Fler domäner eller fler undersidor
    Av nejin i forum Optimering
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-01-21, 16:08
  3. Blogg med flera användare
    Av StefanBergfeldt i forum Optimering
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-10-28, 11:57
  4. En nygammal användare
    Av Webpal i forum Introduktion
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-12-10, 22:58
  5. Wordpress för flera användare
    Av Patrik Berggren i forum Optimering
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-09-16, 22:06