Resultat 1 till 2 av 2

meta taggar fråga

  1. #1
    Peppes avatar
    Peppe Peppe är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2012
    Inlägg
    7
    Hej lite osäker på meta taggar och meta beskrivning av sidor som tex i en webbshop

    Låt säga jag säljer skor och min förstasida title är "skor på nätet - webbutik"

    Sedan har jag i menyn tex herrskor damskor osv

    Hur skulle bra meta dagar vara och sedan beskrivningen?.
    ----------------------------------------------------------------------------------
    webbutik.se/herrskor/

    H1 Herrskor

    H2 Fina herrskor i olika färger och modeller

    meta Keywords : herrskor, finskor, skor för män, billiga skor,

    meta description : Herrskor i många färger och modeller billigt - webbutik.se

    Är det ok el är jag ute och cyklar?
    Fråga 2 ska jag använda ordet "skor" någon av dessa, har ca 10 olika sidor med tex skotyper? el blir det för mkt om man drar in skor i taggarna resp beskrivning?

    Tacksam för svar
    Senast redigerat av Peppe den 2012-04-05 klockan 22:52.

  2. #2
    welanders avatar
    welander welander är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Märsta / Stockholm
    Inlägg
    249
    först och främst, det finns flera olika typer av meta taggar, så att du säger meta tag och meta säger iallafall mig ingenting, det är samma sak. dock kan jag ur ditt exempel anta att när du skriver Meta tag så menar du keywords? och med meta menar du title?
    De viktigaste meta taggarna som du behöver använda är <title>(ingen riktigt meta tagg men faller inom det området inom SEO), <meta type="description" />. Keywords används inte i dagsläget så den kan du lika gärna ta bort. Om du inte använder den för intern sökning vilket jag inte vet dock.

    i ditt exempel:

    Titel : Herrskor - Webbutik.se
    Description : Herrskor från Webbutik.se är både billiga och finns i många färger(alt något mer utförligt, dvs om de är sneakers, findojjer, eller sommarpjux)



    Titel bör med ett par få ord beskriva vad sidan handlar om, i detta fall, herrskor
    Description bör göra som det betyder, ge en lite mer utförlig beskrivning (1-2 meningar) om vad sidan handlar om i relation till titel. dvs description ska beskriva lite mer vad titeln försöker säga. Då kommer det bli bra.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Gör jag något fel med mina META-taggar?`
    Av j0ck3 i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-02-10, 10:39
  2. Meta taggar
    Av Rolf67 i forum Optimering
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-06-30, 14:38
  3. Meta taggar [Content-Language]
    Av MrGa i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-26, 08:45
  4. Wordpress: meta-taggar?
    Av Björn Lilja i forum Optimering
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-09-01, 14:31
  5. Robots.txt kontra META taggar
    Av Thomas Sjöberg i forum Google
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-05, 13:25