Sidan 25 av 26 FörstaFörsta ... 515212223242526 SistaSista
Resultat 721 till 750 av 768

Sveriges första SEO-tävling!

  1. #721
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Hur lång tid är det kvar på tävlingen? Kanske det dags att lägga in high-trust länkarna nu :-)

  2. #722
    Per Renemarks avatar
    Per Renemark Per Renemark är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    505
    och en och halv månad nästan precis idag. I maj avgörs det..
    Affiliate sedan 2006 Seodev.

  3. #723
    John Ivarssons avatar
    John Ivarsson John Ivarsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    147
    Oj oj oj
    O jag som tänkt att lägga in min spurt i början på 2007 och inte har jag börjat än. Ser ut att bli svårt att slå er som redan är etablerade :P

  4. #724
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    Citat Ursprungligen postat av mephites
    Oj oj oj
    O jag som tänkt att lägga in min spurt i början på 2007 och inte har jag börjat än. Ser ut att bli svårt att slå er som redan är etablerade :P
    Hehe det insåg jag också rätt snabbt. Tänkte precis samma sak som du men "orkade" inte försöka utan gick med swc istället.
    Köp länkar - Säljer permanenta länkar

  5. #725
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    354
    Efter inte haft tid, ork etc att göra något alls på min sida (http://www. seopp.se) på ett bra tag har jag nu bestämt mig för att ta in förslag från er andra tävlanden om vad jag ska göra med min tävlingsdomän samt tillhörande länkar.

    Skicka förslag till mig via PM så får vi ser hur det blir och vad jag bestämmer.

    Min tävlingsdomän har idag PR4 och har under hela tävlingsperioden legat runt plats 7-10 totalt sett. Idag ligger sidan på plats nr 3 på "Sökmotoroptimeringstävling" och på relativt bra placeringar på de övriga orden.

  6. #726
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Jag tänkte att jag måste meddela detta till alla så ni vet hur det ligger till. Jag kommer att sluta på Wiseweb inom kort, och kommer därför inte att driva vidare seosm.se med topplistan. Den tillhör Wiseweb, och jag vet inte riktigt hur de kommar att använda den framöver, eller om de kommer att delta i tävlingen fortsättningsvis.

    Så om det dyker upp problem med toplistan eller tillhörande script för att visa ranking på er egen sida så kan jag tyvärr inte hjälpa er med annat än att skicka de frågor ni har vidare till ansvariga på Wiseweb.

    Jag kommer att posta med anledning av min uppsägning och informera om min kommande sysselsättning någon gång under de kommande veckorna.

  7. #727
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Citat Ursprungligen postat av Bernt Johansson
    Jag tänkte att jag måste meddela detta till alla så ni vet hur det ligger till. Jag kommer att sluta på Wiseweb inom kort, och kommer därför inte att driva vidare seosm.se med topplistan. Den tillhör Wiseweb, och jag vet inte riktigt hur de kommar att använda den framöver, eller om de kommer att delta i tävlingen fortsättningsvis.
    Alltid ska man hållas i spänning... Jag kommer att sakna listan, det är i alla fall något som är säkert.

  8. #728
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Listan kommer inte att försvinna, det tror jag inte i alla fall. Det är bara någon/några andra som kommer att sköta om den.

  9. #729
    John Ivarssons avatar
    John Ivarsson John Ivarsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    147
    Ja den har fungerat riktigt bra, tackar för den tid vi fick ha användning för den under ditt styre Bernt.

  10. #730
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Oj Berndt.

    Topplistan är superb. I love it. Du får blinka lite till dina kollegor så att de har kvar den..

  11. #731
    jerkasmarknads avatar
    jerkasmarknad jerkasmarknad är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Nynäshamn
    Inlägg
    38
    Det har varit en spännande tävling och snart blir tävlingen än mer spännande. Varför? Jo, alla i toppen kommer panikslaget att göra misstag i sina ivriga försök att ta placeringar. Själv kommr jag att lugnt och stilla se på när ni klantar bort placeringarna. Det ska bli kul. Den här gången ska jag vara som isen i ett grogglas. Inte groggen.

  12. #732
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Hehe Jerka, så kan man ju göra. Jag tänker mer så att det är lika bra att köra ordentligt nu i slutet, så får det brista om det brister.

    Förhoppningsvis går det dock bra ändå. Men jag förstår din tanke, så skulle jag också gjort om jag hade utnyttjat alla mina resurser och möjligheter redan.

    Lycka till nu i slutet..

  13. #733
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    Citat Ursprungligen postat av agaton
    Hehe Jerka, så kan man ju göra. Jag tänker mer så att det är lika bra att köra ordentligt nu i slutet, så får det brista om det brister.

    Förhoppningsvis går det dock bra ändå. Men jag förstår din tanke, så skulle jag också gjort om jag hade utnyttjat alla mina resurser och möjligheter redan.

    Lycka till nu i slutet..
    Resurserna tar aldrig slut på internet
    Köp länkar - Säljer permanenta länkar

  14. #734
    Agnethas avatar
    Agnetha Agnetha är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    53
    Det verkar ju inte hända så mycket utan google verkar ju ha bestämt sej vilka som ska ligga i topp och har man en gång klantat till det som jag gjorde i November får man sota för det.
    Vill ju i alla fall ha nåt att skylla på.

  15. #735
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Vill bara uppmärksamma att det nu är 15 dagar kvar.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  16. #736
    jmns avatar
    jmn jmn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    157
    Jahaja, och de sista skälvande dagarna lyckas one.com uppdatera databasversion och soppa till UTF vs ISO för min sajt så den ser ut som usch och går på kryckor.
    Tur att det inte kommer kosta mig segern åtminstone

  17. #737
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Drar till Gotland nu till på onsdag. Inte för att jag kommer vinna (seo-optimering verkar riktigt stark) men jag finns i alla fall på agaton.jaiku.com (om ni undrar vad jag gör just nu ) och på 0730-805038.


  18. #738
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    Vem blir vinnaren?
    Köp länkar - Säljer permanenta länkar

  19. #739
    jerkasmarknads avatar
    jerkasmarknad jerkasmarknad är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Nynäshamn
    Inlägg
    38
    De tre första platserna blir de som var på listan uppdateringen 14:57 idag 1 maj. Jag kan ha fel men ytterst sällan

    http://www.seosm.se/toplistan.asp

  20. #740
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Hej!
    Tänkte inte på att det var röd dag idag och är inne på forumet ett par minuter men måste iväg igen.
    Här är slutresultaten: http://www.seosm.se/toplistan.asp?id=1249
    Grattis till seo-optimering.com!
    Återkommer imorgon.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  21. #741
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Ja, grattis seo-optimering.com!

  22. #742
    Bengts avatar
    Bengt Bengt är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsör
    Inlägg
    38
    Jag vill gratulera alla tre på prispallen - duktigt!

    Självrecension:
    Själv får jag vara nöjd med en 7:e plats i tävlingen med internetmarknadsfoering.se. Jag har jobbat ensam och inte köpt någon länk utan enbart jobbat med regelrätta länkbyten. Det gällde alltså fem olika ord på en gång på en ny webbplats, då är första målet att ta upp samtliga fem ord på första sidan av den vanligaste söksvarslistan, bland de tio främsta alltså. Det lyckades bra i detta fall, med tanke på hur pass få som ändå klarar av den saken så får jag vara nöjd med min insats.

    /Bengt

  23. #743
    Karins avatar
    Karin Karin är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    4
    Vill också säga Grattis seo-optimering! Bra gjort!

    Själv är jag glad för det tävlingen medfört för min del; nya kunskaper och nya internetvänner! Kul och spännande!

    Med vänliga hälsningar
    Karin

  24. #744
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Ηär satt man och var kaxig 6 månader sedan men nu bet man sig i hakan...

    Jag har i ärlighetens namn inte alls haft tid att lägga ner någon tid på tävlingen men har lärt mig massor av alla er här på seo-forum och det var kanske det jag tycker är roligt...

    Tack alla och gott fortsatt samarbete...

    Michael

  25. #745
    Jan Sandahls avatar
    Jan Sandahl Jan Sandahl är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    174
    Skål och grattis! :-)

  26. #746
    wintzells avatar
    wintzell wintzell är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    102

  27. #747
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Japp. Stort grattis till SEO-optimering.com. Massor av respekt!

    Nu tycker jag att det vore spännande med en närmare beskrivning av vem/vilka ni är och hur ni jobbade i tävlingen.

    Och så lite självkritik.

    Jag körde den här tävlingen utan att aktivt söka länkbyten. Om de kom min väg så gick jag in i dem, men på det stora hela så satsade jag uteslutande på att testa mitt eget nätverk för inlänkar. Det var inte ett klokt drag.

    Sedan utföll experimentet att arbeta med fem underkataloger, och enbart lägga länkar till dessa, knappast till min fördel. Det hade varit oerhört mycket bättre att länka en av sökfraserna till förstasidan på sajten. Som det blev nu så saknas nästan länkar in till sajtens förstasida medan det finns massor av bra länkar in till de olika undersidorna. Djuplänkar är bra, men man får inte underskatta förstasidans kraft heller. Som det nu blev så låg den statisk under nästan hela tävlingsperiden, och handlade dessutom om någonting helt annat än sina undersidor. Detta är något att ta lärdom av även i riktiga projekt, i sajter som spretar åt olika håll.

    Förstaplatsen på termen sökmotoroptimeringstävling känns bra, men de övriga termerna hade jag aldrig en chans på faktiskt.

    Men igen: Stort grattis till SEO-optimering.com. Skål och grattis!

  28. #748
    Triple Betas avatar
    Triple Beta Triple Beta är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    18
    Grattis till seo-optimering! Det var kul att du vann trots att tidigare världsmästare gaddade ihop sig med Anton.

    Själv är jag nöjd med en 4:e plats (fast jag hade 3:e plats inom räckhåll). Jag stoppade in en liten Wordpress modul när jag startade tävlingen. Den rapporterar nu att Googlebot besökt respektive tävlingssida 161 gånger, med en frekvens av 97675 sekunder. Alltid kul att veta

  29. #749
    Swes avatar
    Swe Swe är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    4
    Tack ska ni ha allihopa

    Jag vill även ta chansen och tacka Jim, sponsorerna och mina medtävlare för en väl genomförd tävling.

    Citat Ursprungligen postat av Nikke Lindqvist
    Japp. Stort grattis till SEO-optimering.com. Massor av respekt!

    Nu tycker jag att det vore spännande med en närmare beskrivning av vem/vilka ni är och hur ni jobbade i tävlingen.
    Ja jag har inte varit särskilt aktiv i detta forum men när jag får lite tid över så ska ni få en liten presentation om vem jag är. Det jag dock redan nu hinner säga är att jag har arbetat med min tävlingsdomän helt ensam, så det är inget lag som står bakom seo-optimering.com, och jag är nog en doldis för dom allra flesta i detta forum.
    Senast redigerat av Swe den 2007-05-02 klockan 13:29.

  30. #750
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Bra jobbat Swe, jag kan se rubriken: "Okänd person vinner SM i SEO". Du får skriva en presentation av dig själv tycker jag.

    Jag är nu tillbaka online på kontoret. Jag stack in på ett internetcafe igår men de hade ingen möjlighet för att spara skärmdumpar. Lite miss att lägga slutdagen på en röd dag ...

    Jag hittade dock skärmdumpar här:
    http://www.seo-optimering.com/ojoj-v...de-avslutning/
    Och även som jag skrev tidigare finns här hela ställningen sparad:
    http://www.seosm.se/toplistan.asp?id=1249

    Jag kommer kontakta vinnarna och sponsorerna nu för priserna.

    Alltså:

    På förstaplats Swe (seo-optimering.com) med 45 poäng.
    På andraplats agaton (mirjoran.se) med 44 poäng.
    På tredjeplats jerkasmarknad (jerkasmarknad.se) med 33 poäng.
    Senast redigerat av Jim Westergren den 2007-05-02 klockan 17:56.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 3 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 3 gäster)

Liknande ämnen

  1. Astromusicologie 101 - en tävling för studenter
    Av Anton Johansson i forum SEO-tävlingar
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2006-11-06, 18:49
  2. Skall jag lägga bloggen på första sidan eller RSS
    Av the-million-dollar-man i forum Optimering
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-04, 19:50
  3. Går inte till det första nya inlägget?
    Av wiggin i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-07-28, 00:24
  4. Tävling - vinn 25 dollar
    Av latehorn i forum Kataloger
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-25, 06:35
  5. Jag har sålt min första länk!
    Av Nikke Lindqvist i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-04-10, 15:55