Resultat 1 till 3 av 3

När får man straff från google?

  1. #1
    Nils Fridlunds avatar
    Nils Fridlund Nils Fridlund är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    158
    Hej alla!

    Jag försöker fixa en del länkar. För tillfället är nästan alla från länkkataloger då sidan är ny. Hur många kan man skaffa innan google börjar fatta att de är onaturliga? Är det några speciella länkkataloger som är mer eller mindre bra?

    Tacksam för svar!
    //Nils

  2. #2
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Om du skulle avgöra om en länk var naturlig eller onaturlig, hur skulle du göra då?
    Länkkataloger är ju per definition "onaturliga", och jag är övertygad om att Google förstår mycket väl att dina länkar kommer från länkkataloger. Google vet förstås också att länkkataloger är någonstans där du anmäler din sajt, till massor av kataloger när den är ny och sedan kanske till några få lite då och då. Det är helt naturligt. Börjar det bli så många att Google misstänker att du har automatiserat processen (ingen orkar anmäla sin sajt till 1000 kataloger om dagen) är det möjligt att du får någon form av straff.

    Försök efterlikna ett naturligt beteende så kommer det gå bra. När jag postar ett nytt inlägg i min blogg får jag många inlänkar till det nya inlägget, sedan avtar det rätt fort. Jag förutsätter att Google ser det som ett naturligt beteende.

  3. #3
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Sedan, beroende på nisch, så skulle jag vänta med att skapa så många länkar (förutom för att få siten indexerad) för att se hur långt siten klarar ta sig upp i SERP:en själv, enkom på sin on-page ...

    Det kan ta allt från 3 mån (eller längre tid) innan jag börjar en "ny sites" länkbygge ...

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-04-25, 09:14
  2. Straff el. Googledans- hur vet man?
    Av hej i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-04-27, 23:01
  3. Svar: 58
    Senaste inlägg: 2008-11-12, 23:12
  4. Tips kring hantering av Google-straff?
    Av Mastermind i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-17, 20:17
  5. Har jag fått ett straff?
    Av MattiasGustafsson i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-08, 18:09