Resultat 1 till 6 av 6

Vad betyder hög KEI..

  1. #1
    Simones avatar
    Simone Simone är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    17
    Och varför är det bra?

    Mvh
    Simon

  2. #2
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Det betyder att det är många sökningar på ett sökord i förhållande till hur många sökresultat det finns på det ordet.

    Om ett nyckelord har hög KEI och det dessutom är relevant till sin hemsida kan det alltså vara intressant att optimera för detta ord.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  3. #3
    Simones avatar
    Simone Simone är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    17
    Tack för ett snabbt svar! En annan viktig fråga är hur många sökare (på ett ungefär) på ett ord eller fras ska det vara (dag/månad) så att det ska bli intressant?

    Mvh
    Simon

  4. #4
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Det jag upplever är att man endast får in ca 20 - 25% av "sökningarna" OM! man har en topp 1 - 5 placering i Google. Ligger man topp 6 - 10 sjunker det ned till ca 10 - 20% ....

    Nu är det bara för dig att räkna på hur många besökare du vill få in till din site. Kom också ihåg. Har det någon betydelse? om du får in 1 eller 10 om sökordet är relevant för sidan? Du bygger väl inte "content" för att sökordet är "poppis"?

    cya,
    /PatrikB

  5. #5
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Nej det gör man ju normalt inte. Men det kan utan tvekan vara av intresse när man har en affärsverksamhet. Man vill ju nästan aldrig optimera sin sajt mot sökord som aldrig någon söker på..

  6. #6
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Om nichen är "smal" så kan man inget göra ... men, man behöver ändå hitta de sökord/fraser som används mest för sökningar mot "nichen"

    cya,
    /PatrikB

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)