Resultat 1 till 5 av 5

Vad kan vi göra för att tjäna pengar?

  1. #1
    kings avatar
    king king är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2012
    Inlägg
    1
    Vi har en bloggportal med över 350.000 unika per månad runt 800 aktiva bloggare.
    Vi kan erbjuda en bra provision.

  2. #2
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Du får gärna vidareutveckla det lite, detta är lite som "Hej, jag har 1 miljon kronor men jag vill ha 3, hur gör jag?"

    Har man 350k unika i månaden finns det massvis med sätt att tjäna pengar på, men det finns inte ett sätt som är rätt för alla.
    Om du ska ha ett bra svar för just er sida får du nog bjuda oss på lite mer information.

  3. #3
    tap1ons avatar
    tap1on tap1on är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    67
    Beroende på hur intresserade ni är finns det olika alternativ.
    Är ni lata och vill tjäna minst pengar så hitta annonsnätverk och få betalt per cpm/cpc ett exempel på ett sådant nätverk är tailsweep.
    Om ni själva kan optimera trafiken så skulle jag starkt rekommendera att ansluta er till ett affiliatenätverk och prova olika annonser. Exempel på affiliatenätverk Zanox, Tradedoubler mm.. Med affiliate kan du tjäna störst pengar.

  4. #4
    Gabriel Ks avatar
    Gabriel K Gabriel K är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    235
    Med såpass många UB per dag så kan ni tjäna väldigt stora pengar, om ni då inte gör det för tillfälligt.
    Nu är det väldigt svårt att superbra tips då jag inte vet hur Er webbplats ser ut eller om det är redaktionell miljö samt vilken typ av målgrupp ni har / kategori Er sida finns inom.

    Rent konkret skulle jag börja sälja direkt till företagen. Tag kontakt med respektive VD eller marknadschef och erbjud banner utrymme eller riktad e-post utskick till ett vettigt pris. En stor displayannons (banner) på startsidan skulle ni utan problem kunna ta lågt räknat 150.000 per år allting beroende på det ovanstående.
    Lämna mer information i tråden så kan man ge ett bättre svar.

    * Vilken målgrupp riktar ni Er till?
    * Vilken bransch handlar sidan om / vad är det för typ av webbplats?
    * Hur ser statistiken ut för besökarna, hittar de Er via sökmotor eller direkt? % fördelning?
    * Har ni en redaktionell miljö?
    * Hur ser konkurrensen ut och vart står ni på den svenska/nordiska/europeiska marknaden?

  5. #5
    StannisBaratheons avatar
    StannisBaratheon StannisBaratheon är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    6
    använd tradedoubler

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-11-20, 17:59
  2. Tjäna pengar på kataloger
    Av David Olofsson i forum Kataloger
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-04-29, 07:52
  3. Lura Google och tjäna pengar
    Av Urban G i forum Nyheter
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-10-25, 19:24
  4. Tjäna pengar! Vågar man?
    Av Beppis i forum Övrigt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-11-13, 23:45