Resultat 1 till 3 av 3

Behöver lite hjälp med 2 Adsense frågor!

  1. #1
    JörgenDs avatar
    JörgenD JörgenD är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    2
    Hejsan Jörgen heter jag och är ny här.

    1. Det är så att jag har ett Adsense konto och vill bara undra om det är tillåtet att ta över en webbsida och lägga adsense på den om blivit bannnad då förra ägaren blev bannad för nått år sedan?

    Får man ta över en bannad sida och göra så om den byter namn url design och ägare för det är absolut inget fel på sidan tvärtom den är riktigt bra faktiskt!

    Vill ju inte gärna bli bannad själv om det är otillåtet!

    2. I mina kontoinställningar i adsense står det (misslyckade begäranden om genomsökning)

    Vår sökrobot kunde inte komma åt din sida (min webbsida)

    Vår AdSense-sökrobot försöker att söka på en sida som inte längre finns. Ett 404-fel visas särskilt för denna sida. Kontrollera att denna webbadress visas korrekt.

    Men sidan existerar kan det vara så att det är för att jag fick ett meddelade om att (Dina betalningar hålls förnärvarande inne en åtgärd krävs)?

    Har åtgärdat det med att fylla i kontouppgifter och väntar bara på svar om min första betalning från Adsense!

    Eller är det nått jag bör göra får att sökroboten ska få återkomst till min sida helt plötsligt och isåfall vad?

    Tack på förhand
    Jörgen

  2. #2
    Stefan Nilssons avatar
    Stefan Nilsson Stefan Nilsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Österlen
    Inlägg
    296
    1) Du måste sätta dig ner och fundera på varför sajten blev bannad. Byter du design, domän och namn så måste du titta på innehållet och ämnet. Är det möjligtvis så att man lagt in AdSense på en sajt med sex, gambling, etc? Jag skulle inte riskerat det utan att veta varför sajten blev bannad.

    2) Det senare låter som att Google behövde dina uppgifter för att kunna genomföra betalningen så pengarna lär säkert komma vid nästa utbetalning. Däremot så bör du ändå undersöka varför ett 404-fel visas. Beror det på inloggning krävs? Har du fel inställningar? Levereras ett 404-fel så kommer inte sajten indexeras så jag rekommenderar absolut att du försöker kontrollera om det är korrekt samt åtgärdar det.

  3. #3
    JörgenDs avatar
    JörgenD JörgenD är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    2
    ducedo tack för svaret!

    1. Sajten blev tydligen bannad för att det va ogiltiga klick på den,en massa kompisar till ägaren av sidan som ville va snälla och klicka på annonserna (ett nybörjar fel helt klart att visa upp den för folk man känner)
    Det överklagades tydligen med men det hjälpte inte!

    Det är en svensk matsida som inte ligger på nätet längre men när den gjorde det så va den väldigt populär rankades nr 1 på google inom det matområdet när man sökte på det matämnet!
    Ägaren fick även förfrågan om att sälja sidan till ett en annan matsida!
    Men nu har jag fått chansen att ta över sidan och ladda upp den men som sagt vågar man det är det tillåtet?
    Jag menar den gamla ägaren är ju helt ute ur bilden och då kommer den ju byta till mitt webbhotel och ny adress ny ägare nytt namn så vad göra?
    Det är ju lite synd att bara lägga ner den iom den va väldigt uppskattad!
    Hade gärna hört med Adsense men det är ju inte så lätt att kontakta dom!

    2. Märkte inte att det va nått problem med sökroboten förrn i veckan då jag fick meddelandet om att mina betalningar hålls inne så jag tänkte att det har något med det att göra?
    Kollar på mina annonser och kanaler och allting är aktivt på Adsense

    Ska jag ska till mina kontoinställningar/Återkomst och auktorisering/Genomsökningsåterkomst/redigera inloggningar och lägga till inloggning för att fixa till 404-felet eller hur gör man?

    Jörgen
    Senast redigerat av JörgenD den 2012-05-30 klockan 15:31.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Behöver lite hjälp.
    Av matmedmera i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-03-17, 17:45
  2. Behöver lite hjälp
    Av zedimannen i forum Nyheter
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-01-10, 22:54
  3. Lite frågor vid val av domännamn
    Av xtreme i forum Optimering
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-08-18, 22:53
  4. Behöver lite hjälp
    Av FireBirD i forum URL-omskrivning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-10, 15:43