Resultat 1 till 5 av 5

Hjälp att få ut något av märklig sökmotor-trafik!

  1. #1
    fholmboes avatar
    fholmboe fholmboe är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2012
    Inlägg
    4
    Hej,
    För några dagar sen gjorde jag en omdirigering av all trafik på förnamn.efternamn.org till www.förnamnefternamn.se mest på skoj. .org adressen har jag aldrig riktigt använt. Efter ett par dagar såg jag att jag hade över 200 404-träffar på min .se sida och blev lite fundersam. När jag kollade upp det så verkar det som att min .org sida blivit utsatt för något för länge sen för söker man på "Bawahan kebaya modern" på Bing så ligger min sida som nummer 1 på bildsöket. Det märkliga är att när jag ftp'ar till .org sidan så finns det INGA filer där...

    Jaha, kanske kan någon smart lirare på det här forumet hjälpa mig med en förklaring på hur det här går till. Samtidigt är jag mest intresserad på om jag kan göra någon Affiliate vinst på hela spektaklet.

    Vad säger ni?
    Senast redigerat av fholmboe den 2012-06-07 klockan 09:46. Anledning: Regel 1

  2. #2
    AndersIvars avatar
    AndersIvar AndersIvar är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    207
    Om det inte är alibaba.com du äger eftersom jag får den på förstaplatsen på en sökning på den aktuella sökfrasen så skulle jag gissa på att det är en domän som tidigare använts av någon som länkat in mot domänen med de sökorden. Hur gammal är domänen och hur länge har du haft den? Har du snappat den?

  3. #3
    andbats avatar
    andbat andbat är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2011
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    48
    Det är inte den vanliga sökningen utan bildsök. Jag får fram en bild på en klänning på en förnanm.efternam.org som matchar användarnamnet fholmboe. Söker jag på bilden på google får jag fram flera likadana på andra sidor. Besökte en av dem och mitt virusprogram varnade direkt så du har nog råkat ut för något på din .org
    En sökning på site:dinurl bawahan-kebaya-modern i googles vanliga sök ger massor av underliga träffar.

  4. #4
    AndersIvars avatar
    AndersIvar AndersIvar är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    207
    Ahh, nu såg jag. Missade att det var bildsöket!

  5. #5
    fholmboes avatar
    fholmboe fholmboe är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2012
    Inlägg
    4
    Ok, så vad göra tycker ni? Jag har inga filer liggandes på det ftp-kontot så då borde det på något sätt vara lugnt antar jag? Är det något jag bör styra om till min "förnamnefternamn.se" sida tycker ni och efter vad ni säger så verkar det inte finnas mycket i affiliatesynpunkt att ta till vara på? Tack för bra svar i övrigt grabbar (för jag bara antar att "andbat" är en grabb! )

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Bloggkommentarer, ger det något?
    Av ogge_112 i forum Länkbygge
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-05-06, 02:41
  2. Har jag gjort något uppenbart fel?
    Av johlund i forum Optimering
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-03-10, 13:35
  3. Utlänkning, ger det något?
    Av Nils Nilsson i forum Optimering
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-02-08, 09:28
  4. Är det här något att ha?
    Av Miqe i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-10, 07:40
  5. Finns det något SEO forum..
    Av latehorn i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-06-17, 17:25