Resultat 1 till 3 av 3

n.nu

  1. #1
    Nils Fridlunds avatar
    Nils Fridlund Nils Fridlund är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    158
    Hej!

    Jag har några n.nu hemsidor. Syftet är framför allt att de ska vara hook-sidor. Men med en del av dem ska jag även byta ut länkar med. Men min fråga är. om man har 5 st n.nu hemsidor, alla dessa borde i princip räknas som samma hemsida?

    1. Hur många n.nu hemsidor kan man ha innan det slutar spela någon roll?

    2. Hur många länkar från en xxxxx.n.nu hemsidor kan man få innan det blir konstigt? Eller gäller det att späda ut 1/15 ?

    3. Är en länk från en xxx.n.nu hemsida med pr 2 lika mycket värd som från tex. xxx.se med samma pr?

    Tacksam för alla svar

  2. #2
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Citat Ursprungligen postat av Mr.Bennet Visa inlägg
    om man har 5 st n.nu hemsidor, alla dessa borde i princip räknas som samma hemsida?
    Nej. Eftersom det är olika subdomäner så anser Google att det är olika hemsidor.

    Citat Ursprungligen postat av Mr.Bennet Visa inlägg
    Hur många n.nu hemsidor kan man ha innan det slutar spela någon roll?
    Spelar roll för vad? Ett företag har byggt över 200st och ligger i topp 10 med de flesta. Du ska ju ranka med dessa. Jag rankar till exempel 1 eller 2 på sökord som skapa hemsida, göra hemsida, enkel hemsida osv med hjälp av N.nu hemsidor som sedan länkar vidare till N.nu.

    Citat Ursprungligen postat av Mr.Bennet Visa inlägg
    Hur många länkar från en xxxxx.n.nu hemsidor kan man få innan det blir konstigt? Eller gäller det att späda ut 1/15 ?
    Om du länkar de till en och samma hemsida så hade jag rekommenderat 2-3.

    Citat Ursprungligen postat av Mr.Bennet Visa inlägg
    Är en länk från en xxx.n.nu hemsida med pr 2 lika mycket värd som från tex. xxx.se med samma pr?
    Ja
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  3. #3
    Nils Fridlunds avatar
    Nils Fridlund Nils Fridlund är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    158
    Citat Ursprungligen postat av Jim Westergren Visa inlägg
    Spelar roll för vad? Ett företag har byggt över 200st och ligger i topp 10 med de flesta. Du ska ju ranka med dessa. Jag rankar till exempel 1 eller 2 på sökord som skapa hemsida, göra hemsida, enkel hemsida osv med hjälp av N.nu hemsidor som sedan länkar vidare till N.nu.
    Vad menar du med det sista?

    Citat Ursprungligen postat av Jim Westergren Visa inlägg
    Om du länkar de till en och samma hemsida så hade jag rekommenderat 2-3.
    2-3 länkar totalt till en hemsida från n.nu innan det blir konstigt? Eller 1 / 2-3 ? Alltså att man späder ut, 2-3 vanliga länkar, mot 1 n.nu ?

    För jag har en del hook-sidor som alla länkar till min huvudsida. Jag kanske vill ha några sådana. Men det känns som om antalet hook-sidor kommer behöva begränsas efter antalet länkar jag kan få från n.nu hemsidor innan det blir konstigt?


    Sen en fråga angående PR & att öka i placering för n.nu hemsidor. Behöver jag aktivt jobba med länkar som vanligt? Hur fungerar länksystemet n.nu har? Eller kommer hemsidan bli starkare bara för att det är en subdomän till n.nu ?


    Tack för bra svar & en underbar funktion

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)