Resultat 1 till 7 av 7

Satelitsidor från gratishotell

  1. #1
    Rasmuss avatar
    Rasmus Rasmus är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Soliga Skåne
    Inlägg
    78
    Jag har inte läst om eller testat alls mycket med satelitsidor. Men jag sitter här och letar gratissidor att lägga upp mina RSS-feeds på för att få länkar.

    Så jag undrar om ni testat att starta gratis-sidor och lägga upp länkar från de till er sida, vet inte om de stödjer RSS-feeds. Men det finns ju många olika sajter som har många år på nacken. Så om man lägger upp en sida där, skriver lite random text som har att göra med vad ens sida handlar om, sen lägger upp en RSS-feed.

    Men får då t.ex. http://www.gammaltrogensida.com/anvä...ll-ens-sökord/

    Det finns ju sidor som t.ex. angelfire, passagen o.s.v. någon som testat detta?

  2. #2
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Nu ska jag vara lite torr här: Jag vet inte riktigt om jag fullt ut skulle kategorisera denna teknik som White hat?

    Konstgjort länkarbete i syfte att höja sin egen sida. Fast å andra sidan... För att dessa RSS-länkar över huvud taget ska räknas, så bör du ju dels göra någonting mer än bara skriva "lite random text". Dessutom bör du ju stå så pass mycket för dem att du blir tvungen att skaffa länkar in till dem också.

    Jag säger inte att min egen metod, som snarast bygger på sajter som faktiskt lever ett eget liv med ett eget innehåll, är bättre. Men, det är snyggare, och det är något jag kan stå för, både inför mina kunder och konkurrenter.

  3. #3
    Rasmuss avatar
    Rasmus Rasmus är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Soliga Skåne
    Inlägg
    78
    Men om man gör något lite mer seriöst av det då, men ändå lägger de på en sida som denna, där domänen har massor med år på nacken, bör inte det vara lite bättre för optimeringen än om man startar en ny?

  4. #4
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Eller man köper upp andras hemsidor inom sin nish och lägger sina feeds på dem


    Har funkat bra för mig.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  5. #5
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Har haft funderingar med satelit-siter, dock ej i egenskap för att endast skapa trafik, utan mer som komplement-siter till min huvusite. Huvudsiten idag är bred och man skulle kunna ta "delar" av den och skapa egna siter med specifikt innehåll, och endast det innehållet. Självklart ska dessa då vara "länkade fram och tillbaka", visa vad som är "nytt" på respektive site ... eller är det en dålig approach?

    Köpa konkurrentsiter är inte att tala om ... då pratar vi om priser som är 7 siffriga ...

    cya,
    /PatrikB

  6. #6
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Citat Ursprungligen postat av MrWize
    Har haft funderingar med satelit-siter, dock ej i egenskap för att endast skapa trafik, utan mer som komplement-siter till min huvusite. Huvudsiten idag är bred och man skulle kunna ta "delar" av den och skapa egna siter med specifikt innehåll, och endast det innehållet. Självklart ska dessa då vara "länkade fram och tillbaka", visa vad som är "nytt" på respektive site ... eller är det en dålig approach?

    Köpa konkurrentsiter är inte att tala om ... då pratar vi om priser som är 7 siffriga ...

    cya,
    /PatrikB
    Jag tycker att du skall ta allt innehåll som du tänker publicera på satelitsiter och lägga dem på din egentliga site, "content is king". Mer innehåll och bra länkstruktur stärker din site.

  7. #7
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av MrWize
    Har haft funderingar med satelit-siter, dock ej i egenskap för att endast skapa trafik, utan mer som komplement-siter till min huvusite. Huvudsiten idag är bred och man skulle kunna ta "delar" av den och skapa egna siter med specifikt innehåll, och endast det innehållet. Självklart ska dessa då vara "länkade fram och tillbaka", visa vad som är "nytt" på respektive site ... eller är det en dålig approach?

    Köpa konkurrentsiter är inte att tala om ... då pratar vi om priser som är 7 siffriga ...

    cya,
    /PatrikB
    Det här har jag också funderat på. Vi har ju själva tidningen på vår riktiga domän (http://www.nyfikenvital.org), men man skulle kunna göra en separat sida med sökfunktioner för att hitta olika saker, genom att t.ex. flytta ut vår katalog.

    Börjar metastasen på 0 i PR har jag svårt att se något direkt värde i det hela (korrigera mig om jag har fel) så vida man inte får nya kvalitetsinlänkar till metastasen som man inte kunde få på den gamla sidan.

    T.ex. Sunet registrera den nya sidan och få det OK och sedan länka därifrån till huvud-URL:en.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)