Resultat 1 till 12 av 12

Vad hände med min sida?

  1. #1
    Nils Fridlunds avatar
    Nils Fridlund Nils Fridlund är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    158
    Hej!

    Vad har hänt med min placering på google?

    http://gserp.se/Search/xn--styrketrn...ketr%C3%A4ning

    Någon som vet? Har jag blivit straffad?

  2. #2
    AndersIvars avatar
    AndersIvar AndersIvar är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    207
    Vid en snabb anblick så ser jag inget du skulle kunna straffas för så min gissning är tillfällig hicka bara som kommer tillbaka om några dagar. Sidan är inte så gammal så då kan det stöka i resultaten.

  3. #3
    Nils Fridlunds avatar
    Nils Fridlund Nils Fridlund är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    158
    Citat Ursprungligen postat av AndersIvar Visa inlägg
    Vid en snabb anblick så ser jag inget du skulle kunna straffas för så min gissning är tillfällig hicka bara som kommer tillbaka om några dagar. Sidan är inte så gammal så då kan det stöka i resultaten.
    Ja okej! Tack för ditt svar. Jag återkommer om den inte kommer upp igen!

  4. #4
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Jag är väl kanske inte lika positiv som Anders. Att nya sidor snabbt kommer upp är ingen ovanlighet, ej heller att de rasar ned ordentligt efter ett tag.
    Men det är ingen garanti att de kommer upp per automatik utan de kan likväl ligga kvar där nere.
    Är ju ett fall i nästan tre veckor nu. Runt plats 356 för övrigt.

    Så frågan är hur du skaffat länkar, många för snabbt är inte bra. Utan nya sidor bör man ta det lite lugnt med och ha tålamod några månader innan man sätter fart.
    Innehållet däremot kan du bygga på en del. Webbplatsen är mycket tunn som det är nu.

  5. #5
    Nils Fridlunds avatar
    Nils Fridlund Nils Fridlund är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    158
    Citat Ursprungligen postat av Urban G Visa inlägg
    Jag är väl kanske inte lika positiv som Anders. Att nya sidor snabbt kommer upp är ingen ovanlighet, ej heller att de rasar ned ordentligt efter ett tag.
    Men det är ingen garanti att de kommer upp per automatik utan de kan likväl ligga kvar där nere.
    Är ju ett fall i nästan tre veckor nu. Runt plats 356 för övrigt.

    Så frågan är hur du skaffat länkar, många för snabbt är inte bra. Utan nya sidor bör man ta det lite lugnt med och ha tålamod några månader innan man sätter fart.
    Innehållet däremot kan du bygga på en del. Webbplatsen är mycket tunn som det är nu.
    Jag har ev. gått för snabbt fram. Har 7 st länkar som är aktiva nu. 1 från mynewsdesk.com & sedan 6 länkkataloger. Kan man se om man blivit straffad?

    Sen en fråga som kanske är off-topic. Men vad är bäst:
    Styrketräning.biz
    eller
    styrketräning24.se ?

  6. #6
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Verkar inte så vara så mycket länkar. Men alla inlänkar är väl antagligen med exakt länktext, vilket inte alltid är så bra nu med Googles djur i serpen.

    Nu skall inte tld:en inte ha en så avgörande betydelse utan det skall teoretiskt gå bra med vilken som. Men många betraktar biz som ordet det rimmar på.
    Och det känns onekligen som något av de sista alternativen att välja.

    I ditt ställe skulle jag nog inrikta mig på att skapa mer kvalitativt innehåll i första hand. Inrikta dig på fler sökbegrepp och vänta och se vad som händer.

  7. #7
    AndersIvars avatar
    AndersIvar AndersIvar är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    207
    Hmm... Läser jag hans GSERP fel @Urban? För där ser det ut som nedgången skedde idag (eller igår) tycker jag. Sju länkar känns ju inte som så mycket, jag röstar för Urbans förslag om mer och bättre innehåll och kanske försöka få en länk eller två från andra ställen än just länkkataloger, till exempel någon av artikelkatalogerna som finns här: http://www.seo-forum.se/showthread.php?t=6019

  8. #8
    Kimpos avatar
    Kimpo Kimpo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Medelhavet
    Inlägg
    334
    Din domän är mindre än 2 mån gammal. Det där har hänt i princip med varenda sida jag skapat senaste halvåret. Efter att ha placerat sig relativt bra rasar sidanbortom 200 för att efter 1-4 veckor komma tillbaka och då placerar sig ganska starkt.

    I ditt fall skulle jag

    - bygga mer innehåll, siten är väldigt fattig på content för tillfället
    - släng in lite sociala knappar facebook, g+ etc...
    - ha is i magen
    - får du igång trafiken på sidan och vill bygga något mer seriöst av den senare så eventuellt köpa en bättre domän och peka .biz mot den

    Personligen ser jag .biz som ganska , ja, skräpiga(min högst personliga åsikt) men de har nog inga problem att ranka bra.

  9. #9
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Helt rätt AndersIvar, jag läste fel.

  10. #10
    Fredrik Johanssons avatar
    Fredrik Johansson Fredrik Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    375
    Citat Ursprungligen postat av Kimpo Visa inlägg
    Din domän är mindre än 2 mån gammal. Det där har hänt i princip med varenda sida jag skapat senaste halvåret. Efter att ha placerat sig relativt bra rasar sidanbortom 200 för att efter 1-4 veckor komma tillbaka och då placerar sig ganska starkt.

    I ditt fall skulle jag

    - bygga mer innehåll, siten är väldigt fattig på content för tillfället
    - släng in lite sociala knappar facebook, g+ etc...
    - ha is i magen
    - får du igång trafiken på sidan och vill bygga något mer seriöst av den senare så eventuellt köpa en bättre domän och peka .biz mot den

    Personligen ser jag .biz som ganska , ja, skräpiga(min högst personliga åsikt) men de har nog inga problem att ranka bra.
    Rätt intressant, samma fenomen har hänt med de flesta sajterna jag också skapat den senaste tiden.

  11. #11
    Kimpos avatar
    Kimpo Kimpo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Medelhavet
    Inlägg
    334
    Gemensamt för alla mina siter är att de mer eller mindre alla är keyworddomäner. Svårighetsgraden varierar men främst inom mode och hälsa. Så jag vet inte medel till medelsvåra nischer kanske.

    Domänåldern spelar nog en roll här då ett par keyworddomäner jag reggade 2009 som jag sedan påbörjade med inte gjorde denna googlebungyjump utan placerade sig ganska snabbt bra och har legat stabil sen dess(5+ mån).

    Har dock alldelles för lite data för att kunna vara säker. En annan sak jag anmärkte men kan även det vara en slump är att den domänen som tog längst tid på sig att återhämta sig var den som ligger i den mest konkurrensutsatta nischen också.

    Detta gäller förstås en domän och säger egentligen ingenting men kanske om fler rapporterar om de hittat mönster kring detta google bungyjump fenomen vore ju alltid intressant att höra.

  12. #12
    Greens avatar
    Green Green är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    115
    Håller med Kimpo här av dom statsen jag har att läsa av. Keyword domäner funkar bra som har lite ålder och lagom med länkar.

    Det som jag upplever är lite svårare nu än tidigare för att ranka. Är att få undersidor på lagom svåra positioner.

    Förut kunde man expandera med lite artikelkataloger och länbyten till underssidor. Men nu verkar det mer riskfyllt. Det är som det inte alls är okej att bygga en större sidor utan man får fokusera lite mer på keyworddomäner. Vilket är lite tråkigt tycker jag. Eftersom det blir mer risk för allt för tunna sidor för besökare i helhet, över hela google.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-02-28, 11:51
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-02-07, 21:00
  3. Vad hände med er ranking när ni gick ifrån frames?
    Av Gustav i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-11-07, 15:07
  4. Vad hände???
    Av MattiasN i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-20, 14:11
  5. Lär mig AdWords, en rolig sak hände ...
    Av Jim Westergren i forum Google AdWords
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-31, 06:49