Resultat 1 till 2 av 2

Allmänt uttryck eller varumärkesintrång?

  1. #1
    limos avatar
    limo limo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    28
    Hej är en ny medlem här men har länge hållit på med dessa saker för sk "husbehov". Man lär sig nåt nytt varje dag och jag blir vassare hela tiden. Men nu har jag fått bekymmer:

    Frågan handlar om vad som räknas som ett allmänt uttryck och vad som är skyddat namn.
    Som exempel
    Jag har ett företag som jobbar med hantverkstjänster och köper därför keyworddomer för att bli bättre sökbar i hemorten:
    stadenrormokare.xx
    stadensmåleri/stadensmålare.zz
    ortensplåtslageri.yy

    I alla nämnda fall finns det företag som heter samma sak i bolagsform t.ex. AB.
    Men eftersom även OrtensNamn och tjänsten man söker är bästa sökordet kan det inte vara intrång? Alla som söker "X-stad Målare" söker inte efter ju det företaget som råkar kalla sig så - man söker företag som utför dessa tjänster? Eller?

    Frågan är alltså om det är lagligt/ok/ att använda sig av så här generella domäner även om företag råkar heta samma sak - men inte köpt domänerna själva..

  2. #2
    welanders avatar
    welander welander är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Märsta / Stockholm
    Inlägg
    249
    Jag kan inte riktigt svara på din fråga, men jag kan tycka till om ditt upplägg.
    Google gillar webbsiter med mycket innehåll. Ju större en sida är desto bättre samt om en sida är stor så är det en mycket stor chans att man får flera länkar utifrån och alla dessa länkar hjälper ju sidan att bli starkare och starkare.

    Så varför inte satsa allt på en webbsida? Och skapa undersidor mot Stockholm målare, Kristianstad plåtslagare osv osv. Det kommer nog bli mycket mindre jobb om ni nu öppnar upp på flera andra orter än att bygga från ruta 1 varje gång.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Internet reklam mer allmänt?
    Av nfinland i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-11-09, 21:06