Resultat 1 till 3 av 3

täthet och sökord

  1. #1
    thatjeevess avatar
    thatjeeves thatjeeves är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    40
    Hej.

    Jag har en hemsida. Jag optimerar index-sidan för min sökfras. Jag vill gärna ange källa i index-filen men är rädd för att tätheten blir för hög. Det är nämligen så att min sökfras återfinns i källanvisningen. Skulle det vara SEO-vänligt om jag la källanvisningen i en annan undersida på min sajt? Skulle det vara ok även om det innebär att två seperata sidor från min sajt innehåller samma sökfras?

  2. #2
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Att källhänvisa i sig kommer inte ställa till några problem för dig, men jag känner för att utvidga svaret lite.

    För det första bör du tänka efter vilken sida du vill ska ranka för söktermen. Det är nämligen lite viktigt att du använder ankartexter mellan dem på ett bra sätt. Om du vill att din indexsida ska ranka och du har en fördjupande sida om samma ämne, så se till att länka till den fördjupande sidan med ankartexter som "Läs mer" eller liknande, snarare än med det sökord du jobbar med.

    Det är också viktigt att du inte använder samma text eller direkt citerar din fördjupande sida på indexsidan, eftersom den kommer ha mindre text. Att ha delvis samma text på båda kan göra att Google värderar upp din fördjupande sida över din indexsida.

  3. #3
    thatjeevess avatar
    thatjeeves thatjeeves är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    40
    Hej.

    Jag tänkte ha en sida som heter om mig/källa. Där ska min källa ligga, en referns som innehåller sökordet jag optimerar på i index-sidan. Faktum är att i källreferensen figurerar sökordet två gånger.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Att ha ort som del av sökord
    Av Jörgen i forum Google
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-01-17, 22:25
  2. Sökord.
    Av raess i forum Optimering
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-10-03, 19:40
  3. Sökord i url:en?
    Av McDavid i forum URL-omskrivning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-06-16, 16:27
  4. Har jag siktat in mig på fel sökord?
    Av godpuppet i forum Sökordsanalys
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-28, 03:49
  5. sökord
    Av icet i forum Sökordsanalys
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-28, 09:19