Resultat 1 till 7 av 7

Göra egna wordpress teman

  1. #1
    Nils Fridlunds avatar
    Nils Fridlund Nils Fridlund är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    158
    Hej!

    Läste på ett ställa att ett sätt att få länkar på är att göra egna wordpress teman och att i footern länka till din sida. Vad tycker ni om detta?

  2. #2
    Erik Elmqvists avatar
    Erik Elmqvist Erik Elmqvist är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    146
    Citat Ursprungligen postat av Mr.Bennet Visa inlägg
    Hej!

    Läste på ett ställa att ett sätt att få länkar på är att göra egna wordpress teman och att i footern länka till din sida. Vad tycker ni om detta?
    Med tanke på tiden det tar att göra ett Wordpress tema är det långt ifrån värt det. Dessutom är det ju inte säkert att någon överhuvudtaget använder just ditt tema – och då har du lagt ner massvis av timmar i onödan?

    Sen ger ju heller inte en footer-länk speciellt mycket kraft. Att ha samma ankartext på flera 100 sidor är ju heller inte särskilt positivt, speciellt inte efter pingvinen...

  3. #3
    Kimpos avatar
    Kimpo Kimpo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Medelhavet
    Inlägg
    334
    Vissta kan du fula in en footerlänk i ditt tema med nån eval på baseenkodad sträng funktion som gör att siten brakar ihop om länken tas bort. Sen ser man till att den är dofollow på endast förstasidan.

    Däremot precis som Erik säger så ligger utmaningen i att få folk att faktist vilja använda ditt tema. Det är idag ganska svårt att få ett tema godkänt på wp .org vad jag hört.

  4. #4
    welanders avatar
    welander welander är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Märsta / Stockholm
    Inlägg
    249
    Det är bättre att skita i tema länken och istället satsa på att göra ett så pass bra tema så den dyker upp på diverse Top 20 Best free wordpress themes 2012 osv, då får du kvalitativa länkar som även gör ditt namn känt.

    Personligen så fort jag gör minsta ändring i min kod eller byter ut CSS:en på ett tema så raderar jag alla länkar till orginaltemat direkt, jag tycker inte de ska vara där och det är så pass enkelt att ta bort länken

  5. #5
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Har för mig att jag läst att G i princip räknar dessa footerlänkar med noll värde. Kanske har jag bara drömt?

  6. #6
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Citat Ursprungligen postat av welander Visa inlägg
    Personligen så fort jag gör minsta ändring i min kod eller byter ut CSS:en på ett tema så raderar jag alla länkar till orginaltemat direkt, jag tycker inte de ska vara där och det är så pass enkelt att ta bort länken
    Det är väldigt sant. Det gör jag också. Men man måste komma ihåg att vi är inte normala WP användare. Majoriteten tar inte bort länken.

    Citat Ursprungligen postat av Kimpo
    Vissta kan du fula in en footerlänk i ditt tema med nån eval på baseenkodad sträng funktion som gör att siten brakar ihop om länken tas bort. Sen ser man till att den är dofollow på endast förstasidan.
    Nix. Det blir inte godkänt då.

    Citat Ursprungligen postat av Kimpo
    Det är idag ganska svårt att få ett tema godkänt på wp .org vad jag hört.
    Om man endast gör det för att få länkar så skulle jag lägga tiden på annat. Det är svårt att få det godkänt och länkarna är inte de bästa. Vi bygger teman för att marknadsföra oss själva och för att utvidga vår grafiska portfolio. Länkarna är en bonus för oss.
    CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt

  7. #7
    nokkes avatar
    nokke nokke är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    2
    Jag planerade också göra samma sak men senare beslutade jag att inte slösa tiden på det och istället arbeta för att förbättra min egen hemsida

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-03-10, 11:08
  2. Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-03-05, 18:25
  3. Göra om - Göra rätt?
    Av Orreporre i forum Optimering
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-07-27, 19:08
  4. Wordpress-teman | Ge bort eller sälj till dina besökare
    Av Andreas Bard i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-20, 16:26
  5. Wordpress teman
    Av David Nilsson i forum Övrig internetmarknadsföring
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-29, 12:08