Resultat 1 till 5 av 5

Nu ska jag sälja min guldgruva - Blogg med PASSIVA inkomster

  1. #1
    sgmdesigns avatar
    sgmdesign sgmdesign är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    7
    Hej

    Nu skalla min guldgruva säljas pga ett annat projekt.

    Sidan har funnits sedan februari 2012 och sedan dess har intäkterna ökat månad för månad.

    MARS:
    affiliator: 1850
    affelix: 585

    April:
    affiliator: 1700
    affelix: 710

    Maj:
    affiliator: 2530
    affelix: 850
    tradedoubler: 400

    Juni (inte slut än)
    affiliator: 2200
    affelix: 700
    tradedoubler.650

    Självklart finns det bilder som jag har tagit på intäkterna men dem visas för rätt person.

    Finns även intäkter på Frossle.com men där finns det inget bra sätt att få en överblick över datum osv.

    När det gäller besöks statestik så kommer jag att lägga till Google anlytics konto så fort som möjligt (har ett heltidsjobb som kräver resor 2 gånger i veckan)

    När det gäller pris så har jag tänkt mig ingen fast utan låter folk lägga bud.
    Säljer som privatperson.
    Budet startar från 10 000 OBS.
    Köp nu 30 000

    Högsta budet vinner
    Enkelt och smidigt.

    Ni är välkomna att skicka PM för att få statestik dokumentationen.

    Jag kommer att vara bort rest från fredag den 29/6 till tisdagen den 03e juli.

    Kollar mailen och forumet 2 gånger per dag.


    Må det högsta budet vinna!

  2. #2
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Detta forumet uppmanar INTE svarta affärer eller att driva näringsverksamhet som privatperson. Enligt reglerna för denna forumsektion för detta forum så krävs F-skatt för att kunna sälja. Därför måste trådstartaren om han inte har ett företag använda en tjänst såsom Frilansfinans för att kunna skicka sin faktura.

    Med denna nya information så kanske trådstartaren vill höja sitt startbud och köp nu pris, nu när skatt och sociala avgifter ska betalas.

    Lycka till i övrigt.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  3. #3
    sgmdesigns avatar
    sgmdesign sgmdesign är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    7
    Citat Ursprungligen postat av Jim Westergren Visa inlägg
    Detta forumet uppmanar INTE svarta affärer eller att driva näringsverksamhet som privatperson. Enligt reglerna för denna forumsektion för detta forum så krävs F-skatt för att kunna sälja. Därför måste trådstartaren om han inte har ett företag använda en tjänst såsom Frilansfinans för att kunna skicka sin faktura.

    Lycka till i övrigt.
    Ursäkta

    Jo den regeln accepterar jag och tänker full följa till 100%.

  4. #4
    Fredrik Johanssons avatar
    Fredrik Johansson Fredrik Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    375
    Tänker citera en användares svar på wn.se gällande samma försäljning:

    När jag kollade igenom detta (p.g.a möjligt intresse av köp) så verkade det allra mesta vara plagierat. Säljaren påstod att han skrivit allt själv men jag hittade ganska mycket som var kopierat rakt av från b.la turistdubai[punkt]se / familyindubai[punkt]com och annat från engelska sidor som översatts via google translate.

    Det är typ 500 inlägg och när jag påpekade för säljaren att han knappast hunnit skriva alla dessa (förhållandevis välskrivna) inlägg på 30min/dag under knappa 5 månader var svaret att han skriver inläggen på 2-3 minuter då han själv är från landet ifråga.

    Föreslog att han skulle lägga till den infon i tråden att ett krav är att man kommer från landet och skriver hypersnabbt för att kunna fortsätta driva sidan i samma anda. Alternativt att man bara kopierar från andra sidor. Han verkar dock inte varit speciellt intresserad av att lägga till den infon :P

    En annan intressant anekdot var även att han bara lämnar ut bevis på intäkter/besökare till de "rätta och intressanta personerna" (upp till 6st tydligen), och inte till de som helt enkelt möjligen är intresserade av att lägga bud och frågar vilket kanske vore det normala?

    Högst oseriös försäljning i min mening ... tyvärr inte alltför ovanligt

  5. #5
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Men tanke på utvecklingen nu i tråden på WN som Fredrik hänvisar till ( http://www.wn.se/t1053985-15-2.html ) så låser jag denna tråd och råder de som är intresserade att följa händelseförloppet där.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. SÄLJES: Jämförelsesite SMSlån. Stabila inkomster
    Av WingeN i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-03-07, 13:30
  2. Blogg inlägg länk sälja (PR6)
    Av abathingart i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-11-15, 14:00
  3. Hemsidor med inkomster köpes
    Av dillmeck i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-05-13, 20:45
  4. Internet fortfarande en ekonomisk guldgruva
    Av oxx-se i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-07-15, 12:08
  5. Bokföring Adsense-inkomster
    Av Niklas i forum Övrigt
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2006-10-20, 17:03