Resultat 1 till 4 av 4

SEO forum?

  1. #1
    j0hans avatar
    j0han j0han är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    78
    Hej.

    Jag har precis kommit över 2 stycken grymma forumsdomäner inom ett område som _jag_ tror kommer att växa mer och mer inom webbmakeriet.


    Men! Eftersom det är ett forum och jag vill att det ska rankas högt. Vilket forum är bäst att använda sig av?

    Jag kan se att detta forum använver sig av vBulletin med något slags tillägg. Hur står sig phpBB mot vBulletin?

    Finns det några SEO-vänliga och säkra forum som inte kostar en förmögenhet där ute? Skulle vara guld värt om ni själv har erfarenhet av dom.


    /j

  2. #2
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    533
    När det gäller forum så är nog vbulletin med vbSEO installerat bäst.
    PHPBB är också bra samt att har tillgång till massvis med olika mods man kan installera.
    Jobbar på Bråth.se - Min blogg

  3. #3
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Jag har ingen stor erfarenhet av hur bra de är ur SEO-synpunkt men Phpbb är bra för att det är gratis och för att det finns många tillägg redan färdiga. vbSEO, som det här forumet drivs på, är nog min favorit i forumsammanhang om man sköter det rätt.

    Många och bra funktioner i en symbios.

    vBulletin är helt klart också ett bra verktyg och jag gillar de forum som använder det. Men svårt att säga vilket som är bäst. Själv har jag bara använt Phpbb och jag är nöjd hittils, även om man saknar lite funktioner m.m. som t.ex. finns på det här forumet.

  4. #4
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Även jag har främst varit och nosat på de phpBB och vBulletin, och min största invänding mot phpBB är att det har lite för mycket lullull som erbjuder alltför många kontaktytor utanför forumet. Jag tänker främst på den myriad av ICQ/Y/MSN-knappar, egen sajt-knappar och tjafs som läggs in på varenda post.

    vBulletin är lite renare, men om jag skulle bygga ett forum skulle jag helst vilja ha det lika nerstrippat som Brett Tabkes forumprogram BestBBS som trots att det är uppe i version 4 fortfarande inte har släppts utan bara används på WMW.

    Men jag är lite av en forumtaliban. Bäst trivs jag på forum som uppmuntrar till att använda själva forumet som primär kontaktyta.

    Trots det. När jag senare i höst ska implementera ett forum kommer det nog att bli vBulletin i alla fall.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Länkbyte med forum
    Av Anton Johansson i forum Länkbyten
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-01-27, 21:09
  2. SEO World Championship - Team SEO Forum?
    Av David Nilsson i forum SEO-tävlingar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-18, 10:47
  3. Har 1 Forum. Vill ha 4.
    Av KrukaaN i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-12-02, 14:40
  4. PHP och Mysql forum
    Av Anton Johansson i forum Optimering
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-09-06, 12:22