Resultat 1 till 3 av 3

Gratis-bloggar och do follow-länkar?

  1. #1
    Kolikxs avatar
    Kolikx Kolikx är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    31
    Hej! Är relativt ny på SEO. Men inte desto mer ambitiös Har hittills byggt mycket inlänkar via artikelkataloger, men tycker det tar för lång tid så har istället skapat två egna "artikelbloggar" på Bloggo.nu och Blogg.se för att kunna publicera snabbare och kombinera med fler källor än de vanliga artikelkatalogerna.
    Nu till min fråga: Är den någon som vet huruvida dessa bloggplattformar av någon anledning använder "no follow"-länkar i brödtexten eller något annat som gör att länkarna är värda mindre? (förutom då PR och relevans såklart).

    har kollat i HTM-koden och jag hittar ingen med "no follow" men vill bara vara på den säkra sidan så jag inte sitter och skiver artiklar och länkar i onödan

  2. #2
    AndersIvars avatar
    AndersIvar AndersIvar är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    207
    Det är dofollow i brödtexten på dom bloggarna. Mer intressant fråga är om du bygger länkar in mot dessa bloggar så dom får lite kraft? Om du nu skall köra egna artikelkataloger så skulle jag råda dig att köra det på egna domäner där du själv har full kontroll, bloggnätverken är idag bättre än igår på att upptäcka när någon nässlar sig in med en massa länkar i deras nätverk och du kan på sikt bygga upp en artikelkatalog som får bra styrka om du kör på egna domäner med lite mindre risk än om du kör på olika gratis bloggnätverk.

  3. #3
    Kolikxs avatar
    Kolikx Kolikx är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    31
    Citat Ursprungligen postat av AndersIvar Visa inlägg
    Det är dofollow i brödtexten på dom bloggarna. Mer intressant fråga är om du bygger länkar in mot dessa bloggar så dom får lite kraft? Om du nu skall köra egna artikelkataloger så skulle jag råda dig att köra det på egna domäner där du själv har full kontroll, bloggnätverken är idag bättre än igår på att upptäcka när någon nässlar sig in med en massa länkar i deras nätverk och du kan på sikt bygga upp en artikelkatalog som får bra styrka om du kör på egna domäner med lite mindre risk än om du kör på olika gratis bloggnätverk.
    Tjena, tack för svar! Det var som jag misstänkte. Självklart är det bra om man skaffar inlänkar till artiklarna med. Syftet var främst att kombinera med övriga länkar jag har till mina sidor så att man får länkar från lite olika webbhotell och så, har läst att det är positivt. Detta leder oss in på ett intressant ämne faktiskt. Många länkar från olika webbhotell med svagare länkkraft, eller mindre antal länkar från mindre antal webbhotell fast med högre länkkraft - vilket är bäst? Har du någon erfarenhet av det?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2019-01-22, 16:06
  2. Hitta gratis bloggar
    Av wahlman i forum Länkbygge
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-01-23, 09:25
  3. Bloggar med "do follow"
    Av DoubleB i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2010-09-30, 15:24
  4. Bra gratis Bloggar
    Av Tina Isola i forum Övrigt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-10-05, 22:54