Resultat 1 till 3 av 3

Supersmart formel

  1. #1
    Michael Åstmars avatar
    Michael Åstmar Michael Åstmar är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Smålandsstenar
    Inlägg
    92
    Vi kan få fram fina siffror på PR, DA, mozrank, mozlink, indexerade sidor, aktivitet på sociala medier mm. mm.

    Men är det någon som har kommit fram till en supersmart formel som viktar de olika värderna och räknar ut hur bra en sajt är att använda som länkstöd?

    Där fick vi att grunna på

  2. #2
    Håkan Perssons avatar
    Håkan Persson Håkan Persson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Skaraborg
    Inlägg
    114
    Det förutsätter att det finns ett betydelsefullt samband. Något som i alla fall jag upplever viktigare i dagsläget är att se till hur man bygger länkar, såväl in som ut. Det säger en hel del om risk.

  3. #3
    diegonachos avatar
    diegonacho diegonacho är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    18
    Svår fråga att svara på.

    Jag brukar kolla sidor som har bra pagerank och sedan söka på deras domän i Majestic SEO för att se deras bästa backlinks. Sedan kollar jag Whois på domänen för att se hur gammal den är och ifall det har stor betydelse. Är det en kass gammal sida med PR5 men som är reggad 2004 räknar jag med att åldern har byggt relevansen, ofta är domännamnet direkt kopplat till sökordet då också. Ett exempel är om man söker på order "hemsida" på Google, så ser man sidor som inte är uppdaterade på flera år men som ändå håller sig uppe i toppen.

    Om man kan sålla bort flera faktorer så lär det gå att se vad varje länk har för kraft, men det finns så jäkligt många faktorer och tid är pengar så man har väl inte tid att undersöka sådant antar jag, i alla fall inte om man driver egen butik

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Bör läsas av alla: PR:s ursprungliga formel
    Av Jacob Jarnvall i forum PageRank
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-03-06, 13:36