Resultat 1 till 8 av 8

optimerat text, hur länge tar de för google att förstå?

  1. #1
    J.Ls avatar
    J.L J.L är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    64
    Hej

    jag har optimerat mina texter på sidan till ett speciellt ord, men google verkar inte ha fattat än heller att jag har lagt in ett ord som jag vill ska fungera i google.se när man söker på ordet så ska min sida komma fram, men den syns inte än heller...

    Hur länge tar de? Skall jag göra något speciellt efter jag gjort detta ?

    Detta var ca 1 vecka sedan och det har inte uppdaterats via google än heller.

  2. #2
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Hej

    Tyvärr går det inte att svara helt rakt på din fråga, det finns för många saker som spelar in.

    Det är inte säkert att det räcker med att bara göra en bra sida för att ranka. För det mesta, om det inte är väldigt specifika sökord, så krävs det också att du har länkar till din sajt för att den ska ranka i Googles sökresultat.

    Storleken och strukturen på din sajt spelar också roll, och utan att veta vad din sajt handlar om och hur stor den är går det inte att säga så mycket.

    Om du har en helt ny sajt, så ska du inte räkna med att så några större resultat det första halvåret. Ibland går det snabbare än så, ibland dröjer det längre. Det hänger mycket på hur många och bra länkar du kan få i förhållande till dina konkurrenter.

    Utveckla gärna med lite information om din sajt, eller skicka ett PM, så kan jag återkomma med bättre input.

  3. #3
    larses avatar
    larse larse är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    38
    Citat Ursprungligen postat av J.L Visa inlägg
    Hej

    jag har optimerat mina texter på sidan till ett speciellt ord, men google verkar inte ha fattat än heller att jag har lagt in ett ord som jag vill ska fungera i google.se när man söker på ordet så ska min sida komma fram, men den syns inte än heller...

    Hur länge tar de? Skall jag göra något speciellt efter jag gjort detta ?

    Detta var ca 1 vecka sedan och det har inte uppdaterats via google än heller.
    Jag håller med Aaron. Dessutom, har du en ny site så är det inte säkert att Google är inne så ofta för att indexera dina sidor. Generellt kan man säga att har du en sida som uppdateras ofta och har funnits en längre tid så kommer google att oftare gå in för att se om något har förändrats.

    Tips: du kan i Google webmaster tools tala om att du gjort förändringar på en sida och få google att snabbare "kravla" den.

  4. #4
    Petter Hedmans avatar
    Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    955
    Jag använder mig av legitima metoder och får mina sajter crawlade inom 24 timmar från det att de är helt nybyggda.
    Oftast går det snabbare än så.

    Inga humbug metoder eller "mörka hattar metoder".

    Vid intresse kan jag skapa ett blogginlägg om hur jag gör.
    ChatGPT: ChatGPT
    Dalarna: Dalarna

  5. #5
    ploppan73s avatar
    ploppan73 ploppan73 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    60
    Jag har ett 40 tal sidor som ligger utspridda på olika servrar. På vissa servrar sker en indexering efter 5 minuter. På andra kan det ta upp till 5 dgr. Ditt inlägg blir ALLTID indexerat om din blogg / hemsida är rätt uppbyggd. Om du skriver fler texter / inlägg och taggar dessa, se till att du har unika tagningar på inläggen så dom inte konkurrerar med varandra....

  6. #6
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Citat Ursprungligen postat av ploppan73 Visa inlägg
    Om du skriver fler texter / inlägg och taggar dessa, se till att du har unika tagningar på inläggen så dom inte konkurrerar med varandra....
    Vad menar du med det? Det låter konstigt, men jag kanske bara missuppfattar vad du vill säga.

  7. #7
    ploppan73s avatar
    ploppan73 ploppan73 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    60
    Tittade precis på frågeställarens "fråga" igen och såg att dom sista raderna i mitt "tips" inte var så relevant i förhållande till frågan ....

  8. #8
    LoyalWriters avatar
    LoyalWriter LoyalWriter är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    108
    Det hela beror även på hur ofta sidan uppdateras. Om du uppdaterar ofta så crawlas sajten också snabbare. När du säger att du har lagt in ord, menar du då att du har ändrat text som redan fanns där? Hur har du optimerat texterna? Liksom Aaron säger så finns det mycket som spelar in...

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Hur länge bör man behålla gammal domän
    Av Jörgen i forum Google
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-01-23, 09:31
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-09-17, 09:37
  3. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-07-15, 22:50
  4. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-08-02, 20:01
  5. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-13, 01:32